Batteri

Her kan du få hjælp til Bil, MC og Motor samt alt "gør det selv" til Bil, MC og Motor
Ny bil, nye dæk eller startproblemer
pejle
Stoker VII
Stoker VII
12
Indlæg: 288
Tilmeldt: 12 aug 2011 23:03
Mit fyr: Orlan Gasogen 40kw
Areal: 200 + 100
Brændsel: Primært briketter
Fremviser gerne i postnummer: 8722
Dagligt forbrug: 2-4 pakker
Årligt forbrug: 10 paller
Geografisk sted: Hedensted
Blevet takket: 2 gange

Batteri

Indlæg af pejle »

Havde oliefyr i vores Passat. Vi havde bilen i 8 år fra ny, den kørte med std. batteriet i de 7 år kan ikke helt se hvorfor din blæser skulle dræbe batteriet så meget mere end den?

Skiftede blot ved den lokale, med et tilsvarende batteri - det kørte da og fint det næstr år...
Pas på sarkasme og ironi kan være brugt.

Brugeravatar
thy
Supporter
Supporter
17
Indlæg: 10378
Tilmeldt: 09 dec 2006 17:17
Mit fyr: Baxi 1,5 350L
Areal: 190 +værksted 130
Brændsel: Estonia
Fremviser gerne i postnummer: 5560
Dagligt forbrug: ca 8-30
Årligt forbrug: ca 5-6
Geografisk sted: Frøbjerg (FYN)
Har takket: 101 gange
Blevet takket: 269 gange
Kontakt:

Batteri

Indlæg af thy »

Problemet er at kabineblæser tar meget strøm og kører i 30 min

Det er jo ikke bare motoren der opvarmes så cirkulationspumpe kører også.
Mvh thy.... ps viser gerne Banditten frem hvis det sku være 402.gif
https://stokerlog.dk/public.php?userid= ... 96df9256b2
Flemming Illum Nielsen
Brugeravatar
Zarge
Stoker XVIII
Stoker XVIII
15
Indlæg: 4410
Tilmeldt: 19 okt 2008 15:15
Mit fyr: Scotte 16kw BS20 v10
Areal: 2*132m2
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 7500
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: plyf... nu ser vi...
Geografisk sted: Nær Sir ved Holstebro
Har takket: 68 gange
Blevet takket: 96 gange

Batteri

Indlæg af Zarge »

Har nu heller aldrig haft den slags problemer... I min nuværende firmabil kører fyret 45 min hver morgen, har ingen problemer med batteriet...
I den gamle jeg havde monterede jeg to ekstra, så der sad tre... Et standart plus to fra Onkel Harald... Til gengæld kørte fyret så også fra det begyndte at fryse, til det blev tø vejr igen, dog slukket i juleferien... Mester ville ikke skifte den defekte timer, men brokkede sig ikke over diesel forbruget... 0:)
Hjemme teori
Stoker XVII
Stoker XVII
16
Indlæg: 2518
Tilmeldt: 28 feb 2008 23:46
Mit fyr: 16kW OPOP20 V.7 /Atmos 25GD+1800L Akku
Areal: 154m2
Brændsel: Brænde, sol , træpiller
Årligt forbrug: 5,5 t pill
Geografisk sted: 4295, Stenlille
Har takket: 29 gange
Blevet takket: 233 gange

Batteri

Indlæg af Hjemme teori »

Hvis det er så stort et problem, må der da findes plads til et ekstra forbrugs batteri og et lade-relæ.

Det kan bruges hele tiden af både fyr og campingvogn og kan tåle at blive afladt i bund uden at tage skade.
Mvh. Sophus
pejle
Stoker VII
Stoker VII
12
Indlæg: 288
Tilmeldt: 12 aug 2011 23:03
Mit fyr: Orlan Gasogen 40kw
Areal: 200 + 100
Brændsel: Primært briketter
Fremviser gerne i postnummer: 8722
Dagligt forbrug: 2-4 pakker
Årligt forbrug: 10 paller
Geografisk sted: Hedensted
Blevet takket: 2 gange

Batteri

Indlæg af pejle »

Det var også sådan det fungerede i vores Passat. Starter med at motorvarme, når den havde nået en bestemt temp. begyndte den at varme kabinen. Vil tro at det skete efter 3-4 min.

Så vidt jeg husker var det en Eberspracher.
Pas på sarkasme og ironi kan være brugt.

Tom_AT
Stoker XVIII
Stoker XVIII
14
Indlæg: 4113
Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
Areal: 182
Brændsel: Piller, Flis og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 47 gange

Batteri

Indlæg af Tom_AT »

Hvis du virkelig ikke har strøm nok til at starte bilen, så få fat i et deep cycle batteri, der kan smide nogle ampere af sig, selvom det er ved at være afladt.

Førnævnte Odyssey batteri eller Optima Yellow Top. De kan sagtens levere masser af ampere selvom de er nede på 30%.
Der findes også andre, men det er lige dem jeg kender.
Brugeravatar
BWJ
Stoker XVII
Stoker XVII
13
Indlæg: 3382
Tilmeldt: 05 jan 2011 20:03
Areal: 155
Brændsel: VP/ solvarme/ Solcelleanlæg 6460Wp
Dagligt forbrug: 0
Årligt forbrug: 0
Har takket: 200 gange
Blevet takket: 238 gange

Batteri

Indlæg af BWJ »

Tjek lige på batteripolerne med et voltmeter, og startet motor, hvis der ikke er >=14,2V, så bliver selv det bedste batteri myrdet på kort tid.
Hvorfor gøre det enkelt, når man med en smule omhu, kan gøre det hamrende indviklet.
Brugeravatar
thy
Supporter
Supporter
17
Indlæg: 10378
Tilmeldt: 09 dec 2006 17:17
Mit fyr: Baxi 1,5 350L
Areal: 190 +værksted 130
Brændsel: Estonia
Fremviser gerne i postnummer: 5560
Dagligt forbrug: ca 8-30
Årligt forbrug: ca 5-6
Geografisk sted: Frøbjerg (FYN)
Har takket: 101 gange
Blevet takket: 269 gange
Kontakt:

Batteri

Indlæg af thy »

EXIDE AGM 920


Spænding = 12 Volt
Kapacitet = 92Ah
CCA(EN) = 850A
Dim. L x B x H = 353 x 175 x 190 mm
Vægt = 27 kg


Pris DKK : 1.945,00 (ex. moms 1.556,00)
Art nr : AGM-920

det blev den model heldigvis til en anden pris ved merkonomen gennem arbejde.Så nu kan ford 4100ern få 100A batteriet da den trængte til lidt ekstra ;-)
Mvh thy.... ps viser gerne Banditten frem hvis det sku være 402.gif
https://stokerlog.dk/public.php?userid= ... 96df9256b2
Flemming Illum Nielsen

Besvar