Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Leveringtid på et Ekoheat Pillefyr?

Spørgsmål vedr. Ekoheat samt det tilbehør der laves til Ekoheat pillefyret
nemocharley

Leveringtid på et Ekoheat Pillefyr?

Indlæg af nemocharley » 11 nov 2013 15:12

ja okay så ser billedet naturligvis lidt anderledes ud :)

mht pillemagasinets størrelse, så kan der tilkøbes et større for yderligere 5k har jeg læst andetsteds her på forum.

Vi skal helst ikke over 30-35k er mit indtryk, så jeg undlader at nævne de dyre og meget driftsikre østriger-pillefyr.

På sigt kunne du jo tilkøbe sug og lave eksternt lager, det er en god ekstra komfort hvis der bruges mange ton om året.


CyberHumle
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 9
Tilmeldt: 05 mar 2012 12:17
Mit fyr: Ekoheat 2500
Areal: 200
Brændsel: 6 mm træ piller

Leveringtid på et Ekoheat Pillefyr?

Indlæg af CyberHumle » 11 nov 2013 15:24

Jeg har snakket med dem, rigtig mange gange angående levering/leveringtid på fyret.
Jeg kender 2 der har en Ekoheat 2500 og dem begge roser det meget, og de har ikke haft det store, udover en el-tænder på det ene som gav hurtigt op, men ellers ingen ting, også derfor at jeg besluttede mig for netop det fyr.

Pills
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 70
Tilmeldt: 24 jan 2013 15:27
Mit fyr: Ekoheat 900
Areal: 135
Brændsel: Træpiller
Årligt forbrug: 4800 kg
Geografisk sted: Østjylland
Modtaget likes: 1 gang

Leveringtid på et Ekoheat Pillefyr?

Indlæg af Pills » 11 nov 2013 15:29

Jeg kan kun sige, mit Ekoheat 900 køre ganske udmærket og uden problemer. Kan ikke forstå, at det altid er dem som ikke selv har et Ekoheat fyr, der har så travlt med at kommentere og nedgøre fyret. Prøv istedet at lytte til dem der har et Ekoheat fyr kørende, de må da vide bedst........

nemocharley

Leveringtid på et Ekoheat Pillefyr?

Indlæg af nemocharley » 11 nov 2013 15:31

Igen læs på forum - der er gode, neutrale og dårlige historier. De dårlige er dog så beskæmmende, at jeg ikke ville turde have det pillefyr stående på min matrikel. Personligt har jeg talt med to, som har måttet skifte deres Ekoheat ud til et andet mærke.

Det er klart at man kan aldrig garantere nogetsomhelst 100% (især ikke når der købes ind for under 30k) men indtil videre taler statistikken altså for MGM, når vi sammenligner med Ekoheat. Men der er også andre fine og stabile pillefyr derude.

MGM er da også helt anderledes, et sammenbygget fyr (som de dyre østriger-fyr) som vejer henved 300kg - ekoheaten minder vel egentlig lidt mere om scotten i sin opbygning. Men scotten har jo et suverænt servicenetværk og mængder af knowhow herinde på forum.

nemocharley

Leveringtid på et Ekoheat Pillefyr?

Indlæg af nemocharley » 11 nov 2013 15:41

og så vil jeg da lige sige at jeg ikke har travlt med at nedgøre noget som helst, det er i sig selv en ret nedgørende kommentar. Jeg giver en nøgtern vurdering efter at have brugt lang tid på at finde en løsning som passede til mig. Jeg er ikke religiøst eller personlig tilknyttet et bestemt mærke, så trådstarter vælg det du vil.

Min lægmands vurdering er ikke farvet af nogen interesser, og der går ikke noget af mig skulle du holde fast i Ekoheaten.


Allan1575
Stoker X
Stoker X
Indlæg: 460
Tilmeldt: 08 mar 2012 20:02
Mit fyr: Vølund Pellux 100 med Ilt-Styring
Areal: 180
Brændsel: BARLINEK 8mm
Fremviser gerne i postnummer: 9500
Årligt forbrug: 5,5 ton
Geografisk sted: Hobro
Modtaget likes: 9 gange

Leveringtid på et Ekoheat Pillefyr?

Indlæg af Allan1575 » 11 nov 2013 15:48

Pills skrev:Jeg kan kun sige, mit Ekoheat 900 køre ganske udmærket og uden problemer. Kan ikke forstå, at det altid er dem som ikke selv har et Ekoheat fyr, der har så travlt med at kommentere og nedgøre fyret. Prøv istedet at lytte til dem der har et Ekoheat fyr kørende, de må da vide bedst........
Jeg har haft et Ekoheat, og kan på ingen måde anbefale det, med mindre man vil bo i sit fyrrum

newpas
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1713
Tilmeldt: 06 nov 2011 13:28
Mit fyr: MGM15 Årg 2007
Areal: 150+kælder
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 9870
Dagligt forbrug: For stort men kræves
Årligt forbrug: 510sæk/år=8T
Geografisk sted: Nordjylland/Hørmested
Givet likes: 35 gange
Modtaget likes: 13 gange

Leveringtid på et Ekoheat Pillefyr?

Indlæg af newpas » 11 nov 2013 15:53

På GogG kan du da købe nye fyr til straks lev!

mick n
Stoker VI
Stoker VI
Indlæg: 206
Tilmeldt: 04 mar 2012 19:44
Mit fyr: scotte blackstar mini
Areal: 120+80 kælder
Brændsel: 8 mm træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 3100
Geografisk sted: 3100 hornbæk

Leveringtid på et Ekoheat Pillefyr?

Indlæg af mick n » 11 nov 2013 16:51

her må jeg også sige jeg har også haft ekoheat og det kunne bare ikke kører godt , så hvis jeg var dig ville jeg købe et andet mærke
jeg har haft ekoheat DET VIRKER IKKE kører nu med black star mini og det spiller 100 %

Tom_AT
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4113
Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
Areal: 182
Brændsel: Piller, Flis og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 47 gange

Leveringtid på et Ekoheat Pillefyr?

Indlæg af Tom_AT » 11 nov 2013 16:52

Selvfølgelig findes der Ekoheat der kører som de skal.
Men med alt det bøvl der har været og stadig er for nogle Ekoheat ejere, hvorfor så tage chancen?

Der findes mange andre pillefyr i samme prisklasse som ikke har samme historie på sig. Scotte, MGM, Vølund, Atmos osv.

Allan1575 var så venlig at fremvise sin Vølund Pellux100 i går. Og jeg må sige at jeg næsten overbevist. Mangler lige at se en MGM også. Men for dælen hvor er det da et lækkert pillefyr som ikke kræver meget af brugeren. Og så kan det endda yde 20 kw. Så størrelsen passer nok også meget godt.

Brugeravatar
nasty
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 709
Tilmeldt: 15 aug 2011 16:05
Mit fyr: Woody mini 10kw BS 1610
Areal: 133
Brændsel: 8 mm træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 9640
Dagligt forbrug: 18 kg
Årligt forbrug: 4,5 ton eller1800 m3
Geografisk sted: farsø egnen I Det Jyske land vester hornum
Givet likes: 3 gange
Modtaget likes: 13 gange

Leveringtid på et Ekoheat Pillefyr?

Indlæg af nasty » 11 nov 2013 17:16

Har ligeledes HAFT et Ekoheat det har jeg så heller ikke længer.
Navnet er Allan
Nybagt woody mini 10 kw ejer med V7 styring og det er han glad for http://stokercloud.dk/dev/showmain.php?mac=allan1978
før den en Orange Fanta på fultid (problemer)
Før den naturgas


Besvar