v10 styring dårlig skærm

Spørgsmål vedr. Scotte samt det tilbehør der laves til Scotte pillefyret
Besvar
Thuroe
Stoker I
Stoker I
10
Indlæg: 20
Tilmeldt: 12 okt 2013 21:06
Mit fyr: bs1016 v10styring
Areal: 220

v10 styring dårlig skærm

Indlæg af Thuroe »

Er tilfreds bruger af Scotten efter en måned, men er noget utilfreds med min skærm - den er meget upræcis. I starten var den meget dårlig og jeg synes ikke den er blevet bedre. Har nogen erfaring med touchskærm som virker dårligt.???? Jeg har tænkt på at få den byttet.
Venter spændt på gode svar!!!

hillsen fra Thuroe

Hjemme teori
Stoker XVII
Stoker XVII
16
Indlæg: 2518
Tilmeldt: 28 feb 2008 23:46
Mit fyr: 16kW OPOP20 V.7 /Atmos 25GD+1800L Akku
Areal: 154m2
Brændsel: Brænde, sol , træpiller
Årligt forbrug: 5,5 t pill
Geografisk sted: 4295, Stenlille
Har takket: 29 gange
Blevet takket: 233 gange

v10 styring dårlig skærm

Indlæg af Hjemme teori »

Min virker meget godt. Den blev sat op i går. Mener at have læst herinde at man kan justere den ved at trykke ind oppe i højre hjørne når den starter op, så skulle man kunne justere touchen. Prøv at søge på det (evt. herinde).
Mvh. Sophus
Brugeravatar
HR LUCCA
Stoker XVI
Stoker XVI
11
Indlæg: 1575
Tilmeldt: 11 dec 2012 19:31
Areal: 121 m2
Fremviser gerne i postnummer: 4200
Geografisk sted: Slagelse
Har takket: 14 gange
Blevet takket: 47 gange

v10 styring dårlig skærm

Indlæg af HR LUCCA »

Thuroe skrev:Er tilfreds bruger af Scotten efter en måned, men er noget utilfreds med min skærm - den er meget upræcis. I starten var den meget dårlig og jeg synes ikke den er blevet bedre. Har nogen erfaring med touchskærm som virker dårligt.???? Jeg har tænkt på at få den byttet.
Venter spændt på gode svar!!!

hillsen fra Thuroe
Du skal have vers 10,045 eller senere , strømmen fra , en finger højre øverste hjørne på skærm og strømmen til i mens , og så følger du anvisningen på styringen .
Brugeravatar
DBS
Stoker XI
Stoker XI
11
Indlæg: 546
Tilmeldt: 17 mar 2013 17:02
Mit fyr: 8Kw Scotte VP / 16Kw Scotte pillefyr
Areal: 218m2+36m2 kælder
Brændsel: 8mm
Årligt forbrug: 5,8ton
Geografisk sted: Silkeborg
Har takket: 16 gange
Blevet takket: 25 gange

v10 styring dårlig skærm

Indlæg af DBS »

Vær opmærksom på at der nu findes forskellige måder at kalibrere på:
Vedr. kalibrering af skærmen. Hvis du oplever at du ikke kan ramme knapperne, eller at du skal trykke lidt ved siden af knapperne for at de reagerer, kan du kalibrere skærmen ved at tage strømmen fra styringen, og tænde igen. Når du ser opstartsbilledet holder du fingeren på skærmen lige under midten i ca. 5 sekunder. Herefter vil du komme igennem en kalibreringsguide. Skulle du ikke komme ind i guiden, så prøv igen og flyt evt. din finger lidt
Hente fra: http://www.nbe.dk/download/chip-versioner.html
Brugeravatar
J-B
Stoker XVI
Stoker XVI
12
Indlæg: 1548
Tilmeldt: 27 feb 2012 10:28
Mit fyr: HS Tarm Woody 10kw V10 pt.
Areal: 85 Kvm
Brændsel: Varga træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 7950
Årligt forbrug: 3.222,4kg.
Geografisk sted: Thorup Mors
Har takket: 50 gange
Blevet takket: 39 gange

v10 styring dårlig skærm

Indlæg af J-B »

Hej Thuroe.
Hvis du ikke har V10.0466 software installeret, så start med det, kan anbefales.
Du afbryder strømmen 5-10 sekunder og kobler strøm til igen og holder en finger midt på skærmen under midten vandret.
Så kommer du til kalibrering og du kan med fordel bruge enden af en strips eller andet til at ramme 100% under justering.
Jeg har lige prøvet på min egen styring for at se hvad og hvordan man skal, og er gået fra 100% tilfreds med skærmen til 112% og vil gerne have justeret før.
Har du software mellem 10.045 og under 10.0466, så skal du trykke i øverste højre hjørne for at komme til kalibrering.
Ps. på V10.0466 kan du vælge opstartsbillede og brænder kw. hvis du trykker på "standbyknappen" nogle sekunder, (sætter justeringer til standart, så skiv dem ned inden), men det er et sidespring.

Thuroe
Stoker I
Stoker I
10
Indlæg: 20
Tilmeldt: 12 okt 2013 21:06
Mit fyr: bs1016 v10styring
Areal: 220

v10 styring dårlig skærm

Indlæg af Thuroe »

Tusind tak for svarene - det prøver jeg.

DETTE ER ET KANON FORUM

Besvar