Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Dokumentation er forkert på Megapro minishunt fra dvcenter

Diskussion og spørgsmål vedr. kedler, installationen og skorstenen
Akkumuleringstank, VVB, Trækstabilisator
Lasse Elbek
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 129
Tilmeldt: 31 mar 2011 13:02
Mit fyr: Fjernvarme
Areal: 204
Brændsel: Fjernvarme
Modtaget likes: 2 gange

Dokumentation er forkert på Megapro minishunt fra dvcenter

Indlæg af Lasse Elbek » 06 dec 2013 22:29

Jeg fik også en minishunt med samme manual.
Blev også nødt til at droppe manualen og sætte den i klemme 4.

Hvorfor er der i grunden både stop for pumpe og ventil?
Er det ikke nok bare at stoppe pumpen?

Jeg har pillet aktuatoren af, da jeg ikke synes den lukkede og åbnede som den skulle. Måske har jeg bare være utålmodig, men det var altså noget køligere da den sad på, og det virkede ikke som om den åbnede som den skulle.

Efter ca. 4-5 måneder løb den trådløse termostat tør for strøm - synes det måske lige var tidligt nok?


levi

Dokumentation er forkert på Megapro minishunt fra dvcenter

Indlæg af levi » 06 dec 2013 23:14

Lasse Elbek skrev:Jeg fik også en minishunt med samme manual.
Blev også nødt til at droppe manualen og sætte den i klemme 4.

Hvorfor er der i grunden både stop for pumpe og ventil?
Er det ikke nok bare at stoppe pumpen?

Jeg har pillet aktuatoren af, da jeg ikke synes den lukkede og åbnede som den skulle. Måske har jeg bare være utålmodig, men det var altså noget køligere da den sad på, og det virkede ikke som om den åbnede som den skulle.

Efter ca. 4-5 måneder løb den trådløse termostat tør for strøm - synes det måske lige var tidligt nok?
Hvis det kun er pumpen der slukker, - så kan der stadig cirkulere varme rundt i kredsen - da anlægspumpen ved fyret jo stadig kører, - og derved kan presse varme rundt.

Den grønne aktuator åbner/lukker på 3 minutter - hvis den ikke virker er det en bytter - der kan dog også være skidt i ventilen.

Hvis dine batterier er løbet tør efter 4-5 måneder, så har de vist været dårlige, - jeg kører på 3 år i min rumtermostat med de samme batterier - som jeg godt nok bruger i anden forbindelse, - men det er samme rumtermostat :)

Lasse Elbek
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 129
Tilmeldt: 31 mar 2011 13:02
Mit fyr: Fjernvarme
Areal: 204
Brændsel: Fjernvarme
Modtaget likes: 2 gange

Dokumentation er forkert på Megapro minishunt fra dvcenter

Indlæg af Lasse Elbek » 06 dec 2013 23:29

levi skrev:
Hvis det kun er pumpen der slukker, - så kan der stadig cirkulere varme rundt i kredsen - da anlægspumpen ved fyret jo stadig kører, - og derved kan presse varme rundt.

Den grønne aktuator åbner/lukker på 3 minutter - hvis den ikke virker er det en bytter - der kan dog også være skidt i ventilen.

Hvis dine batterier er løbet tør efter 4-5 måneder, så har de vist været dårlige, - jeg kører på 3 år i min rumtermostat med de samme batterier - som jeg godt nok bruger i anden forbindelse, - men det er samme rumtermostat :)
Vi ser med de nye batterier :-)
Men det fungere nu fint nok med den aktuator pillet af, temperatur falder i rummet når pumpen stopper. Slangerne føles også kolde når den er stoppet.

levi

Dokumentation er forkert på Megapro minishunt fra dvcenter

Indlæg af levi » 06 dec 2013 23:32

Lasse Elbek skrev:
Vi ser med de nye batterier :-)
Men det fungere nu fint nok med den aktuator pillet af, temperatur falder i rummet når pumpen stopper. Slangerne føles også kolde når den er stoppet.
Jamen så er det jo fint hvis det virker hos dig, - det gør det ikke altid - men det kommer jo naturligvis også an på anlægspumpen :great:

pso
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 835
Tilmeldt: 07 nov 2011 23:11
Mit fyr: Woody Mini 2011 model
Areal: 150+30
Brændsel: Fågelfors/Varga/Bella 8mm
Fremviser gerne i postnummer: 2770
Dagligt forbrug: 18,6 for november
Årligt forbrug: ca 5200kg
Geografisk sted: 2770 Kastrup
Modtaget likes: 5 gange

Dokumentation er forkert på Megapro minishunt fra dvcenter

Indlæg af pso » 07 dec 2013 20:59

Ja det er den dowbload dok jeg mener Levi.


Besvar