Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Dieselmotorer skal køre med høje omdrejninger hele tiden?

Her kan du få hjælp til Bil, MC og Motor samt alt "gør det selv" til Bil, MC og Motor
Ny bil, nye dæk eller startproblemer
Tom_AT
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4113
Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
Areal: 182
Brændsel: Piller, Flis og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 47 gange

Dieselmotorer skal køre med høje omdrejninger hele tiden?

Indlæg af Tom_AT » 17 nov 2013 21:29

Ja for dælen :)
Sad lige og savlede lidt over sådan en på bilbasen :)

Ak ja... måske engang når man ikke har små børn længere :P


geogeoloes
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 10
Tilmeldt: 07 nov 2013 23:27
Mit fyr: Ikke udfyldt

Dieselmotorer skal køre med høje omdrejninger hele tiden?

Indlæg af geogeoloes » 22 nov 2013 02:10

hej igen ved ik lige havd forskællen er på en gammel turbo diesel intercooler og en ny fra 2013
men det er jo nok bare mig der er for gammel dags...

Flammen
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1521
Tilmeldt: 02 feb 2012 02:07
Mit fyr: Woody 20kw 6.69 m. iltstyring og komp re
Areal: 170
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 6990
Geografisk sted: vestjylland, Ulfborg
Givet likes: 15 gange
Modtaget likes: 53 gange

Dieselmotorer skal køre med høje omdrejninger hele tiden?

Indlæg af Flammen » 22 nov 2013 02:15

nyere diesel motorer har bla EGR og andet miljøskrammel som selvfølgelig kan give problemer. sådan er det jo med alt, når det gøres kompliceret, så bliver problemerne bare større

pejle
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 288
Tilmeldt: 12 aug 2011 23:03
Mit fyr: Orlan Gasogen 40kw
Areal: 200 + 100
Brændsel: Primært briketter
Fremviser gerne i postnummer: 8722
Dagligt forbrug: 2-4 pakker
Årligt forbrug: 10 paller
Geografisk sted: Hedensted
Modtaget likes: 2 gange

Dieselmotorer skal køre med høje omdrejninger hele tiden?

Indlæg af pejle » 22 nov 2013 07:33

Det kan du godt have ret i, men dieselmotorere blev vel først rigtig brugbare da den blev gjort kompliceret
Pas på sarkasme og ironi kan være brugt.

Flammen
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1521
Tilmeldt: 02 feb 2012 02:07
Mit fyr: Woody 20kw 6.69 m. iltstyring og komp re
Areal: 170
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 6990
Geografisk sted: vestjylland, Ulfborg
Givet likes: 15 gange
Modtaget likes: 53 gange

Dieselmotorer skal køre med høje omdrejninger hele tiden?

Indlæg af Flammen » 22 nov 2013 07:51

pejle skrev:Det kan du godt have ret i, men dieselmotorere blev vel først rigtig brugbare da den blev gjort kompliceret
historisk set, så har dieselmotoren været yderst brugbar i 75år.... :wink:
du mener nok at deres effektivitet (indput/output på tappen) er blevet forbedret væsentlig siden de blev gjort kompliceret. men det holde nu stadig, hvis du fjerner nogle af miljø installationerne på dem. det vil også reducerer en del af problemerne som kan opstå


Brugeravatar
lamborg
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2672
Tilmeldt: 07 nov 2011 02:01
Mit fyr: woody 30kw. Opop 30 kw blackstar med V10
Areal: 587kvm + 80kvm Kld
Brændsel: forskellige typer
Fremviser gerne i postnummer: 7200
Dagligt forbrug: en hulen masse
Årligt forbrug: ca12-14 tons
Geografisk sted: Urup , Grindsted
Givet likes: 271 gange
Modtaget likes: 361 gange
Kontakt:

Dieselmotorer skal køre med høje omdrejninger hele tiden?

Indlæg af lamborg » 22 nov 2013 07:59

ja da tænk bare på forskellen på motorgang og acceleration ifh til en gammel motor.. Og helt ærligt hvem fanden synes det var sjov at stå en en sort sky af diesel hvergang en gammel bus tsatede ved stoppestedet . Noget man foresten har fundet en fremragende løsning på i nye by busser. De starter op på en elmotor og først når bussen er oppe i fart slår dieselen ind så man undgår den sky. Hold nu op med at snakke om at vi bare kan svine videre som altid . Muligt at planeten først bukker under når vi er døde og borte ,men det gør det jo ikke iorden at vi opfører os egoistiske og skider på at efterkommere lider en smertefuld død.
MVH
Claus
Fyrmester på lamborghus
"hvor høj dine trone end er vil du altid sidde på din egen røv"
30Kw scotte. opop 30kw blackstar. 500l pilletank. Magna 25-100. V10
16kw jordvarme og 7kvm solfanger til sommerdrift med samlet 500L VVB

pejle
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 288
Tilmeldt: 12 aug 2011 23:03
Mit fyr: Orlan Gasogen 40kw
Areal: 200 + 100
Brændsel: Primært briketter
Fremviser gerne i postnummer: 8722
Dagligt forbrug: 2-4 pakker
Årligt forbrug: 10 paller
Geografisk sted: Hedensted
Modtaget likes: 2 gange

Dieselmotorer skal køre med høje omdrejninger hele tiden?

Indlæg af pejle » 22 nov 2013 08:43

lamborg skrev:ja da tænk bare på forskellen på motorgang og acceleration ifh til en gammel motor.. Og helt ærligt hvem fanden synes det var sjov at stå en en sort sky af diesel hvergang en gammel bus tsatede ved stoppestedet . Noget man foresten har fundet en fremragende løsning på i nye by busser. De starter op på en elmotor og først når bussen er oppe i fart slår dieselen ind så man undgår den sky. Hold nu op med at snakke om at vi bare kan svine videre som altid . Muligt at planeten først bukker under når vi er døde og borte ,men det gør det jo ikke iorden at vi opfører os egoistiske og skider på at efterkommere lider en smertefuld død.
Diskussion er jo ikke lige til, det du nævner her er løst ved hjælp af et partikel filter (og på nogle busser kombineret med start hjælp) :-) og det hjælper os på den korte bane(lokalt). Men hvad der hjælper på den lange bane er en mere balanceret afbrændning af forsile brændstoffer i det holistikke perspektiv og jeg glæder mig til at der kommer en mere brugbar løsning end benzin og diesel men på den anden side er jeg ikke frelst jeg ser da stadig en glæde i en velfungerende motor og mærke acceleration i _min_ bil. Jeg vil da også nyde det i en Tesla eller i8 hvis jeg får råd og sikkert mere når det el jeg putter på den ikke også kommer fra forsile brændstoffer!!!
Pas på sarkasme og ironi kan være brugt.

Brugeravatar
lamborg
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2672
Tilmeldt: 07 nov 2011 02:01
Mit fyr: woody 30kw. Opop 30 kw blackstar med V10
Areal: 587kvm + 80kvm Kld
Brændsel: forskellige typer
Fremviser gerne i postnummer: 7200
Dagligt forbrug: en hulen masse
Årligt forbrug: ca12-14 tons
Geografisk sted: Urup , Grindsted
Givet likes: 271 gange
Modtaget likes: 361 gange
Kontakt:

Dieselmotorer skal køre med høje omdrejninger hele tiden?

Indlæg af lamborg » 22 nov 2013 08:58

Pejle .... Jeg kaster mig i støvet :-) jeg er 100 % enig i at diskutionen ikke er så lige til men ærger mig over at de høje energi priser ikke gør det mere aktraktivt for verdens meget kloge hoveder at opfinde alternativer til fosile brændstoffer. Måske hænger det sammen med at vi forbrugere ikke er skarpe nok i spyttet til at bruge vores enorme magt. Alt for mange har den holding at "hvad kan jeg dog gøre ved det ,og klimaforandringer vil jo nok ske alligvel,selv om jeg tænker grønt" og det er måske også rigtigt men vi behøver jo ikke hjælpe det på vej.
MVH
Claus
Fyrmester på lamborghus
"hvor høj dine trone end er vil du altid sidde på din egen røv"
30Kw scotte. opop 30kw blackstar. 500l pilletank. Magna 25-100. V10
16kw jordvarme og 7kvm solfanger til sommerdrift med samlet 500L VVB

calle

Dieselmotorer skal køre med høje omdrejninger hele tiden?

Indlæg af calle » 22 nov 2013 14:03

lamborg skrev:Pejle .... Jeg kaster mig i støvet :-) jeg er 100 % enig i at diskutionen ikke er så lige til men ærger mig over at de høje energi priser ikke gør det mere aktraktivt for verdens meget kloge hoveder at opfinde alternativer til fosile brændstoffer. Måske hænger det sammen med at vi forbrugere ikke er skarpe nok i spyttet til at bruge vores enorme magt. Alt for mange har den holding at "hvad kan jeg dog gøre ved det ,og klimaforandringer vil jo nok ske alligvel,selv om jeg tænker grønt" og det er måske også rigtigt men vi behøver jo ikke hjælpe det på vej.
Sludder Lamborg.

Klimaforandringerne skal netop hjælpes på vej. De kommer jo alligevel, og hva faan, så ka dig og mig da ligeså godt få glæde af dem. Tænk på skønne Danmark som det nye Costa del Sol - herligt :)

Så når jeg holder for rødt lys, så gasser jeg altid TDV6-eren godt op, så vi få fjernet det satans ozonlag :great:

God weekend at_the_beach.gif


Besvar