Erfaring med RED pillefyr

Hvis du ikke ved hvor du skal stille dit spørgsmål, er du velkommen til at gøre det her
holder-varmen
Stoker I
Stoker I
10
Indlæg: 4
Tilmeldt: 11 dec 2013 13:27

Erfaring med RED pillefyr

Indlæg af holder-varmen »

Hej

Er der nogen der har erfaring med RED pillefyr? Som jeg kan forstå det, er de rimeligt nye på markedet.

Jeg har et forholdsvist lille fyrrum og fundet ud af, de har en "smal" model der ville passe ret godt ind ifht plads og det jeg skal bruge. http://www.redfire.dk/red-compact-slim- ... le-fyrrum/

De reklamerer med en nem styring, og så synes jeg at høre, at komponenterne er rimeligt slidstærke?

Nogen der har erfaring?

På forhånd tak

Brugeravatar
Ugelvig
Stoker XV
Stoker XV
11
Indlæg: 1354
Tilmeldt: 18 sep 2012 12:19
Mit fyr: Atmos D14P/Iwabo Villa S2
Areal: 212+70
Brændsel: Stampemøllen
Dagligt forbrug: 16 kg pr. døgn
Årligt forbrug: 6 ton
Geografisk sted: Sønderjylland
Kontakt:

Erfaring med RED pillefyr

Indlæg af Ugelvig »

Har du kigget på ETA fyrene også? De et også rimgelig "slimfit" og i Østrigsk kvalitet.

http://www.eta.co.at/191.0.html

Jeg kender ikke RED pillefyr?!
/AJU

Atmos D14P med påmonteret Iwabo Villa S2 og 750l træpiller i Mafa Midi silo fremvises gerne :)
Tom_AT
Stoker XVIII
Stoker XVIII
14
Indlæg: 4113
Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
Areal: 182
Brændsel: Piller, Flis og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 47 gange

Erfaring med RED pillefyr

Indlæg af Tom_AT »

Ugelvig skrev:Har du kigget på ETA fyrene også? De et også rimgelig "slimfit" og i Østrigsk kvalitet.

http://www.eta.co.at/191.0.html

Jeg kender ikke RED pillefyr?!
Nu er jeg nok lidt paranoid..
Men jeg tænker lidt "skjult" reklame agtig spam i denne tråd.
Brugeravatar
Ugelvig
Stoker XV
Stoker XV
11
Indlæg: 1354
Tilmeldt: 18 sep 2012 12:19
Mit fyr: Atmos D14P/Iwabo Villa S2
Areal: 212+70
Brændsel: Stampemøllen
Dagligt forbrug: 16 kg pr. døgn
Årligt forbrug: 6 ton
Geografisk sted: Sønderjylland
Kontakt:

Erfaring med RED pillefyr

Indlæg af Ugelvig »

Tom_AT skrev:Nu er jeg nok lidt paranoid..
Men jeg tænker lidt "skjult" reklame agtig spam i denne tråd.
Hehe Tom, det havde jeg slet ikke set. Jeg var dog inde og kigge på producenten bag RED, MCZ fra Italien...

Men du har ret, første indlæg vedr. et fyr, der ikke er kendt på markedet i DK... :?
/AJU

Atmos D14P med påmonteret Iwabo Villa S2 og 750l træpiller i Mafa Midi silo fremvises gerne :)
nemocharley

Erfaring med RED pillefyr

Indlæg af nemocharley »

kærsgaard vvs har haft dem i deres sortiment.

nemocharley

Erfaring med RED pillefyr

Indlæg af nemocharley »

hov ... hvad sket der lige der?

den fylder måske ikke så meget i bredden med de samlede dimensioner er der andre modeller som der sagtens kan konkurrere med

edil kamin, thermorossi, mgm junior, minibio - der er jo sikkert dusinvis af mærker der aldrig kommer frem her i dk.
holder-varmen
Stoker I
Stoker I
10
Indlæg: 4
Tilmeldt: 11 dec 2013 13:27

Erfaring med RED pillefyr

Indlæg af holder-varmen »

Hehe ja ok, kan godt se pointen... Men det er nu fordi jeg har fået et godt tilbud på en, og jo laver lidt research inden et evt køb. Der findes bare ikke rigtigt nogen brugeranmeldelser endnu.... sikkert fordi der bare ikke ligger så meget erfaring...
holder-varmen
Stoker I
Stoker I
10
Indlæg: 4
Tilmeldt: 11 dec 2013 13:27

Erfaring med RED pillefyr

Indlæg af holder-varmen »

Ja det er rigtigt, jeg har fundet nogle der kan sammenlignes på dimensioner. Derfor ville det være rart om nogen kender til performance også... Kan være kærsgaard har et svar... tak ;)
levi

Erfaring med RED pillefyr

Indlæg af levi »

holder-varmen skrev:Hehe ja ok, kan godt se pointen... Men det er nu fordi jeg har fået et godt tilbud på en, og jo laver lidt research inden et evt køb. Der findes bare ikke rigtigt nogen brugeranmeldelser endnu.... sikkert fordi der bare ikke ligger så meget erfaring...
Fyret er sikkert ganske udemærket, - jeg blev tilbudt at forhandle det for ca. 1 år siden, - men jeg sagde nej tak.

Der er 2 primære årsager til jeg sagde nej.

1 - Fyret er overhovedet ikke kendt i norden, - så der er ikke rigtig nogen kundeerfaringer at trække på af værdi.

2 - Servicen fra importøren ligger desværre på et meget lille sted, - det kan vi ikke bruge til noget som grossist desværre :(

Vi forhandler kun MCZ pilleovne endnu, - af den ene årsag at vi ikke har fundet en værdig afløser - men det arbejder vi meget kraftigt på - og ligeså snart vi har fundet en værdig afløser, - så ryger MCZ ud af vores sortiment hurtigere end du kan sige hest.

I 2013 skal man leve af service, - og der har importøren desværre meget at lære endnu, - men det kan være der sker noget når flere forhandlere trækker sig - jeg er ikke den eneste forhandler der ikke er tilfreds!

Læs evt dette indlæg på trustpilot.dk - det er netop importøren af MCZ der omtales - http://www.trustpilot.dk/review/www.dvc ... 000268aa56
Brugeravatar
thy
Supporter
Supporter
17
Indlæg: 10378
Tilmeldt: 09 dec 2006 17:17
Mit fyr: Baxi 1,5 350L
Areal: 190 +værksted 130
Brændsel: Estonia
Fremviser gerne i postnummer: 5560
Dagligt forbrug: ca 8-30
Årligt forbrug: ca 5-6
Geografisk sted: Frøbjerg (FYN)
Har takket: 101 gange
Blevet takket: 269 gange
Kontakt:

Erfaring med RED pillefyr

Indlæg af thy »

holder-varmen skrev:Hehe ja ok, kan godt se pointen... Men det er nu fordi jeg har fået et godt tilbud på en, og jo laver lidt research inden et evt køb. Der findes bare ikke rigtigt nogen brugeranmeldelser endnu.... sikkert fordi der bare ikke ligger så meget erfaring...
håber ikke det er menigen du skal fylde den med sække... tar 2 sække ca det er 1 dags kørsel om vintern det bliver træls..
Mvh thy.... ps viser gerne Banditten frem hvis det sku være 402.gif
https://stokerlog.dk/public.php?userid= ... 96df9256b2
Flemming Illum Nielsen

Besvar