Hvilken emhætte

Her snakker vi om Huset samt alt "gør det selv" til huset
Alt om renovering, byggeri og konstruktion
calle

Hvilken emhætte

Indlæg af calle »

Landlyst skrev:
Hmm en go en som jeg fik til niceprice... icon_cheesygrin.gif Gik fra ekstern motor, fordi den ligger så man kun kunne komme til den hvis man var en 6 måneder gammel baby... :shock: Men spørg mig ikke hvad det er for en... men den suger godt...
OK. Det er nok den dersens Horny, the Best Ever icon_cheesygrin.gif

Brugeravatar
Zarge
Stoker XVIII
Stoker XVIII
15
Indlæg: 4410
Tilmeldt: 19 okt 2008 15:15
Mit fyr: Scotte 16kw BS20 v10
Areal: 2*132m2
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 7500
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: plyf... nu ser vi...
Geografisk sted: Nær Sir ved Holstebro
Har takket: 68 gange
Blevet takket: 96 gange

Hvilken emhætte

Indlæg af Zarge »

Lige et hurtigt?
Kan man uden videre koble en extern motor parallel med den interne i en "tilfældig" emhætte?
Jeg har en rimelig ok emhætte, synes bare godt den kunne bruge lidt mere umf... Og kom til at tænke på jeg har en extern motor liggende, den kunne man jo lige kyle i halen på emhætten, så kunne det jo være smart hvis den kunne styres sammen med den anden... Men mon styringen kan klare det?
Flammen
Stoker XVI
Stoker XVI
12
Indlæg: 1521
Tilmeldt: 02 feb 2012 02:07
Mit fyr: Woody 20kw 6.69 m. iltstyring og komp re
Areal: 170
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 6990
Geografisk sted: vestjylland, Ulfborg
Har takket: 15 gange
Blevet takket: 53 gange

Hvilken emhætte

Indlæg af Flammen »

det kan godt lade sig gøre. jeg havde en 160mm kanalventilator liggende, den monterede min kammerat (elektriker) for mig. den skulle dog niples ned med et par overgangsstykker af plastic fra byggemarked. hvordan han tilsluttede den, aner jeg intet om. emfanget er en ældre model, som sad i huset da jeg overtog det
Landlyst
Stoker XVIII
Stoker XVIII
14
Indlæg: 4479
Tilmeldt: 13 okt 2009 22:03
Mit fyr: Scotte 16kW V. 10, Blackstar semirens
Areal: 200kvm+ 60kvm
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Dagligt forbrug: 30,8
Årligt forbrug: 6 tons
Geografisk sted: 8830 Tjele
Har takket: 22 gange
Blevet takket: 12 gange

Hvilken emhætte

Indlæg af Landlyst »

calle skrev:
OK. Det er nok den dersens Horny, the Best Ever icon_cheesygrin.gif
Hmmm Calle Calle.... :shock: http://www.youtube.com/watch?v=bFvtcvJsS6k Er det dig? icon_cheesygrin.gif
Landlyst
Stoker XVIII
Stoker XVIII
14
Indlæg: 4479
Tilmeldt: 13 okt 2009 22:03
Mit fyr: Scotte 16kW V. 10, Blackstar semirens
Areal: 200kvm+ 60kvm
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Dagligt forbrug: 30,8
Årligt forbrug: 6 tons
Geografisk sted: 8830 Tjele
Har takket: 22 gange
Blevet takket: 12 gange

Hvilken emhætte

Indlæg af Landlyst »

Zarge skrev:Lige et hurtigt?
Kan man uden videre koble en extern motor parallel med den interne i en "tilfældig" emhætte?
Jeg har en rimelig ok emhætte, synes bare godt den kunne bruge lidt mere umf... Og kom til at tænke på jeg har en extern motor liggende, den kunne man jo lige kyle i halen på emhætten, så kunne det jo være smart hvis den kunne styres sammen med den anden... Men mon styringen kan klare det?
I teorien ja... Men det er ikke noget man bare lige gør.... Du skal jo være sikker på at den ekstra er en lille smule foran hele tiden... Ellers laver den første overtryk og det er jo ikke hensigtsmæssigt....

calle

Hvilken emhætte

Indlæg af calle »

Tak for alle råd.

Jeg har kraftigt overvejet at købe en emhætte med motor på loftet, men da jeg har gang i en del større projekter for tiden, kan jeg ikke lige afse tid til det. Derfor valgte jeg den nemme løsning, at udskifte til en anden emhætte med intern motor og udtræk. Der bliver en verden til forskel på den nye og den gamle. Den gamle har jeg haft i ca. 25 år. Den havde filtre af vat. Vattet kostede en bondegård, og blev af samme grund ikke altid skiftet med de intervaller, som det burde. Den nye har metalfiltre, som man blot propper i opvaskeren, når indikatoren siger til. Valgte en, der kan flytte noget luft. Så kan man jo bare lade være med at køre fuld skrue. Den har glaspanel med touch, hvilket er nemt at gøre rent. OG sidst men ikke mindst, så fandt jeg den til en fin pris :great:

http://www.thermex.dk/40-Classic-Line/146-Slim-S3-VP

Venlig hilsen
calle

Hvilken emhætte

Indlæg af calle »

Hold da kæft noget lort at montere. Den gamle var intet mindre end genial ved siden af. Havde godt nok forventet noget mere af så dyr en fætter :evil:
pso
Stoker XIV
Stoker XIV
12
Indlæg: 835
Tilmeldt: 07 nov 2011 23:11
Mit fyr: Woody Mini 2011 model
Areal: 150+30
Brændsel: Fågelfors/Varga/Bella 8mm
Fremviser gerne i postnummer: 2770
Dagligt forbrug: 18,6 for november
Årligt forbrug: ca 5200kg
Geografisk sted: 2770 Kastrup
Blevet takket: 5 gange

Hvilken emhætte

Indlæg af pso »

Dyr emhætte = arkitekt tegnet, ofte = upraktisk konstruktion.
Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
12
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 796 gange

Hvilken emhætte

Indlæg af Lintz »

calle skrev:Tak for alle råd.

Jeg har kraftigt overvejet at købe en emhætte med motor på loftet, men da jeg har gang i en del større projekter for tiden, kan jeg ikke lige afse tid til det. Derfor valgte jeg den nemme løsning, at udskifte til en anden emhætte med intern motor og udtræk. Der bliver en verden til forskel på den nye og den gamle. Den gamle har jeg haft i ca. 25 år. Den havde filtre af vat. Vattet kostede en bondegård, og blev af samme grund ikke altid skiftet med de intervaller, som det burde. Den nye har metalfiltre, som man blot propper i opvaskeren, når indikatoren siger til. Valgte en, der kan flytte noget luft. Så kan man jo bare lade være med at køre fuld skrue. Den har glaspanel med touch, hvilket er nemt at gøre rent. OG sidst men ikke mindst, så fandt jeg den til en fin pris :great:

http://www.thermex.dk/40-Classic-Line/146-Slim-S3-VP

Venlig hilsen
Så lad være med at gøre som jeg gjorde engang - Tog dem ned og sprøjtede godt med opvaskemiddel på dem - Og stoppede dem i opvaskemaskinen.........................Jeg skovlede skum ud af den forbandede maskine i 3 kvarter :evil:
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.
Landlyst
Stoker XVIII
Stoker XVIII
14
Indlæg: 4479
Tilmeldt: 13 okt 2009 22:03
Mit fyr: Scotte 16kW V. 10, Blackstar semirens
Areal: 200kvm+ 60kvm
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Dagligt forbrug: 30,8
Årligt forbrug: 6 tons
Geografisk sted: 8830 Tjele
Har takket: 22 gange
Blevet takket: 12 gange

Hvilken emhætte

Indlæg af Landlyst »

Lintz skrev:
Så lad være med at gøre som jeg gjorde engang - Tog dem ned og sprøjtede godt med opvaskemiddel på dem - Og stoppede dem i opvaskemaskinen.........................Jeg skovlede skum ud af den forbandede maskine i 3 kvarter :evil:
8.gif

Besvar