problem med varmtvandsbeholder

Spørgsmål vedr. KL samt det tilbehør der laves til KL Stokerfyr
Besvar
Danni
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 30
Tilmeldt: 26 dec 2011 13:10
Mit fyr: kl 2
Areal: 200 værksted 100
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6240

problem med varmtvandsbeholder

Indlæg af Danni »

mit kl2 fyr kan finde på at gå ud om morgene. når mig og min kæreste bader lige efter hinanden. den kan ikke nå at blive varm inden den går ud. venter 40 min på kedel temperatur stigning. hvad kan jeg gøre ved det.

Brugeravatar
Bigfoot
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5100
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
Areal: 116
Brændsel: ren el
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Årre/Varde
Har takket: 9 gange
Blevet takket: 200 gange

problem med varmtvandsbeholder

Indlæg af Bigfoot »

går den ud, netop som der bliver kaldt efter ekstra varme????????

vent lidt, er det ikke noget med at den går i fejl, når temperaturen ikke er ændret over en vis tidsinterval?
Og når den varmer på fuld skrald, og den faktisk falder i temp, selvom den varmer, så går den også i fejl.

Ja det er sku da lidt et bøvl. Men er der ikke noget med at den har en mulighed for at tilføje en føler i vvb på styringen, så den derfor ved hvad den laver?
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.
Brugeravatar
Brandsen
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 3485
Tilmeldt: 21 okt 2009 23:02
Mit fyr: Baxi Multi Heat 2.5 + Scotte BS1016 Mini
Areal: 425 m2
Brændsel: Spildkorn - Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4300
Årligt forbrug: ca 10 tons
Geografisk sted: Holbæk
Har takket: 1 gang
Blevet takket: 136 gange

problem med varmtvandsbeholder

Indlæg af Brandsen »

Halløj i forum,

... eller den pragmatiske løsning, gå i bad samtidigt 8)
.... men det kræver måske en anden form for styring ?
__________________________________________________________________
Med venlig hilsen, Brandsen
Baxi Multi Heat 2.5 med 600l tank, iltstyring, prom 1.08 ( Installeret Oktober 2005 )
Scotte BS Mini 10kw ( Installeret Juni 2013 )
Jeppe H
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 1
Tilmeldt: 26 nov 2013 00:36

problem med varmtvandsbeholder

Indlæg af Jeppe H »

Jeg har selv haft et lignede problem med min KL(1) stoker...

Hvis jeg har forstået der korrekt, så kan dit fyr ikke få temperaturen op, selvom det er i uafbrudt drift i 40 minutter. Så skal du have fyret til at yde noget mere...
1) Du kunne prøve at justere brændselsmængden op (vist nok parameter P02 på dit fyr), så du er sikker på at fyret får brændsel nok til at yde tilstrækkeligt.
2) Jeg havde også det problem at luftindstillingen var forkert. Fyret fik alt for meget luft, og flammen var ganske lav ca. 10 cm = fyret varmede ikke tilstrækkeligt og brugte alt for mange træpiller. Ved at skrue ned for lufttilførslen, har jeg opnået rimelige resultater ved at gøre flammerne så lange at de når op til "slikker" lidt på kedelstenene.

Hvis ikke dette afhjælper problemet, kan dit fyr være underdimensioneret. Jeg har kompenseret for denne svaghed ved at anvende en returløbstermostat på min varmtvandsbeholder, som jeg har sat til 55 grader. Det betyder i mit tilfælde at der bliver varmet mindre aggressivt på varmtvandsbeholderen, og at fyret bedre kan følge med. Det er selvfølgelig ikke optimalt, men i dagligdagen mærker vi det ikke.

Håber det kan hjælpe...
fugga81
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 5
Tilmeldt: 11 sep 2013 21:16

problem med varmtvandsbeholder

Indlæg af fugga81 »

den tror ikke der kommer noget "foder" så den fejler efter et stykke tid hvis den ikke stiger i temp.
hvis det er eco 3000 styring der sider på den kan du stille tiden inde i service menuen eller helt slå den fra

Besvar