Leveringtid på et Ekoheat Pillefyr?

Spørgsmål vedr. Ekoheat samt det tilbehør der laves til Ekoheat pillefyret
danskgården
Stoker I
Stoker I
14
Indlæg: 24
Tilmeldt: 20 nov 2009 21:51
Mit fyr: Vølund pellux 100
Areal: 250
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 9300
Årligt forbrug: 9000

Leveringtid på et Ekoheat Pillefyr?

Indlæg af danskgården »

Se og få det afbestilt. Og så køb et pellux 100. Jeg købte et pellux 100 i december sidste år det kører bare helt uden problemer jeg opvarmer 260 kvm med et 20 kW det er rigeligt selv om det fryser nog så meget har jeg aldrig set det køre over 80 procent i ydelse. Det er selvrensende og med et margarine jeg fylder hver 6-10 dag.
Hilsen michael

EJB
Stoker XI
Stoker XI
12
Indlæg: 592
Tilmeldt: 18 mar 2012 17:50
Mit fyr: Ekoheat 1500
Areal: 181
Brændsel: Højlund pillen
Fremviser gerne i postnummer: 5900
Geografisk sted: Langeland
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 18 gange

Leveringtid på et Ekoheat Pillefyr?

Indlæg af EJB »

Gud hvor er jeg træt af Kloge-Åger!
Tom_AT
Stoker XVIII
Stoker XVIII
14
Indlæg: 4113
Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
Areal: 182
Brændsel: Piller, Flis og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 47 gange

Leveringtid på et Ekoheat Pillefyr?

Indlæg af Tom_AT »

EJB skrev:Gud hvor er jeg træt af Kloge-Åger!
Klogeåger?
Du kan da ikke fornægte at Ekoheat har været forfulgt af en del problemer, og at der stadig er brugere her på forum der oplever problemer.

Dette forum er jo bla til for at høste erfaringer fra hinanden, andre osv.
Det er jo vist langt langt de færreste af os der har førstehåndserfaringer med samtlige kedler der nævnes i fx denne tråd.
Og det er da fint nok at du er glad for din Ekoheat, men jeg kunne aldrig drømme om at anbefale den til andre, ovenpå alt det bøvl der har været med den.
Brugeravatar
Ugelvig
Stoker XV
Stoker XV
11
Indlæg: 1354
Tilmeldt: 18 sep 2012 12:19
Mit fyr: Atmos D14P/Iwabo Villa S2
Areal: 212+70
Brændsel: Stampemøllen
Dagligt forbrug: 16 kg pr. døgn
Årligt forbrug: 6 ton
Geografisk sted: Sønderjylland
Kontakt:

Leveringtid på et Ekoheat Pillefyr?

Indlæg af Ugelvig »

EJB skrev:Gud hvor er jeg træt af Kloge-Åger!
Hvis et forum af denne kaliber ikke skal bruges til meningsudvekling, hvad fanden skal det så bruges til?

Hvis du tager de orange-briller af, så er der vel ikke et andet fyr, der har så dårlig omtale (procentvis endnu værre). Jeg kan altså ikke huske andre fyr, der har fået så meget negativ omtale så hurtigt? Og jeg håber ved Gud, at de har fået rettet alle de fejl, der var på de første kedler! Ellers er godkendelsesproceduren ved TI da helt til grin og DS303-5 burde fjernes!

Ja, et fyr kan tilbagebrænde. Det er sket før og vil ske igen. Jeg har kendskab til både Baxi, Iwabo/Atmos, Scotte/Woody m.fl. kedler der har gjort det. Heldigvis har vi sikkerhedsprocedure til at sikre os (når det virker), så skaden begrænses. Derfor turde jeg også godt købe en Iwabo/Atmos løsning, selvom jeg selv har været med til at slukke en brand i et fyrrum med netop den løsning inde i. Men når der sker 6 tilbagebrand i løbet af 2 mdr. i en forholdsvis ny kedel, så er det altså et problem! Sammenholdt med en producent/leverandør, der skød alle skyld over på ejeren, så ville jeg ikke røre de kedler med en ildtang! :x
/AJU

Atmos D14P med påmonteret Iwabo Villa S2 og 750l træpiller i Mafa Midi silo fremvises gerne :)
Flammen
Stoker XVI
Stoker XVI
12
Indlæg: 1521
Tilmeldt: 02 feb 2012 02:07
Mit fyr: Woody 20kw 6.69 m. iltstyring og komp re
Areal: 170
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 6990
Geografisk sted: vestjylland, Ulfborg
Har takket: 15 gange
Blevet takket: 53 gange

Leveringtid på et Ekoheat Pillefyr?

Indlæg af Flammen »

synes ikke der har været skrevet nævneværdigt om problemer med ekoheat længe. om det så skyldes retorikken omkring det herinde, at ejerne har fundet andetsteds at dele deres viden?
mon ikke de værste børnesygdomme er blevet luset af ved opdateringer. der er da flere bruger herinde som er godt tilfredse med deres fanta
ekohaet bør vel bedømmes ud fra nuværende situation, og ikke for hvad det var som et nyt produkt for tid tilbage.

forummet kan bruges til at dele erfaring/viden eller mangel på samme, men også konstruktivt med hjælp og vejledning

ps. jeg har ingen erfaring med ekoheat, men lyttet lidt på rørene

Tom_AT
Stoker XVIII
Stoker XVIII
14
Indlæg: 4113
Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
Areal: 182
Brændsel: Piller, Flis og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 47 gange

Leveringtid på et Ekoheat Pillefyr?

Indlæg af Tom_AT »

Du har da selvfølgelig ret i at man bør bedømme fyret ud fra hvordan det kører idag, og hvordan supporten på fyret er idag. Men tidligere tiders bøvl kaster jo unægteligvis lange skygger.
newpas
Stoker XVI
Stoker XVI
12
Indlæg: 1713
Tilmeldt: 06 nov 2011 13:28
Mit fyr: MGM15 Årg 2007
Areal: 150+kælder
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 9870
Dagligt forbrug: For stort men kræves
Årligt forbrug: 510sæk/år=8T
Geografisk sted: Nordjylland/Hørmested
Har takket: 35 gange
Blevet takket: 13 gange

Leveringtid på et Ekoheat Pillefyr?

Indlæg af newpas »

Der er vel ikke nogen der kan huske tilbage til første udgave af de forskellige andre fyr!
nemocharley

Leveringtid på et Ekoheat Pillefyr?

Indlæg af nemocharley »

newpas skrev:Der er vel ikke nogen der kan huske tilbage til første udgave af de forskellige andre fyr!
Det er selvfølgelig et rimeligt argument. Dermed siger du jo også at Ekoheaten har haft startvanskeligheder. Når jeg (og andre) nævner andre pillefyr, er det netop for at minimere risikoen for at trådstarter anskaffer sig et ustabilt pillefyr. Han skriver jo at han er væk i længere tid af gangen fra hjemmet.

At din (og andres) Ekoheat kører fint er jeg oprigtigt glad for at høre.
triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
12
Indlæg: 5480
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Har takket: 405 gange
Blevet takket: 423 gange

Leveringtid på et Ekoheat Pillefyr?

Indlæg af triumph »

Der er jo ikke noget galt i og vælge et ekoheat. Hvis man gør det med åbne øjne.
Dvs, at man er oplyst om at der har været (mange) problemer med ekoheat, og at dem der har skrevet om problemer er blevet truet med sagsanlæg.
Hvad status på ecoheat er i dag. Det er jeg ikke vidende om.
Men det er da rimeligt at man sikre at trådstarter er klar over hvilken problemer der har været. Så han har en bedre mulighed for at vudere om ekoheat er det rigtige fyr for ham
Brugeravatar
WoodyHugo
Stoker XI
Stoker XI
11
Indlæg: 528
Tilmeldt: 30 jan 2013 17:03
Mit fyr: Woody/scotte 10 kw BS20 v6.69
Areal: 150m2(115 opvarmet)
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 9280
Årligt forbrug: 3150 kg
Geografisk sted: Østhimmerland
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 1 gang
Kontakt:

Leveringtid på et Ekoheat Pillefyr?

Indlæg af WoodyHugo »

Trådstarteren har da skrevet at han kender 2 der har et sådan fyr, og hvis det er ok for ham, så må det jo være sådan han vælger og vurdere hvad der er bedst

Besvar