Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Stadig sorte piller på sydfyn, nogen eksperter?

Spørgsmål vedr. Scotte samt det tilbehør der laves til Scotte pillefyret
Christian_83
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 24
Tilmeldt: 05 okt 2013 19:09

Stadig sorte piller på sydfyn, nogen eksperter?

Indlæg af Christian_83 » 29 nov 2013 15:03

Hej alle
Jeg kæmper stadig med sorte piller i min 16kw scotte, det viker som om pillerne ikke bliver brændt 100 færdigt. Jeg fyrer med barlinek piller, og kører med autoberegning (den gav 1250gr/6min) Brænder er spændt helt fast til kedel og snegl rør er spændt helt fast til brænderen.
Jeg har hørt en kollega sige, at han har haft problemer med at få barlinek piller til at brænde ordenlitgt i hans 20kw scotte, hans mente de var for hårde. Har også snakket med en anden bekendt, som har en 16kw scotte, som også fyrer med barlinek - som brænder fint og kun giver aske. jeg har dog ikke mnulighed for at få fat eller komme til dem for at se deres opsætning. sidst nævnte siger at han ikke kører med auto beregning og han har skiftet hærden til en gammel type(eller ihvertfald en uden keramikplade i toppen). Jeg ville enormt gerne have indstillet fyret rigtigt, så det yder mest muligt og kører mest effekttivt.
Er der nogen herinde der kan hjælpe ?

Mvh Christian
Vedhæftede filer
IMG_5107.jpg


Slettet 15549

Stadig sorte piller på sydfyn, nogen eksperter?

Indlæg af Slettet 15549 » 29 nov 2013 15:19

Christian_83 skrev:Hej alle
Jeg kæmper stadig med sorte piller i min 16kw scotte, det viker som om pillerne ikke bliver brændt 100 færdigt. Jeg fyrer med barlinek piller, og kører med autoberegning (den gav 1250gr/6min) Brænder er spændt helt fast til kedel og snegl rør er spændt helt fast til brænderen.
Jeg har hørt en kollega sige, at han har haft problemer med at få barlinek piller til at brænde ordenlitgt i hans 20kw scotte, hans mente de var for hårde. Har også snakket med en anden bekendt, som har en 16kw scotte, som også fyrer med barlinek - som brænder fint og kun giver aske. jeg har dog ikke mnulighed for at få fat eller komme til dem for at se deres opsætning. sidst nævnte siger at han ikke kører med auto beregning og han har skiftet hærden til en gammel type(eller ihvertfald en uden keramikplade i toppen). Jeg ville enormt gerne have indstillet fyret rigtigt, så det yder mest muligt og kører mest effekttivt.
Er der nogen herinde der kan hjælpe ?

Mvh Christian
Jeg har også skiftet til den alm herd jeg fik også lidt sorte piller i asken med u herden med skamol
Men start med at lave en ny afvejning af sneglen og sæt blæser til standard og prøv så at se hvad der sker

Christian_83
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 24
Tilmeldt: 05 okt 2013 19:09

Stadig sorte piller på sydfyn, nogen eksperter?

Indlæg af Christian_83 » 29 nov 2013 15:27

jamen jeg kører med std blæser tal og 1250gram/6 min som er sidste afvejning :/

Slettet 15549

Stadig sorte piller på sydfyn, nogen eksperter?

Indlæg af Slettet 15549 » 29 nov 2013 15:30

Christian_83 skrev:jamen jeg kører med std blæser tal og 1250gram/6 min som er sidste afvejning :/
Har du lige afvejet?

S-Stampe
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 31
Tilmeldt: 16 mar 2013 12:23
Mit fyr: Scotte 16kW
Areal: 170 + 90
Brændsel: Piller+ fastbrændsel
Fremviser gerne i postnummer: 6950
Årligt forbrug: 7t "gæt"
Geografisk sted: Ølstrup Vestjylland

Stadig sorte piller på sydfyn, nogen eksperter?

Indlæg af S-Stampe » 29 nov 2013 17:00

Kan det ikke være pille kvaliteten..? Har selv nogle nu som giver askekage på 2 dage. Hvis jeg ikke renser den ud får jeg også sorte piller i skuffen. Svært at se på dit billede, men det kunne godt ligne at der var noget askekage imellem.


Christian_83
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 24
Tilmeldt: 05 okt 2013 19:09

Stadig sorte piller på sydfyn, nogen eksperter?

Indlæg af Christian_83 » 29 nov 2013 18:18

Jeg har lige afvejet igen, 1210gram på 6min. Jamen jeg havde indtrykket af at disse barlinek piller skulle være en god kvalitet.
Askekage, er det fordi det brænder sammen elelr hvad? hvad skyldes dette.

Ladegaard10
Stoker VI
Stoker VI
Indlæg: 213
Tilmeldt: 11 okt 2013 20:08
Mit fyr: BS 1016 med semi-rens
Areal: 160
Brændsel: Barlinek
Fremviser gerne i postnummer: 6430
Årligt forbrug: 4
Geografisk sted: Nordborg
Modtaget likes: 1 gang
Kontakt:

Stadig sorte piller på sydfyn, nogen eksperter?

Indlæg af Ladegaard10 » 29 nov 2013 18:29

Christian_83 skrev:Jeg har lige afvejet igen, 1210gram på 6min. Jamen jeg havde indtrykket af at disse barlinek piller skulle være en god kvalitet.
Askekage, er det fordi det brænder sammen elelr hvad? hvad skyldes dette.
Hvor meget blæs har du på ?
Askekage kan skyldes mange ting piller, blæser, temp
MVH Jan
Scotte 10 KW med V10, semirens, U herd med skamol plade

Brugeravatar
pille bruger
Supporter
Supporter
Indlæg: 9830
Tilmeldt: 14 nov 2008 17:57
Mit fyr: RTB
Areal: 160
Brændsel: piller + 30 rør solfanger
Dagligt forbrug: 10 kg.
Årligt forbrug: 3400 kg.
Geografisk sted: Svendborg
Givet likes: 81 gange
Modtaget likes: 275 gange

Stadig sorte piller på sydfyn, nogen eksperter?

Indlæg af pille bruger » 29 nov 2013 18:56

Best regards
Michael fra StokerCloud Service http://www.nbe.dk/sadan-fungere-stokercloud/
Find manualer her https://www.nbe.dk/manualer-nbe/
Tekniske vejledninger https://www.nbe.dk/tekniske-vejledninger/

HeineJepsen
Stoker VI
Stoker VI
Indlæg: 207
Tilmeldt: 09 mar 2013 11:22
Mit fyr: Scotte 10kw Blackstar
Areal: 150
Brændsel: Barlinek eco
Fremviser gerne i postnummer: 8722
Dagligt forbrug: 15
Årligt forbrug: 3

Stadig sorte piller på sydfyn, nogen eksperter?

Indlæg af HeineJepsen » 29 nov 2013 20:16

Christian_83 skrev:Jeg har lige afvejet igen, 1210gram på 6min. Jamen jeg havde indtrykket af at disse barlinek piller skulle være en god kvalitet.
Askekage, er det fordi det brænder sammen elelr hvad? hvad skyldes dette.
Jeg har samme problemer som du oplever - næsten. Mine piller er også Barlinek og de giver også askekager hos mig, ikke engang kompressorrens kan skyde det af herden, selv om den kører 2 gange dagligt. Dog brænder de fint og ingen sorte piller, måske det bare ikke duer med den herd der har skamol plade???
Scotte BS1016 10 kw, kompressorrens, Isokern skorsten med TS. Hus 150 m2 heraf 120 opvarmet med pillefyr, 70 m2 gulvvarme resten med radiatorer. 8 kw Znshine solceller på taget, med en Danfoss TLX 8 pro inverter efter. Morsø 2140 brændeovn.

Ladegaard10
Stoker VI
Stoker VI
Indlæg: 213
Tilmeldt: 11 okt 2013 20:08
Mit fyr: BS 1016 med semi-rens
Areal: 160
Brændsel: Barlinek
Fremviser gerne i postnummer: 6430
Årligt forbrug: 4
Geografisk sted: Nordborg
Modtaget likes: 1 gang
Kontakt:

Stadig sorte piller på sydfyn, nogen eksperter?

Indlæg af Ladegaard10 » 29 nov 2013 20:24

HeineJepsen skrev:
Jeg har samme problemer som du oplever - næsten. Mine piller er også Barlinek og de giver også askekager hos mig, ikke engang kompressorrens kan skyde det af herden, selv om den kører 2 gange dagligt. Dog brænder de fint og ingen sorte piller, måske det bare ikke duer med den herd der har skamol plade???
Jeg havde samme problem med u-herd med skamol plade, købte en sommer head hos dvcenter, jeg vil ikke sige problemet er løst da jeg lige mangler det sidst finjustering af blæser
MVH Jan
Scotte 10 KW med V10, semirens, U herd med skamol plade


Besvar