Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Vedr. Stokerkontrol

Spørgsmål vedr. Woody samt det tilbehør der laves til Woody pillefyret
Besvar
laust
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 3
Tilmeldt: 27 nov 2013 20:12

Vedr. Stokerkontrol

Indlæg af laust » 27 nov 2013 20:15

Hej alle,
Når jeg tilslutter Stokerkontrol bliver kedel temperaturen automatisk ændret til 60 grader, jeg har normal kedel temperaturen sat til 55 grader. Er der noget i dette forum der har set/oplevet noget lignede og som kan give en forklaring på dette (afhjælpe problemet)
PFT.

Mvh, Laust


xkfc

Vedr. Stokerkontrol

Indlæg af xkfc » 27 nov 2013 20:28

Det lyder underligt.
For at få et svar, er du nok nødsaget til at skrive hvilken Stokerkontrol du har, og hvilken styring, jeg så godt spørgsmålet på fyrrum, men der står at du har HS tarm?

Mvh. Kenneth.

laust
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 3
Tilmeldt: 27 nov 2013 20:12

Vedr. Stokerkontrol

Indlæg af laust » 27 nov 2013 20:37

16kw Scotte ver. 6.82 HS Tarm er kedel model

xkfc

Vedr. Stokerkontrol

Indlæg af xkfc » 27 nov 2013 21:05

Og hvilken version af Stokerkontrol?

Er det når kablet sættes til eller når programmet startes? Og hvad sker der når du ændrer temperaturen igen? efter at stokerkontrol er startet.

laust
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 3
Tilmeldt: 27 nov 2013 20:12

Vedr. Stokerkontrol

Indlæg af laust » 27 nov 2013 21:45

Stokerkontrol ver. 3.25

Kedeltemperatur ændre sig når programmet er startet og ændre sig konsekvent til 60 grader og så kan man sænke temperaturen til 55 grader igen enten direkte på styringen eller i stokerkontrolen, hvor efter temperaturen straks ændre sig til 60 grader igen, så det er sgu lidt mærkeligt


xkfc

Vedr. Stokerkontrol

Indlæg af xkfc » 28 nov 2013 08:06

Det virker da helt skørt.

Prøv at afinstallere Stokerkontrol, eller installere det på en ny PC og find ud af om det følger styringen eller computeren.

Hvis det ikke hjælper, kan jeg kun anbefale dig at skrive til Jens (Stokersoft), du skal bare have installeret Logmein, eller TeamWiewer, så kan han sikkert forklare det. Inden da, skal du lige have "avanceret log" aktiveret i stokerkontrol.

Nu er det rimelig sikkert ikke et problem med statisk elektricitet, men styringen er vel jordet korrekt så det kan udelukkes?

Kablet mellem styringen og computer skal også lige checkes for løse forbindelser, hvor langt er det? løber det sammen med strømkabler? Har du en seriel/usb adapter det skal igennem?.


Besvar