Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Mcz Musa støjniveau

Alt om pilleovn og træpilleovn
Ecoteck, Calimax, MCZ osv
Besvar
Kofoed
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 1
Tilmeldt: 12 dec 2013 10:20

Mcz Musa støjniveau

Indlæg af Kofoed » 12 dec 2013 10:24

Hej Stokerpro

Håber nogen i dette forum kan hjælpe. Jeg købte i starten af året en Mcz Musa pilleovn fra vvs-eksperten og har for så vidt været glad for den. Den varmer fantastisk og er overraskende økonomisk. Men jeg synes den støjer meget og har gjort det siden dag 1. Det er en lavfrekvent støj der vandrer gennem hele huset. Støjen er uafhængig af blæserhastigheden.
Vvs-eksperten har været ude og skifte både printpladen og blæsermotoren og det eneste der kom ud af det, var at vi fik lokaliseret støjen til blæsermotoren.
Det er ikke vibrationsstøj, for lyden var der også når der kom strøm på motoren uden for ovnen.
Det lyder lidt som en højtaler der står og summer - en slags elektrisk støj. Jeg ved ikke om det er ovnen der er dårligt afskærmet? Ovnen er sat til et jordet stik, der er målt igennem af elektriker.
Nogen der har nogen bud på hvad det kan forårsages af? Eller er det bare sådan den skal lyde?
Manden fra vvs-eksperten havde tidligere kun set MCZ Ego ovnen i funktion, men han mente også at den støjede alt for meget.

Med venlig hilsen

Martin


Brugeravatar
teksup
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 11
Tilmeldt: 06 nov 2013 20:46
Mit fyr: Ecoteck Venezia
Areal: 160 CO2 neutral
Brændsel: 6mm piller, solvarme
Fremviser gerne i postnummer: 3200
Årligt forbrug: 3500-4000

Mcz Musa støjniveau

Indlæg af teksup » 19 dec 2013 23:13

For mig lydder det som enten at blæservingen ikke er sat rigtigt fast eller at der simpelthen er en ubalance i vingen så som da flapperne på vingen blev ud standset. Det kan også være at en skrue til motor ophænget ikke er spændt rigtigt.

kdp
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 278
Tilmeldt: 06 sep 2012 09:34
Mit fyr: Woody 16KW, Kedel OPOP BlackStar.
Areal: 250m2
Brændsel: Træ piller
Fremviser gerne i postnummer: 7860
Dagligt forbrug: pt ca 20kg
Årligt forbrug: 10ton
Geografisk sted: Sønder Lem / Spøttrup
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 1 gang

Mcz Musa støjniveau

Indlæg af kdp » 23 dec 2013 20:56

den skal ikke larme.
har haft min Musa i 3,5 og og ingen problemer.
når den først er i drift (arbejds temp) så skal den ikke larme.
kan kun rose MCZ, så du skal bare køre "på" og få det fixet.
Og ja, de er økonomiske :-)


Besvar