Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

MGM nu kørt i 2 måneder, nær Vejle

Spørgsmål vedr. MGM samt det tilbehør der laves til MGM pillefyret
Besvar
Marq+4
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 8
Tilmeldt: 05 mar 2012 12:37
Mit fyr: MGM 15 Comfort
Areal: 200
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 7140
Årligt forbrug: 6
Geografisk sted: Vejle Øst

MGM nu kørt i 2 måneder, nær Vejle

Indlæg af Marq+4 » 29 nov 2013 20:31

Efter at have kørt med en gammel Salamander kedel med PellX brænder i 9 år, blev jeg træt af rensning, følsomhed for pillekvalitet e.t.c. Men 9 års drift med en investering på 14000 kan man vel ikke klage over.
Jeg bestemte mig for en MGM 15 Comfort som jeg fik i september og den har kørt nu i 2 måneder. Der har været en enkelt "Loop fejl" , men det var blot lidt askeslagger som sad i klemme ved renseklappen. Ellers er det et utrolig nemt fyr, fyld piller på,tryk start og det kører bare. Det ser ikke ud til at der er den store pillebesparelse, men vi har også væsentligt bedre komfort, med jævn fremløbstemperatur. Jeg skal nok have justeret lidt mere på PID parametrene til foråret. Indtil for nyligt havde det lige lovlig mange starter, men efter det er blevet koldere i vejret har det mere jævn drift. I løbet af vinteren vil jeg bygge mig et eksternt magasin, så jeg kan tage hjemmefra i lidt længere tid, uden at bede naboen om at holde den fyldt. Hvis nogen har lyst til at se det i drift, kan I bare skrive, så finder vi ud af det.
Søren, Vejle Øst


nemocharley

MGM nu kørt i 2 måneder, nær Vejle

Indlæg af nemocharley » 29 nov 2013 21:14

Tillykke med dit nye fyr og velkommen til :)

triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5479
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 405 gange
Modtaget likes: 423 gange

MGM nu kørt i 2 måneder, nær Vejle

Indlæg af triumph » 30 nov 2013 08:44

Tillykke med fyret, kunne du ikke have nøjes med en junior ?

Marq+4
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 8
Tilmeldt: 05 mar 2012 12:37
Mit fyr: MGM 15 Comfort
Areal: 200
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 7140
Årligt forbrug: 6
Geografisk sted: Vejle Øst

MGM nu kørt i 2 måneder, nær Vejle

Indlæg af Marq+4 » 01 dec 2013 10:56

Jo, jeg kunne måske nok have klaret mig med en junior, set i bagklogskabens klare lys.
Måske vil jeg sætte en buffertank ind på et tidspunkt
Søren, Vejle Øst

Brugeravatar
lamborg
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2672
Tilmeldt: 07 nov 2011 02:01
Mit fyr: woody 30kw. Opop 30 kw blackstar med V10
Areal: 587kvm + 80kvm Kld
Brændsel: forskellige typer
Fremviser gerne i postnummer: 7200
Dagligt forbrug: en hulen masse
Årligt forbrug: ca12-14 tons
Geografisk sted: Urup , Grindsted
Givet likes: 271 gange
Modtaget likes: 361 gange
Kontakt:

MGM nu kørt i 2 måneder, nær Vejle

Indlæg af lamborg » 01 dec 2013 11:07

Jo men nu har det jo heller ikke været vinter endnu så det kan jo være størrelsen er meget fin aligevel. Der er ikke noget være en kæmpe med at holde varmen . Med hensyn til besparelse i pille forbrug så vil du jo nok se at den bliver størrer jo mere vinter der kommer. Du skulle i hvertfald på papiret have en meget bedre udnyttelse af kedlen end på en gammel salamander.
MVH
Claus
Fyrmester på lamborghus
"hvor høj dine trone end er vil du altid sidde på din egen røv"
30Kw scotte. opop 30kw blackstar. 500l pilletank. Magna 25-100. V10
16kw jordvarme og 7kvm solfanger til sommerdrift med samlet 500L VVB


Brugeravatar
Klaus
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 3772
Tilmeldt: 27 dec 2006 06:36
Mit fyr: MGM Comfort 15KW
Areal: 185kvm
Brændsel: De billigste træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6900
Dagligt forbrug: 10-16kg
Årligt forbrug: Forventet 4 ton
Geografisk sted: Vestjylland ved siden af Ringkøbing fjord.
Givet likes: 3 gange
Modtaget likes: 2 gange

MGM nu kørt i 2 måneder, nær Vejle

Indlæg af Klaus » 01 dec 2013 16:53

Jeg har min til at køre 3Xdagligt, det fungerer fint hvis du har meget gulvvarme(jeg har brændeovn i resterne)
Den kommer først på konstant drift et stykke under -5 eller hvis vi ikke er hjemme

apfolmer
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 55
Tilmeldt: 26 maj 2013 08:48

MGM nu kørt i 2 måneder, nær Vejle

Indlæg af apfolmer » 12 dec 2013 10:58

Marq+4 skrev:Efter at have kørt med en gammel Salamander kedel med PellX brænder i 9 år, blev jeg træt af rensning, følsomhed for pillekvalitet e.t.c. Men 9 års drift med en investering på 14000 kan man vel ikke klage over.
Jeg bestemte mig for en MGM 15 Comfort som jeg fik i september og den har kørt nu i 2 måneder. Der har været en enkelt "Loop fejl" , men det var blot lidt askeslagger som sad i klemme ved renseklappen. Ellers er det et utrolig nemt fyr, fyld piller på,tryk start og det kører bare. Det ser ikke ud til at der er den store pillebesparelse, men vi har også væsentligt bedre komfort, med jævn fremløbstemperatur. Jeg skal nok have justeret lidt mere på PID parametrene til foråret. Indtil for nyligt havde det lige lovlig mange starter, men efter det er blevet koldere i vejret har det mere jævn drift. I løbet af vinteren vil jeg bygge mig et eksternt magasin, så jeg kan tage hjemmefra i lidt længere tid, uden at bede naboen om at holde den fyldt. Hvis nogen har lyst til at se det i drift, kan I bare skrive, så finder vi ud af det.


Hvor mange kg piller bruger du pt ? Og kører det 100% eller med ugetimer ?


Besvar