Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

jyske bank

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
Besvar
triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5479
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 405 gange
Modtaget likes: 423 gange

jyske bank

Indlæg af triumph » 08 nov 2013 23:02



Tom_AT
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4113
Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
Areal: 182
Brændsel: Piller, Flis og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 47 gange

jyske bank

Indlæg af Tom_AT » 08 nov 2013 23:03

Ak ja.. Var det bare kommet fra alle andre end Enhedslisten. Så var det måske værd at lytte på.

EJB
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 592
Tilmeldt: 18 mar 2012 17:50
Mit fyr: Ekoheat 1500
Areal: 181
Brændsel: Højlund pillen
Fremviser gerne i postnummer: 5900
Geografisk sted: Langeland
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 18 gange

jyske bank

Indlæg af EJB » 09 nov 2013 11:15

Det er jo landsskadelig virksomhed!
Under den tyske besættelse sprængte man sådanne virksomheder i luften, gad vide hvad man gør i dag?

Brugeravatar
TaagMan
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1702
Tilmeldt: 22 sep 2010 19:16
Mit fyr: Woody 10kW, BlackStar 20, V10 styring
Areal: 135
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8850
Dagligt forbrug: 15-20
Årligt forbrug: 3600 kg
Geografisk sted: Bjerringbro

jyske bank

Indlæg af TaagMan » 09 nov 2013 12:53

Jyske bank er måske etableret i Gibraltar. Danske Bank, Nordea etc. holder til i Luxembourg.
Alle større multinationale selskaber samarbejder enten med en af dem, eller har selv afdelinger der.

Bankerne faciliterer bare et markede der er der... og det er bare et råddenskab der eksisterer i det kapitalistiske system, og det skal selvfølgelig bare bekæmpes.
Aka. Martin Pedersen/Falkeøje
Online fyrdata: http://stokercloud.dk/dev/M.html

Brugeravatar
2009bokke
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 269
Tilmeldt: 28 maj 2011 17:35
Mit fyr: BIOMAX 16 TURBO intercooler
Areal: 151
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 3730
Årligt forbrug: 6000 KG

jyske bank

Indlæg af 2009bokke » 09 nov 2013 13:47

jeg ved ikke rigtigt hvad jeg skal mene....

svindel i den forstand de snyder staten for en indtægt, med de der (eksperter) kan jo ikke blive enige om det i lovens forstand er forkert, der er jo ikke nogen der er dømt for det indtil nu mig bekendt... men dem der tager over grænsen for at hente træpiller/sodavand m.m. snyder vel også staten for en indtægt ?

er det så underligt at folk i alle samfundslag prøver at gøre livet så billigt som muligt nu vi er afgift belagt langt ind i helvede


triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5479
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 405 gange
Modtaget likes: 423 gange

jyske bank

Indlæg af triumph » 09 nov 2013 15:29

TaagMan skrev:Jyske bank er måske etableret i Gibraltar. Danske Bank, Nordea etc. holder til i Luxembourg.
Alle større multinationale selskaber samarbejder enten med en af dem, eller har selv afdelinger der.

Bankerne faciliterer bare et markede der er der... og det er bare et råddenskab der eksisterer i det kapitalistiske system, og det skal selvfølgelig bare bekæmpes.

Det er jo fulstændigt det samme som at sige at indbrudstyve, også bare facilitere et marked der er der.....

Nu havde DR jo henvendt sig til Nordea i Luxenborg. De oplyste at de ikke lavede skatterådgivning, og at DR´s mulvarp kun, kunne oprette en konto, hvis han kunne bevise hvor pengene kom fra, og der var betalt skat.

Det mest rystende var dog at Jyske Bank kunne blive forarget over at blive filmet med skjult kamera.
Ja, hvad ligner det hvis almindelige menesker finder ud af hvad der rent faktisk foregår i de banker, skatteyderne lige har givet bankpakker.
Og at Jyske Bank på ingen måde kan se at de gør noget forkert. Dette burde da netop give anledning til selvransagelse.

Brugeravatar
TaagMan
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1702
Tilmeldt: 22 sep 2010 19:16
Mit fyr: Woody 10kW, BlackStar 20, V10 styring
Areal: 135
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8850
Dagligt forbrug: 15-20
Årligt forbrug: 3600 kg
Geografisk sted: Bjerringbro

jyske bank

Indlæg af TaagMan » 09 nov 2013 16:03

triumph skrev:Det er jo fulstændigt det samme som at sige at indbrudstyve, også bare facilitere et marked der er der.....
Det er en analogi der ikke helt holder stik. De fortæller indbrudstyden hvordan, og giver ham værktøjet til det. Der er en lille forskel...
Nu havde DR jo henvendt sig til Nordea i Luxenborg. De oplyste at de ikke lavede skatterådgivning, og at DR´s mulvarp kun, kunne oprette en konto, hvis han kunne bevise hvor pengene kom fra, og der var betalt skat.
Det er muligt de ikke har kunne fange dem i det, eller nogen andre tager sig af den beskidte skatterådgivning... men du ved lige så godt som mig hvorfor de holder til i Luxenborg etc.
Det mest rystende var dog at Jyske Bank kunne blive forarget over at blive filmet med skjult kamera.
Ja, hvad ligner det hvis almindelige menesker finder ud af hvad der rent faktisk foregår i de banker, skatteyderne lige har givet bankpakker.
Og at Jyske Bank på ingen måde kan se at de gør noget forkert. Dette burde da netop give anledning til selvransagelse.
Der er jeg enig med dig. Det er dårlig stil...

Det eneste jeg siger er bare at hele sektoren sikkert er bundrådden. Jeg siger IKKE det er okay ;)

Det kan kun bremses ved at EU tager hånd om det, og man går ekstremt hårdt tilværks og forlanger åbenhed for dem man handler med. Schweiz, Luxenborg, Gibraltar etc. skal slet ikke have nogle transaktioner med EU med mindre de har fuld åbenhed i banksektoren hvis du spørger mig.
Aka. Martin Pedersen/Falkeøje
Online fyrdata: http://stokercloud.dk/dev/M.html


Besvar