Nyt anlæg: Solvarme, pillefyr, pool.

Spørgsmål vedr. solvarmeanlæg
Solfanger, Solvarmepanel, Vakuum
nemocharley

Nyt anlæg: Solvarme, pillefyr, pool.

Indlæg af nemocharley »

Velbekomme - jeg tror ikke bare det er mig, der glæder sig til at høre hvordan projektet lander - pøjpøj med det :)

rs2000
Stoker III
Stoker III
10
Indlæg: 92
Tilmeldt: 05 jun 2013 14:44

Nyt anlæg: Solvarme, pillefyr, pool.

Indlæg af rs2000 »

jeps, giv os endelig en status rapport en dag, og får du vandet op på 30 grader, kommer vi med glæde forbi og tester det :-) ska nok tage badetøj på.........
Brugeravatar
Ugelvig
Stoker XV
Stoker XV
11
Indlæg: 1354
Tilmeldt: 18 sep 2012 12:19
Mit fyr: Atmos D14P/Iwabo Villa S2
Areal: 212+70
Brændsel: Stampemøllen
Dagligt forbrug: 16 kg pr. døgn
Årligt forbrug: 6 ton
Geografisk sted: Sønderjylland
Kontakt:

Nyt anlæg: Solvarme, pillefyr, pool.

Indlæg af Ugelvig »

Flemming DJ skrev:Ugelvig> Mere flueerotik :wink: Jeg sku' nok ha' nævnt, det var min beregning for et par år siden ud fra en pris på 2000 kr. for 960 kg. Og så skal vi vel for fuldstændighedens skyld også indregne virkningsgraden (der regnede jeg med 90%). Det gav tæt på 50 øre/kWt.
Jojo... Nu bliver du jo noget konkret, sådan både at regne med virkningsgrad og de manglende 40 - 110 kg. pr. palle (læs ton)... :wink:

Men du har helt ret. Skal det være den reelle pris pr. kWh i rørene er vi på de 50 øre pr. kWh :great:
/AJU

Atmos D14P med påmonteret Iwabo Villa S2 og 750l træpiller i Mafa Midi silo fremvises gerne :)
Flemming DJ
Stoker XVI
Stoker XVI
14
Indlæg: 2012
Tilmeldt: 06 nov 2009 13:39
Mit fyr: Opop + Sonnenkraft
Areal: 129 m2
Brændsel: RW Piller
Fremviser gerne i postnummer: 9740
Dagligt forbrug: Solskin en masse ;-)
Årligt forbrug: Ca. 4,1 ton
Geografisk sted: Jerslev J, Vendsyssel
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 3 gange

Nyt anlæg: Solvarme, pillefyr, pool.

Indlæg af Flemming DJ »

Ugelvig> Så er det også nemmere at sammenligne med f.eks. el, for der er jo nærmest intet spild og varmetab. Godt, vi blev enige. :wink:

Snaptun> Husk, der skal en særlig type (rustfri) varmeveksler til et poolanlæg; alt andet bli'r ædt op af klorvandet.

PS: Et kombianlæg er ganske enkelt betegnelsen for et anlæg til både varmt brugsvand og rumvarme - uanset, om der er akkumuleringstank eller ej. :)
Mvh Flemming

Bilpleje i Nordjylland: http://duensmobilebilpleje.dk
baagoe
Stoker I
Stoker I
10
Indlæg: 17
Tilmeldt: 22 dec 2013 17:28

Nyt anlæg: Solvarme, pillefyr, pool.

Indlæg af baagoe »

Jeg er ikke helt så afvisende mht. til at bruge vacuumrør jeg er enig i at der skal bruges en del flere, men tror ikke umiddelbart det behøver koster 100k kr.. Når man har styring, accu og rørføring så kan vel sagtens skalere op med ca. ekstra 5000kr pr. fanger

men spændende projekt

nemocharley

Nyt anlæg: Solvarme, pillefyr, pool.

Indlæg af nemocharley »

der er vel ikke andet for end at få en lille håndfuld tilbud på de to forsk. løsninger

300 rør vil jo så blive omkring 50k, alt det andet kommer så oven i - kan man selv sætte det op er det naturligvis ikke så dyrt.

ønsket fra trådstarters side var at have så lang en solvarme sæson som muligt - det er i min verden mindst 6mdr på næsten 100% solvarme.

Besvar