Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Stokerkontrol software

Spørgsmål vedr. Woody samt det tilbehør der laves til Woody pillefyret
salmon
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 12
Tilmeldt: 29 apr 2007 07:31
Mit fyr: Ikke udfyldt

Stokerkontrol software

Indlæg af salmon » 17 nov 2013 12:01

er der en som kan sende softwaren, jeg har koden. Men cd er blevet væk. :(


PeterMA
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 794
Tilmeldt: 03 mar 2011 14:08
Mit fyr: Woody 10KW - Black Start 1016 semirens
Areal: 192kvm
Brændsel: blandet
Fremviser gerne i postnummer: 3660
Dagligt forbrug: 20kg
Årligt forbrug: 4 Tons
Geografisk sted: Slagslunde
Givet likes: 23 gange
Modtaget likes: 1 gang

Stokerkontrol software

Indlæg af PeterMA » 17 nov 2013 12:35

Du kan da downloade software ? Med mindre at din koder er over 1år gammel:(
---
Med Venlig Hilsen

Peter M. Andersen.

Solceller - > http://clxportal.danfoss.com/index.php? ... 9&end=TRUE

xkfc

Stokerkontrol software

Indlæg af xkfc » 17 nov 2013 12:51

Jeg kan også anbefale dig at downloade nyeste fra Stokerkontrol.dk

Grundlæggende er det jo sådan at har man smidt en vare væk, så er det bare ærgerligt. Heldigvis kan man jo downloade sine varer og endda få en nyere version end den man har betalt for, i et helt år. :great:

Hvad er datoen på din kvittering?

MVH. Kenneth

salmon
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 12
Tilmeldt: 29 apr 2007 07:31
Mit fyr: Ikke udfyldt

Stokerkontrol software

Indlæg af salmon » 19 nov 2013 20:09

nå, jeg var ikke lige klar over at man skal betale mange hundrede kroner om året... så er det lige meget. jeg justerer bare på dyret, når jeg alligevel er dernede. tak for svarene.

Brugeravatar
martin_b
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 957
Tilmeldt: 14 nov 2011 22:38
Mit fyr: Scotte 20 KW
Areal: 400 m2
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6780
Dagligt forbrug: 45 kg / 3 kg
Årligt forbrug: 8 tons
Geografisk sted: Sønderjylland
Modtaget likes: 1 gang
Kontakt:

Stokerkontrol software

Indlæg af martin_b » 19 nov 2013 22:26

Hvis trådstarter har en gyldig licens er der vel ikke noget i vejen for at jeg sender ham min installationsfil?
Scotte 20 kW, chip 6.76, OPOP Blackstar 30
VVB-prioritet *2-vejs* - trækstabilisator
Smedegaard Simflex 25-60 fast tryk, laveste setting
Opvarmer 400 m2 villa fra 1864 (to plan)
Onlinedata: http://www.holmbangsoe.dk/pillefyr og skyen: http://stokercloud.dk/dev/martinbangsoe.html


PeterMA
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 794
Tilmeldt: 03 mar 2011 14:08
Mit fyr: Woody 10KW - Black Start 1016 semirens
Areal: 192kvm
Brændsel: blandet
Fremviser gerne i postnummer: 3660
Dagligt forbrug: 20kg
Årligt forbrug: 4 Tons
Geografisk sted: Slagslunde
Givet likes: 23 gange
Modtaget likes: 1 gang

Stokerkontrol software

Indlæg af PeterMA » 19 nov 2013 22:54

Hvad man ikke ved har man ikke ondt af. :)
---
Med Venlig Hilsen

Peter M. Andersen.

Solceller - > http://clxportal.danfoss.com/index.php? ... 9&end=TRUE

xkfc

Stokerkontrol software

Indlæg af xkfc » 20 nov 2013 06:24

martin_b skrev:Hvis trådstarter har en gyldig licens er der vel ikke noget i vejen for at jeg sender ham min installationsfil?
Problemet er blot at der ikke umiddelbart er dato på versionsnumrene inde på Stokerkontrol så når du har en dato på kvitteringen, er du nød til at kontakte Jens for at få den version der er betalt for.

Men trådstarter er jo gået i stå, så det er måske ikke helt reelt? Jeg har jo netop spurgt efter dato på kvittering.

Jens gør et fremragende arbejde, og varen er fornuftigt prissat, jeg ser ingen grund til at stjæle programmet. :P

MVH. Kenneth

xkfc

Stokerkontrol software

Indlæg af xkfc » 20 nov 2013 14:59

salmon skrev:nå, jeg var ikke lige klar over at man skal betale mange hundrede kroner om året... så er det lige meget. jeg justerer bare på dyret, når jeg alligevel er dernede. tak for svarene.
Hovhovhov.. Undskyld :oops: jeg så ikke du havde svaret :oops: :oops: :oops:

Det er en forkert opfattelse du har, det koster ikke noget at have Stokerkontrol, uanset om du har det i 100år :great:

Man betaler for en vare (stokerkontrol), den får man, og som bonus giver Stokersoft dig opdateringer i et år. Software er en vare helt på linje med alt mulig andet, og smed man sin telefon væk kan man jo ikke bare kontakte forhandleren og få en ny.
Det er måske lidt underligt, det er jo bare 1 og 0 taller icon_cheesygrin.gif og det er nemmere at kopiere, end en telefon.

Så faktum er, at betaler du for en opgradering nu, så kan du have programmet om 100år (hvis du altså passer på det icon_cheesygrin.gif)

MVH. Kenneth

Brugeravatar
motoz
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 124
Tilmeldt: 14 feb 2013 08:06
Mit fyr: BioComfort 30kW + termax 25cr
Geografisk sted: Ostrobothnia
Modtaget likes: 11 gange
Kontakt:

Stokerkontrol software

Indlæg af motoz » 20 nov 2013 16:05

It seems a bit unfair to talk about stealing software here. When you pay for software you are compensating the developer for his work, and artificially restricting access to copies of the software is just one way to ensure this compensation. In this case, when someone has already has paid for the software, I think it is fair to ask for a new copy to replace the one that is lost. Of course the copy must not be more than one year newer than the lost copy, to respect the compensation method chosen by the developer. And in case the developers chosen compensation method is too restrictive for anyone's taste there is a completely free alternative, so there really is no need to cheat.
PellMon open source pellet logger at https://github.com/motoz/PellMon

xkfc

Stokerkontrol software

Indlæg af xkfc » 20 nov 2013 16:33

motoz skrev:It seems a bit unfair to talk about stealing software here. When you pay for software you are compensating the developer for his work, and artificially restricting access to copies of the software is just one way to ensure this compensation. In this case, when someone has already has paid for the software, I think it is fair to ask for a new copy to replace the one that is lost. Of course the copy must not be more than one year newer than the lost copy, to respect the compensation method chosen by the developer. And in case the developers chosen compensation method is too restrictive for anyone's taste there is a completely free alternative, so there really is no need to cheat.
Im sure that anyone is free to take advantage of the free alternative. :great:

It is the seller who determines the conditions for the trade, the buyer can then decide whether to buy or not, under this conditions.

Kenneth


Besvar