Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

VVS'eren siger at Scotte ikke duer?

Spørgsmål vedr. Scotte samt det tilbehør der laves til Scotte pillefyret
Besvar
xkfc

VVS'eren siger at Scotte ikke duer?

Indlæg af xkfc » 06 nov 2013 14:44

Oldgaard skrev:
Nemlig :great: så kort kan det siges ;)




Det er jo ikke NBE alm. forbrugere skal kontakte, men deres montør/sælger af fyret
man kontakter jo heller ikke producenten af bilen, hvis der skal laves service på den ;) men sit værksted
hvis folk ikke har hørt noget ang. deres opstartsbesøg, så tag dog fat i sælgeren af fyret og hiv ham i nakkehårene
Hvis NBE kun var producent havde du ret, men da det er dem der kører rundt og laver en del af optima besøgene er de også forpligtet til at svare kunder der forgæves har prøvet at ordne tingene igennem forhandleren. God service var at folk fik optima besøget i løbet af en uge. Er der travlt, er jeg sikker på at der går masser af ledige der kunne få sig et job.


xkfc

VVS'eren siger at Scotte ikke duer?

Indlæg af xkfc » 06 nov 2013 14:53

salsera skrev:Bliver nødt til at dele min erfaring. Jeg har haft Baxi i 7 år, og nu har jeg besluttet, at det skal UD - og det kan kun gå for langsomt.
Hver forår og efterår kan det ikke køre så langsomt, som der er behov for, og der sker tilbagebrænding til magasinet. Pillerne transporteres jo fra magasinet til brænderen af en kort og VANDRET snegl. Det slukkes så med vand. Sidste forår måtte jeg skovle våde træpiller ud af magasinet ca. 10 gange!!! Hvert forår og efterår har vi frosset, fordi det ikke har kunnet køre.
Forleden blev hovedet slået på sømmet! Da virkede brandsikringen heller ikke... det eneste der virkede, var blæseren. Så der var god fut på ilden langt ind i sneglen og dermed meget tæt på alle pillerne i magasinet. Da tog jeg haveslangen - og takkede højere magter for, at jeg var hjemme og vågen.
Nu skal det ikke tændes mere! Om 14 dage får jeg leveret et nyt scotte og glæder mig.
På scotte ligger pillerne ikke klos op ad brænderen, hvilket jo dybest set er en fuldstændig vanvittig konstruktion. Samtidig har scotte automatisk slukning, når der ikke er brug for varme (uden vand ;-) ). Når der er behov, kan det tænde selv igen. Jeg glæder mig til, at varme ikke længere skal være en væsentlig kilde til bekymring i mit liv.
Lidt underligt, der kører masser af Baxi stokere, en kammerat har en på snart 10. år, de har ingen tilbagebrand, og de fryser vist heller ikke. :great:
Men tillykke med den "lille" ny. Hvis du bliver lige så glad for skiftet som jeg blev da jeg skiftede, så bliver du glad icon_cheesygrin.gif

timkenneth
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 723
Tilmeldt: 01 dec 2010 00:49
Mit fyr: SK STOKER
Areal: 169
Brændsel: flis/korn/piller
Fremviser gerne i postnummer: 6980
Årligt forbrug: ca 2500 kr.
Geografisk sted: vestjylland
Modtaget likes: 3 gange

VVS'eren siger at Scotte ikke duer?

Indlæg af timkenneth » 06 nov 2013 17:01

salsera skrev:Mit baxi multiheat var ikke overdimensioneret - 16kW til et ældre hus på 250 kvm. Indstillingerne er der flere VVS'ere der har kigget på i tidens løb. Men det har fejlagtigt været forbundet med akkumuleringstank.
siden du skriver en så massiv kritik af baxi, antager jeg, at der er i løbet af 7 år, er forsøgt trække rør uden om akku tanken som forsøg og at alle de professionelle som har været ok inde i styringen af baxi.

endnu engang godt at fravælge noget man ikke er tilfreds med, håber du og din familie holder varmen i de kommende måneder/år.

uffev
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 97
Tilmeldt: 05 feb 2012 20:35
Mit fyr: OPOP BS20 16KW woody
Areal: 147
Brændsel: træpiller
Årligt forbrug: 6 tons
Geografisk sted: himmerland
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 3 gange

VVS'eren siger at Scotte ikke duer?

Indlæg af uffev » 06 nov 2013 17:09

salsera skrev:Mit baxi multiheat var ikke overdimensioneret - 16kW til et ældre hus på 250 kvm. Indstillingerne er der flere VVS'ere der har kigget på i tidens løb. Men det har fejlagtigt været forbundet med akkumuleringstank.
hehe vvs`erne går kun efter de indstillinger baxi anbefaler :(

du skulle nok haft lavet et indlæg noget før på baxi forumet
Thy kan sit kram efter jeg fik justeret min fars 2,5 for 2 år siden med thy indstillinger kører den bare og den blev startet for knap 2 måneder siden og den trækker kun 280 kvm :great:

var det ikke billigerer og skrotte den akkumuleringstank
håber ikke du vil køre scotten over akkumuleringstanken
16 kw OPOP BS20. nu med komp. rens :great: :great:

http://stokercloud.dk/dev/showmain.php? ... nshjem1912#

levi

VVS'eren siger at Scotte ikke duer?

Indlæg af levi » 06 nov 2013 19:24

uffev skrev:
hehe vvs`erne går kun efter de indstillinger baxi anbefaler :(

du skulle nok haft lavet et indlæg noget før på baxi forumet
Thy kan sit kram efter jeg fik justeret min fars 2,5 for 2 år siden med thy indstillinger kører den bare og den blev startet for knap 2 måneder siden og den trækker kun 280 kvm :great:

var det ikke billigerer og skrotte den akkumuleringstank
håber ikke du vil køre scotten over akkumuleringstanken
Ja der er godt nok mange inkompetente vvsère derude - det er sku forfærdeligt!

Jeg oplever det jævnligt..... Forfærdeligt....


Flemmingth
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1034
Tilmeldt: 20 mar 2010 20:25
Mit fyr: MGM Comfort 15 + Passat Ventum VG-40
Areal: 210
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Roust, 6818 Årre
Givet likes: 29 gange
Modtaget likes: 34 gange

VVS'eren siger at Scotte ikke duer?

Indlæg af Flemmingth » 06 nov 2013 20:27

levi skrev:
Ja der er godt nok mange inkompetente vvsère derude - det er sku forfærdeligt!

Jeg oplever det jævnligt..... Forfærdeligt....
Er der det ? ? :shock: Det har jeg aldrig oplevet 8)
Med varm hilsen
Flemming Thomsen
Hvad kan udskydes til imorgen, skal ikke laves idag - thi imorgen er det måske overflødigt

Brugeravatar
pille bruger
Supporter
Supporter
Indlæg: 9830
Tilmeldt: 14 nov 2008 17:57
Mit fyr: RTB
Areal: 160
Brændsel: piller + 30 rør solfanger
Dagligt forbrug: 10 kg.
Årligt forbrug: 3400 kg.
Geografisk sted: Svendborg
Givet likes: 81 gange
Modtaget likes: 275 gange

VVS'eren siger at Scotte ikke duer?

Indlæg af pille bruger » 06 nov 2013 22:22

xkfc skrev:
Hvis NBE kun var producent havde du ret, men da det er dem der kører rundt og laver en del af optima besøgene er de også forpligtet til at svare kunder der forgæves har prøvet at ordne tingene igennem forhandleren. God service var at folk fik optima besøget i løbet af en uge. Er der travlt, er jeg sikker på at der går masser af ledige der kunne få sig et job.
Kig lige hvad besøgene omfatter her http://www.nbe.dk/sos-/opstarts-besoeg.html

Et besøg opstarts eller optima besøg er ikke en hovedreparation af et anlæg, det er en indstilling af et anlæg.
Er det defekt skal du have fat i den vvser eller anden der har solgt fyret, til at skifte stumperne.
Besøgene udføres når der er flere i samme område, derfor kan der forekomme ventetid.
Best regards
Michael fra StokerCloud Service http://www.nbe.dk/sadan-fungere-stokercloud/
Find manualer her https://www.nbe.dk/manualer-nbe/
Tekniske vejledninger https://www.nbe.dk/tekniske-vejledninger/

pso
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 835
Tilmeldt: 07 nov 2011 23:11
Mit fyr: Woody Mini 2011 model
Areal: 150+30
Brændsel: Fågelfors/Varga/Bella 8mm
Fremviser gerne i postnummer: 2770
Dagligt forbrug: 18,6 for november
Årligt forbrug: ca 5200kg
Geografisk sted: 2770 Kastrup
Modtaget likes: 5 gange

VVS'eren siger at Scotte ikke duer?

Indlæg af pso » 06 nov 2013 22:52

Jeg mener at Scotte=woody kræver at man interesse sig lidt for det og selv kan trimme og fixe mindre ting som rensning, justering udskifting af eltænder og lyssensor.
Kan og vil man det er det et godt fyr til prisen. Ellers skal man op i meget dyrere fuld automatiske modeller som kun kræver en årlig rensning.

Brugeravatar
Ulrik
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 11089
Tilmeldt: 09 dec 2006 12:50
Mit fyr: 10 KW Scotte Mini
Areal: 96/87 m2
Brændsel: German Pellets
Fremviser gerne i postnummer: 5474
Dagligt forbrug: 11 kilo
Årligt forbrug: Est. <6 ton
Geografisk sted: Veflinge, Fyn
Givet likes: 119 gange
Modtaget likes: 141 gange

VVS'eren siger at Scotte ikke duer?

Indlæg af Ulrik » 07 nov 2013 07:44

VVS'eren siger at Scotte ikke duer?

Jo, der er faktisk et enkelt punkt hvor scotte ikke duer og faktisk aldrig rigtig har gjort det.
Helt korrekt er det ikke, scotten er brænderen og den fejler intet.
Vi skal derimod have fat i kedlen. Den er bestemt blevet bedre med årene, det er der slet ingen tvivl om.
De gutter der laver kedlen har endnu ikke formået at lave den tæt...
Jeg har set og oplevet det på mange forskellige kedler. Fælles for dem alle er at de er utætte i toppen.

Det betyder ikke en skid hvis den står i et fyrrum hvor der ikke er forbindelse til resten af huset, eller hvis man selv ryger så meget at man ikke bemærker det :)
Men skal anlægget ind og stå i huset, så ville jeg, men min erfaring, nok vælge en anden løsning end scotten.

Uden at diskutere kvaliteten af alt tilbehøret, kan man altså godt finde en god grund til at købe andet end Scotte :)
MvH Ulrik©

Brugeravatar
pille bruger
Supporter
Supporter
Indlæg: 9830
Tilmeldt: 14 nov 2008 17:57
Mit fyr: RTB
Areal: 160
Brændsel: piller + 30 rør solfanger
Dagligt forbrug: 10 kg.
Årligt forbrug: 3400 kg.
Geografisk sted: Svendborg
Givet likes: 81 gange
Modtaget likes: 275 gange

VVS'eren siger at Scotte ikke duer?

Indlæg af pille bruger » 07 nov 2013 07:49

Ulrik skrev:VVS'eren siger at Scotte ikke duer?

Jo, der er faktisk et enkelt punkt hvor scotte ikke duer og faktisk aldrig rigtig har gjort det.
Helt korrekt er det ikke, scotten er brænderen og den fejler intet.
Vi skal derimod have fat i kedlen. Den er bestemt blevet bedre med årene, det er der slet ingen tvivl om.
De gutter der laver kedlen har endnu ikke formået at lave den tæt...
Jeg har set og oplevet det på mange forskellige kedler. Fælles for dem alle er at de er utætte i toppen.

Det betyder ikke en skid hvis den står i et fyrrum hvor der ikke er forbindelse til resten af huset, eller hvis man selv ryger så meget at man ikke bemærker det :)
Men skal anlægget ind og stå i huset, så ville jeg, men min erfaring, nok vælge en anden løsning end scotten.

Uden at diskutere kvaliteten af alt tilbehøret, kan man altså godt finde en god grund til at købe andet end Scotte :)
Er du obs. på at du kan justerer lukke beslaget på top lågerne ?
Best regards
Michael fra StokerCloud Service http://www.nbe.dk/sadan-fungere-stokercloud/
Find manualer her https://www.nbe.dk/manualer-nbe/
Tekniske vejledninger https://www.nbe.dk/tekniske-vejledninger/


Besvar