Ja for dælen
Sad lige og savlede lidt over sådan en på bilbasen
Ak ja... måske engang når man ikke har små børn længere
Dieselmotorer skal køre med høje omdrejninger hele tiden?
-
- Stoker I
- 10
- Indlæg: 10
- Tilmeldt: 07 nov 2013 23:27
- Mit fyr: Ikke udfyldt
Dieselmotorer skal køre med høje omdrejninger hele tiden?
hej igen ved ik lige havd forskællen er på en gammel turbo diesel intercooler og en ny fra 2013
men det er jo nok bare mig der er for gammel dags...
men det er jo nok bare mig der er for gammel dags...
-
- Stoker XVI
- 12
- Indlæg: 1521
- Tilmeldt: 02 feb 2012 02:07
- Mit fyr: Woody 20kw 6.69 m. iltstyring og komp re
- Areal: 170
- Brændsel: piller
- Fremviser gerne i postnummer: 6990
- Geografisk sted: vestjylland, Ulfborg
- Har takket: 15 gange
- Blevet takket: 53 gange
Dieselmotorer skal køre med høje omdrejninger hele tiden?
nyere diesel motorer har bla EGR og andet miljøskrammel som selvfølgelig kan give problemer. sådan er det jo med alt, når det gøres kompliceret, så bliver problemerne bare større
-
- Stoker VII
- 12
- Indlæg: 288
- Tilmeldt: 12 aug 2011 23:03
- Mit fyr: Orlan Gasogen 40kw
- Areal: 200 + 100
- Brændsel: Primært briketter
- Fremviser gerne i postnummer: 8722
- Dagligt forbrug: 2-4 pakker
- Årligt forbrug: 10 paller
- Geografisk sted: Hedensted
- Blevet takket: 2 gange
Dieselmotorer skal køre med høje omdrejninger hele tiden?
Det kan du godt have ret i, men dieselmotorere blev vel først rigtig brugbare da den blev gjort kompliceret
Pas på sarkasme og ironi kan være brugt.
-
- Stoker XVI
- 12
- Indlæg: 1521
- Tilmeldt: 02 feb 2012 02:07
- Mit fyr: Woody 20kw 6.69 m. iltstyring og komp re
- Areal: 170
- Brændsel: piller
- Fremviser gerne i postnummer: 6990
- Geografisk sted: vestjylland, Ulfborg
- Har takket: 15 gange
- Blevet takket: 53 gange
Dieselmotorer skal køre med høje omdrejninger hele tiden?
historisk set, så har dieselmotoren været yderst brugbar i 75år....pejle skrev:Det kan du godt have ret i, men dieselmotorere blev vel først rigtig brugbare da den blev gjort kompliceret
du mener nok at deres effektivitet (indput/output på tappen) er blevet forbedret væsentlig siden de blev gjort kompliceret. men det holde nu stadig, hvis du fjerner nogle af miljø installationerne på dem. det vil også reducerer en del af problemerne som kan opstå
- lamborg
- Stoker XVII
- 12
- Indlæg: 2672
- Tilmeldt: 07 nov 2011 02:01
- Mit fyr: woody 30kw. Opop 30 kw blackstar med V10
- Areal: 587kvm + 80kvm Kld
- Brændsel: forskellige typer
- Fremviser gerne i postnummer: 7200
- Dagligt forbrug: en hulen masse
- Årligt forbrug: ca12-14 tons
- Geografisk sted: Urup , Grindsted
- Har takket: 271 gange
- Blevet takket: 361 gange
- Kontakt:
Dieselmotorer skal køre med høje omdrejninger hele tiden?
ja da tænk bare på forskellen på motorgang og acceleration ifh til en gammel motor.. Og helt ærligt hvem fanden synes det var sjov at stå en en sort sky af diesel hvergang en gammel bus tsatede ved stoppestedet . Noget man foresten har fundet en fremragende løsning på i nye by busser. De starter op på en elmotor og først når bussen er oppe i fart slår dieselen ind så man undgår den sky. Hold nu op med at snakke om at vi bare kan svine videre som altid . Muligt at planeten først bukker under når vi er døde og borte ,men det gør det jo ikke iorden at vi opfører os egoistiske og skider på at efterkommere lider en smertefuld død.
MVH
Claus
Fyrmester på lamborghus
"hvor høj dine trone end er vil du altid sidde på din egen røv"
30Kw scotte. opop 30kw blackstar. 500l pilletank. Magna 25-100. V10
16kw jordvarme og 7kvm solfanger til sommerdrift med samlet 500L VVB
Claus
Fyrmester på lamborghus
"hvor høj dine trone end er vil du altid sidde på din egen røv"
30Kw scotte. opop 30kw blackstar. 500l pilletank. Magna 25-100. V10
16kw jordvarme og 7kvm solfanger til sommerdrift med samlet 500L VVB
-
- Stoker VII
- 12
- Indlæg: 288
- Tilmeldt: 12 aug 2011 23:03
- Mit fyr: Orlan Gasogen 40kw
- Areal: 200 + 100
- Brændsel: Primært briketter
- Fremviser gerne i postnummer: 8722
- Dagligt forbrug: 2-4 pakker
- Årligt forbrug: 10 paller
- Geografisk sted: Hedensted
- Blevet takket: 2 gange
Dieselmotorer skal køre med høje omdrejninger hele tiden?
Diskussion er jo ikke lige til, det du nævner her er løst ved hjælp af et partikel filter (og på nogle busser kombineret med start hjælp) :-) og det hjælper os på den korte bane(lokalt). Men hvad der hjælper på den lange bane er en mere balanceret afbrændning af forsile brændstoffer i det holistikke perspektiv og jeg glæder mig til at der kommer en mere brugbar løsning end benzin og diesel men på den anden side er jeg ikke frelst jeg ser da stadig en glæde i en velfungerende motor og mærke acceleration i _min_ bil. Jeg vil da også nyde det i en Tesla eller i8 hvis jeg får råd og sikkert mere når det el jeg putter på den ikke også kommer fra forsile brændstoffer!!!lamborg skrev:ja da tænk bare på forskellen på motorgang og acceleration ifh til en gammel motor.. Og helt ærligt hvem fanden synes det var sjov at stå en en sort sky af diesel hvergang en gammel bus tsatede ved stoppestedet . Noget man foresten har fundet en fremragende løsning på i nye by busser. De starter op på en elmotor og først når bussen er oppe i fart slår dieselen ind så man undgår den sky. Hold nu op med at snakke om at vi bare kan svine videre som altid . Muligt at planeten først bukker under når vi er døde og borte ,men det gør det jo ikke iorden at vi opfører os egoistiske og skider på at efterkommere lider en smertefuld død.
Pas på sarkasme og ironi kan være brugt.
- lamborg
- Stoker XVII
- 12
- Indlæg: 2672
- Tilmeldt: 07 nov 2011 02:01
- Mit fyr: woody 30kw. Opop 30 kw blackstar med V10
- Areal: 587kvm + 80kvm Kld
- Brændsel: forskellige typer
- Fremviser gerne i postnummer: 7200
- Dagligt forbrug: en hulen masse
- Årligt forbrug: ca12-14 tons
- Geografisk sted: Urup , Grindsted
- Har takket: 271 gange
- Blevet takket: 361 gange
- Kontakt:
Dieselmotorer skal køre med høje omdrejninger hele tiden?
Pejle .... Jeg kaster mig i støvet :-) jeg er 100 % enig i at diskutionen ikke er så lige til men ærger mig over at de høje energi priser ikke gør det mere aktraktivt for verdens meget kloge hoveder at opfinde alternativer til fosile brændstoffer. Måske hænger det sammen med at vi forbrugere ikke er skarpe nok i spyttet til at bruge vores enorme magt. Alt for mange har den holding at "hvad kan jeg dog gøre ved det ,og klimaforandringer vil jo nok ske alligvel,selv om jeg tænker grønt" og det er måske også rigtigt men vi behøver jo ikke hjælpe det på vej.
MVH
Claus
Fyrmester på lamborghus
"hvor høj dine trone end er vil du altid sidde på din egen røv"
30Kw scotte. opop 30kw blackstar. 500l pilletank. Magna 25-100. V10
16kw jordvarme og 7kvm solfanger til sommerdrift med samlet 500L VVB
Claus
Fyrmester på lamborghus
"hvor høj dine trone end er vil du altid sidde på din egen røv"
30Kw scotte. opop 30kw blackstar. 500l pilletank. Magna 25-100. V10
16kw jordvarme og 7kvm solfanger til sommerdrift med samlet 500L VVB
Dieselmotorer skal køre med høje omdrejninger hele tiden?
Sludder Lamborg.lamborg skrev:Pejle .... Jeg kaster mig i støvet :-) jeg er 100 % enig i at diskutionen ikke er så lige til men ærger mig over at de høje energi priser ikke gør det mere aktraktivt for verdens meget kloge hoveder at opfinde alternativer til fosile brændstoffer. Måske hænger det sammen med at vi forbrugere ikke er skarpe nok i spyttet til at bruge vores enorme magt. Alt for mange har den holding at "hvad kan jeg dog gøre ved det ,og klimaforandringer vil jo nok ske alligvel,selv om jeg tænker grønt" og det er måske også rigtigt men vi behøver jo ikke hjælpe det på vej.
Klimaforandringerne skal netop hjælpes på vej. De kommer jo alligevel, og hva faan, så ka dig og mig da ligeså godt få glæde af dem. Tænk på skønne Danmark som det nye Costa del Sol - herligt
Så når jeg holder for rødt lys, så gasser jeg altid TDV6-eren godt op, så vi få fjernet det satans ozonlag
God weekend