Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Indstillinger ?

Spørgsmål vedr. Baxi samt det tilbehør der laves til Baxi stokerfyr
Nikolai Rusbjerg
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 4
Tilmeldt: 12 dec 2013 16:18

Indstillinger ?

Indlæg af Nikolai Rusbjerg » 12 dec 2013 16:34

Hej...

Har lige købt et hus til udlejning hvor der er et BAXI 1.5 Multi heat pillefyr...
Har haft lidt begynderproblemer, blandt andet fyldt brændekamret med 10 liter vand :D
Men ved hjælp af forummet har jeg fundet en del hjælp, tak for det...
Fik en fejl A2 i starten, kalibrerede så iltføleren, så fik jeg en A7, prøvede så igen med åben dør og så fungerede det, dagen efter fik jeg så en A10 fejl, prøvede så at lave forskellige indstillinger uden held, har nu slået den på manuel styring uden iltsonden, da jeg har mistanke til sonden...

Mine spørgsmål er om mine indstillinger vil fungere, hvad er pausefyring og hvad er det bedste hvis der ikke bor nogle i huset og det bare skal holdes fugt og fostfrit..

Indstillingerne er som følgende :

ALARM/MENU
110
H15
L40
b30
r 0.0

Alarm og sjov tryk som ligner en terning
-140
H1.2
L0.6
P0.5
no

100% 28 / 18 sek
30-100 % 8/56 sek

Min 10 på pausefyring

Håber det giver mening, har været inde og rette på det meste efter et par anvisninger fra div. forums !!

Hilsner
Nikolai


Brugeravatar
thy
Supporter
Supporter
Indlæg: 10371
Tilmeldt: 09 dec 2006 17:17
Mit fyr: Baxi 1,5 350L
Areal: 190 +værksted 130
Brændsel: Estonia
Fremviser gerne i postnummer: 5560
Dagligt forbrug: ca 8-30
Årligt forbrug: ca 5-6
Geografisk sted: Frøbjerg (FYN)
Givet likes: 101 gange
Modtaget likes: 269 gange
Kontakt:

Indstillinger ?

Indlæg af thy » 12 dec 2013 17:15

Nikolai Rusbjerg skrev:Hej...

Har lige købt et hus til udlejning hvor der er et BAXI 1.5 Multi heat pillefyr...
Har haft lidt begynderproblemer, blandt andet fyldt brændekamret med 10 liter vand :D
Men ved hjælp af forummet har jeg fundet en del hjælp, tak for det...
Fik en fejl A2 i starten, kalibrerede så iltføleren, så fik jeg en A7, prøvede så igen med åben dør og så fungerede det, dagen efter fik jeg så en A10 fejl, prøvede så at lave forskellige indstillinger uden held, har nu slået den på manuel styring uden iltsonden, da jeg har mistanke til sonden...

Mine spørgsmål er om mine indstillinger vil fungere, hvad er pausefyring og hvad er det bedste hvis der ikke bor nogle i huset og det bare skal holdes fugt og fostfrit..

Indstillingerne er som følgende :

ALARM/MENU denne menu bruges til iltstyring og står ok
110
H15
L40
b30
r 0.0

Alarm og sjov tryk som ligner en terning driftformsknap hedder deb og må ikke lyse under drift
-140 mon ikke der står -40 som passer til iltstyring... kører du uden skal det være -20
H1.2--------1,4
L0.6 passer fint hvis vi sætter sek lav så det passer sammen :great:
P0.5 max blæs ved pausefyring hver hang der er gået 10 min som MIN er sat til
no tændsluk iltstyring

100% 28 / 18 sek--- 25blæs 15sek
30-100 % 8/56 sek--- 8blæs 20sek

Min 10 på pausefyring

Håber det giver mening, har været inde og rette på det meste efter et par anvisninger fra div. forums !!

Hilsner
Nikolai
iltsonden afmonteres og ligges i fri luft under calibrering.... hvis du prøver med den igen er det kun -40 der skal indstilles resten kan køre som de er sat her..

du har så fået vandet ud af luftkanal ved at tage unbrakoskruen og køre med blæs så alt kom ud :great:
Mvh thy.... ps viser gerne Banditten frem hvis det sku være 402.gif
https://stokerlog.dk/public.php?userid= ... 96df9256b2
Flemming Illum Nielsen

Nikolai Rusbjerg
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 4
Tilmeldt: 12 dec 2013 16:18

Indstillinger ?

Indlæg af Nikolai Rusbjerg » 12 dec 2013 22:15

Hej Thy...
Tusinde tak, vil lige prøve de ændringer og så måske i weekenden prøve iltsonden igen, hvad vil fri luft sige, er det ok bare at åbne døren?

Skal pausefyring være slået til eller fra og hvad er det lige den gør ?

En anden ting, hvad kan en alarm A10 være, har prøvet at blæse i sonden med munden for evt skidt, skal man slukke ilden i fyret under kalibreringen ?

Tog umbrakoskruen ud, men kørte ikke med blæseren, den var bare taget ud en dags tid, er det ok ?

Nikolai Rusbjerg
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 4
Tilmeldt: 12 dec 2013 16:18

Indstillinger ?

Indlæg af Nikolai Rusbjerg » 12 dec 2013 22:27

var lige ovre og chekke og det var 40 og ikke 140 :D

Er det dumt at sænke temperaturen til feks 60 grader så længe vi ikke bruger huset, eller slider det meget på fyret og sparer man overhovedet på pillerne på den måde ?

Og hvor meget har det at sige at kører med iltsonden frem for normal, jeg tænker den nok ikke er helt billig sådan en hvis den er i udu...

Håber ikke jeg udnytter forummet, men der er bare så mange ubesvarede spørgsmål der melder sig !

Brugeravatar
thy
Supporter
Supporter
Indlæg: 10371
Tilmeldt: 09 dec 2006 17:17
Mit fyr: Baxi 1,5 350L
Areal: 190 +værksted 130
Brændsel: Estonia
Fremviser gerne i postnummer: 5560
Dagligt forbrug: ca 8-30
Årligt forbrug: ca 5-6
Geografisk sted: Frøbjerg (FYN)
Givet likes: 101 gange
Modtaget likes: 269 gange
Kontakt:

Indstillinger ?

Indlæg af thy » 12 dec 2013 22:32

Nikolai Rusbjerg skrev:Hej Thy...
Tusinde tak, vil lige prøve de ændringer og så måske i weekenden prøve iltsonden igen, hvad vil fri luft sige, er det ok bare at åbne døren?

Skal pausefyring være slået til eller fra og hvad er det lige den gør ?

En anden ting, hvad kan en alarm A10 være, har prøvet at blæse i sonden med munden for evt skidt, skal man slukke ilden i fyret under kalibreringen ?

Tog umbrakoskruen ud, men kørte ikke med blæseren, den var bare taget ud en dags tid, er det ok ?
ja vandet er nok ude.. ellers kan skruen aftages under kørsel og på monteres hvis ikke der kommer noget


man skruer sonden ud af skorstenen og passer på da den er mega varm og skal være det så lægges den på fyret eller andet ubændbart og calibreres... fri luft menes ude af skorstenen/røgrøret da den justeres efter frisk luft..

pausefyring kan ikke slås til fra det er en tilstand fyret går i.... når set plus 3-6grader er nået alt efter iltstyring eller uden.For at undgå kedel koger

man calibrerer titest ved rensning men med omhu kan det godt gøres når der er ild i fyret,det kræver jo så at røgføler tages ud for at nare røgtemp ned på 30 grader så calibrering går i gang.... husk at køre godt med piller frem lige inden ,da blæser kører de 5 min det tar..

fyret går nok ud med de 60 grader på grund af lav røg temp og baxien bruger ikke ret meget mere ved at selve kedlen er i højere temp...

spørg du bare... der går lidt tid inden vi bliver trælse icon_cheesygrin.gif icon_cheesygrin.gif icon_cheesygrin.gif

ps du bør rette den til -20 snarest og lav sek til 20 da de står helt hen i vejret
Last edited by 1 on thy; edited 12 times in total
Mvh thy.... ps viser gerne Banditten frem hvis det sku være 402.gif
https://stokerlog.dk/public.php?userid= ... 96df9256b2
Flemming Illum Nielsen


Tom_AT
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4113
Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
Areal: 182
Brændsel: Piller, Flis og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 47 gange

Indstillinger ?

Indlæg af Tom_AT » 12 dec 2013 22:34

Nikolai Rusbjerg skrev:Hej Thy...
Tusinde tak, vil lige prøve de ændringer og så måske i weekenden prøve iltsonden igen, hvad vil fri luft sige, er det ok bare at åbne døren?

Skal pausefyring være slået til eller fra og hvad er det lige den gør ?

En anden ting, hvad kan en alarm A10 være, har prøvet at blæse i sonden med munden for evt skidt, skal man slukke ilden i fyret under kalibreringen ?

Tog umbrakoskruen ud, men kørte ikke med blæseren, den var bare taget ud en dags tid, er det ok ?
Fri luft vil sige at den bare hænger i det fri. Men stadig med ledninger monteret.

Brugeravatar
thy
Supporter
Supporter
Indlæg: 10371
Tilmeldt: 09 dec 2006 17:17
Mit fyr: Baxi 1,5 350L
Areal: 190 +værksted 130
Brændsel: Estonia
Fremviser gerne i postnummer: 5560
Dagligt forbrug: ca 8-30
Årligt forbrug: ca 5-6
Geografisk sted: Frøbjerg (FYN)
Givet likes: 101 gange
Modtaget likes: 269 gange
Kontakt:

Indstillinger ?

Indlæg af thy » 12 dec 2013 22:36

ps du bør rette den til -20 snarest og lav sek til 20 da de står helt hen i vejret

nemlig fri luft fordi luften i skorstenen ikke vil være korekte o2 og der ved vil iltstyring ikke køre korekt
Mvh thy.... ps viser gerne Banditten frem hvis det sku være 402.gif
https://stokerlog.dk/public.php?userid= ... 96df9256b2
Flemming Illum Nielsen

snubbi
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1575
Tilmeldt: 29 nov 2010 22:02
Mit fyr: hkrst 10 fsk 500
Areal: 147m2+180m2værksted
Brændsel: flis - piller.
Fremviser gerne i postnummer: 4400
Dagligt forbrug: 40 -60 kg flis
Årligt forbrug: 7t piller/40 m3 flis
Geografisk sted: kalundborg
Modtaget likes: 1 gang

Indstillinger ?

Indlæg af snubbi » 13 dec 2013 20:53

hej
din røg tempertur skal også ned under 40 grader før du kalibrere ,det gør du ved at tage føleren ud af røg røret samtide med ilt sonden ud . :great:
mvh snubbi

Nikolai Rusbjerg
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 4
Tilmeldt: 12 dec 2013 16:18

Indstillinger ?

Indlæg af Nikolai Rusbjerg » 13 dec 2013 21:47

Fedt, mange tak for de gode indput, har rette tallene ind og det ser ud til at kører godt, vil dog prøve igen med kalibreringen, og se om der kommer fejl på anlægget igen, elle om de små rettelser skulle kunne gøre jobbet...

Vil lige hører igen om hvordan man sparer mest på pillerne når ingen bor i huset, dvs 15 grader i huset burde være ok !

og om en A10 fejl kan skyldes defekt sonde, eller forkerte indstillinger ?

Brugeravatar
thy
Supporter
Supporter
Indlæg: 10371
Tilmeldt: 09 dec 2006 17:17
Mit fyr: Baxi 1,5 350L
Areal: 190 +værksted 130
Brændsel: Estonia
Fremviser gerne i postnummer: 5560
Dagligt forbrug: ca 8-30
Årligt forbrug: ca 5-6
Geografisk sted: Frøbjerg (FYN)
Givet likes: 101 gange
Modtaget likes: 269 gange
Kontakt:

Indstillinger ?

Indlæg af thy » 13 dec 2013 22:16

Kan være defekt. Men calibrerer ok. Så er der 90% sikkert utæthed ved lågen eller samlinger osv.
Mvh thy.... ps viser gerne Banditten frem hvis det sku være 402.gif
https://stokerlog.dk/public.php?userid= ... 96df9256b2
Flemming Illum Nielsen


Besvar