Nyt Pellux 100 - Problem med pillestop

Spørgsmål vedr. Pellux samt det tilbehør der laves til Pellux pillefyret
Besvar
torbenmerrald
Stoker I
Stoker I
10
Indlæg: 3
Tilmeldt: 16 sep 2013 08:14
Mit fyr: Pellux 100 Klasse 5 - PB20
Areal: 400
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 4330

Nyt Pellux 100 - Problem med pillestop

Indlæg af torbenmerrald »

Har lige skiftet et Baxi MultiHeat 25 ud med et nyt Pellux 100 fyr med PB20 Max brænder.

Det fungerer egentlig ok, men KUN hvis jeg fjerner det lille "gitter", som pillerne falder igennem på vej ud i brænderskålen. Lader jeg gitteret sidde, så sætter pillerne sig fast i gitteret ca. hver anden dag, og jeg må så manuelt tømme flexslangen. Jeg bruger 8mm piller fra Vida, som har fungeret super til min Baxi.

Uden "gitter" har fyret sværere ved at starte op, da pillerne ryger for langt ud i brænderen, og der skal derfor næsten altid 2 forsøg til. Det virker også som om der hurtigt kommer slagger i brænderen, ligesom der ligger en del uforbrændte piller i askeskuffen.

Er der andre som har været ude for samme problem?

Allan1575
Stoker X
Stoker X
12
Indlæg: 460
Tilmeldt: 08 mar 2012 20:02
Mit fyr: Vølund Pellux 100 med Ilt-Styring
Areal: 180
Brændsel: BARLINEK 8mm
Fremviser gerne i postnummer: 9500
Årligt forbrug: 5,5 ton
Geografisk sted: Hobro
Blevet takket: 9 gange

Nyt Pellux 100 - Problem med pillestop

Indlæg af Allan1575 »

torbenmerrald skrev:Har lige skiftet et Baxi MultiHeat 25 ud med et nyt Pellux 100 fyr med PB20 Max brænder.

Det fungerer egentlig ok, men KUN hvis jeg fjerner det lille "gitter", som pillerne falder igennem på vej ud i brænderskålen. Lader jeg gitteret sidde, så sætter pillerne sig fast i gitteret ca. hver anden dag, og jeg må så manuelt tømme flexslangen. Jeg bruger 8mm piller fra Vida, som har fungeret super til min Baxi.

Uden "gitter" har fyret sværere ved at starte op, da pillerne ryger for langt ud i brænderen, og der skal derfor næsten altid 2 forsøg til. Det virker også som om der hurtigt kommer slagger i brænderen, ligesom der ligger en del uforbrændte piller i askeskuffen.

Er der andre som har været ude for samme problem?
Hvis du bruger 10 min på at læse lidt i de andre tråde, så vil du finde svar og løsning på dit lille problem :great:
torbenmerrald
Stoker I
Stoker I
10
Indlæg: 3
Tilmeldt: 16 sep 2013 08:14
Mit fyr: Pellux 100 Klasse 5 - PB20
Areal: 400
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 4330

Nyt Pellux 100 - Problem med pillestop

Indlæg af torbenmerrald »

Kan godt være det er mig der er langsom, men jeg gætter på at jeg har brugt 3 timer herind FØR jeg købte fyret og 2 timer efter. Det er da ikke lykkedes mig at finde nogen med dette problem.
Allan1575
Stoker X
Stoker X
12
Indlæg: 460
Tilmeldt: 08 mar 2012 20:02
Mit fyr: Vølund Pellux 100 med Ilt-Styring
Areal: 180
Brændsel: BARLINEK 8mm
Fremviser gerne i postnummer: 9500
Årligt forbrug: 5,5 ton
Geografisk sted: Hobro
Blevet takket: 9 gange

Nyt Pellux 100 - Problem med pillestop

Indlæg af Allan1575 »

torbenmerrald skrev:Kan godt være det er mig der er langsom, men jeg gætter på at jeg har brugt 3 timer herind FØR jeg købte fyret og 2 timer efter. Det er da ikke lykkedes mig at finde nogen med dette problem.
Jamen så kommer det her....Du kan klippe den nederste række firkanter af, så kan de ikke kile sig fast mere.
Der også nogen der har bukket det nederste på gitteret, og så er der Ole Larsen modellen, med svejsetråd syet ind i gitteret, så kan det nemlig ikke svinge bagud..kig evt i han album :great:
torbenmerrald
Stoker I
Stoker I
10
Indlæg: 3
Tilmeldt: 16 sep 2013 08:14
Mit fyr: Pellux 100 Klasse 5 - PB20
Areal: 400
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 4330

Nyt Pellux 100 - Problem med pillestop

Indlæg af torbenmerrald »

Tusind tak. Det vil jeg fluks prøve.

Fandt efterfølgende Jeres tidligere tråd. Det er præcis samme problem jeg har.

Joergen
Stoker I
Stoker I
10
Indlæg: 25
Tilmeldt: 12 okt 2013 22:18

Nyt Pellux 100 - Problem med pillestop

Indlæg af Joergen »

Hej
Jeg har også brugt Ole Larsens opfindelse,og det fungerer perfekt,med lige at sætte et stykke svejsetråd ind i gitteret så det ikke kan svinge bagud
MVH
Jørgen
Ole Larsen
Stoker VII
Stoker VII
11
Indlæg: 266
Tilmeldt: 22 feb 2013 21:52
Mit fyr: Pellux 100 m. iltstyring
Areal: ca. 180 i 3 plan
Brændsel: Agrol 8 mm
Fremviser gerne i postnummer: 9220
Årligt forbrug: i omegnen af 6 T.
Geografisk sted: Aalborg ø
Har takket: 1 gang
Blevet takket: 1 gang
Kontakt:

Nyt Pellux 100 - Problem med pillestop

Indlæg af Ole Larsen »

icon_cheesygrin.gif icon_cheesygrin.gif icon_cheesygrin.gif icon_cheesygrin.gif icon_cheesygrin.gif :great:
nemocharley

Nyt Pellux 100 - Problem med pillestop

Indlæg af nemocharley »

Vølund skulle betale en sjat penge til Ole :)

Besvar