Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

VVS'eren siger at Scotte ikke duer?

Spørgsmål vedr. Scotte samt det tilbehør der laves til Scotte pillefyret
Besvar
Brugeravatar
Ugelvig
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1354
Tilmeldt: 18 sep 2012 12:19
Mit fyr: Atmos D14P/Iwabo Villa S2
Areal: 212+70
Brændsel: Stampemøllen
Dagligt forbrug: 16 kg pr. døgn
Årligt forbrug: 6 ton
Geografisk sted: Sønderjylland
Kontakt:

VVS'eren siger at Scotte ikke duer?

Indlæg af Ugelvig » 05 nov 2013 15:12

pille bruger skrev:

Kig lige op over kaffe koppen, ja helt op på titlen til denne tråd :shock:
Vi er ikke enige, og det behøver vi heller ikke at være, men vi bør være saglige.
Hvor er det, at jeg ikke er saglig? Jeg undres over denne VVS's holdning og vil egentlig bare gerne vide, hvem det er. Om ikke andet kan man jo holde sig fra ham, når det kommer til denne type opgaver. Jeg har en formodning om, hvem det kan være, men vil stadig være rart at vide (også fordi jeg, trods alt, rådgiver kunder i denne del af DK).

At folk så skrive, at VVS'ere typisk forslår BAXI, undre mig egentlig også. Måske HS Tarm, har en god cashback (ironi kan forkomme) eller at de laver et godt produkt, hvor VVS'eren føler sig godt behandlet/sikker/hjemme i sagerne, således han tør anbefale det igen?! Jeg ved det ikke, men det interessere mig!

Endnu engang, jeg siger ikke NBE laver dårlige anlæg, for så ville de ikke kunne sælge så mange anlæg!

Lada 111, var stort set den billigste bil på markedet, da den kom frem! Det til trods er der vel ikke mere end en håndfulde af dem i afgiftsplagede Danmark... Så pris og kvalitet HØRER sammen, trods alt. Ingen ønsker at købe skrammel for dyrt (eller billigt)!
/AJU

Atmos D14P med påmonteret Iwabo Villa S2 og 750l træpiller i Mafa Midi silo fremvises gerne :)


Brugeravatar
Ulrik
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 11089
Tilmeldt: 09 dec 2006 12:50
Mit fyr: 10 KW Scotte Mini
Areal: 96/87 m2
Brændsel: German Pellets
Fremviser gerne i postnummer: 5474
Dagligt forbrug: 11 kilo
Årligt forbrug: Est. <6 ton
Geografisk sted: Veflinge, Fyn
Givet likes: 119 gange
Modtaget likes: 141 gange

VVS'eren siger at Scotte ikke duer?

Indlæg af Ulrik » 05 nov 2013 15:12

pille bruger skrev:

Kig lige op over kaffe koppen, ja helt op på titlen til denne tråd :shock:
Vi er ikke enige, og det behøver vi heller ikke at være, men vi bør være saglige.
Synes egentlig at den eneste der ikke er saglig her er Levi :shock:
MvH Ulrik©

egmadsen

VVS'eren siger at Scotte ikke duer?

Indlæg af egmadsen » 05 nov 2013 15:13

Der er nok nogle som siger at Scotte er et billigt lortefyr det er ikke korrekt. Jeg skiftede fra et som skulle være så godt et DB 16 H/V med en 700 l beholder fra Stokergåren. Det var de værste skidt jeg nogensinde havde rørt ved der var tilbagebrand 3 gange og det var umuligt at få indstillet. Jeg havde det i knap 8 måneder så opgav jeg det. Det kostede mig lidt penge at sælge men det var det værd. Siden jeg fik Scotten har det bare kørt perfekt uden de mindste problemer. Og det kører betydeligt mere økonomisk. så du skal ikke være bange for at købe et Scotte pille fyr :-)

Brugeravatar
Ugelvig
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1354
Tilmeldt: 18 sep 2012 12:19
Mit fyr: Atmos D14P/Iwabo Villa S2
Areal: 212+70
Brændsel: Stampemøllen
Dagligt forbrug: 16 kg pr. døgn
Årligt forbrug: 6 ton
Geografisk sted: Sønderjylland
Kontakt:

VVS'eren siger at Scotte ikke duer?

Indlæg af Ugelvig » 05 nov 2013 15:15

timkenneth skrev:hvis man nu som smed, en dygtig smed, står og skal sætte komplet ny installation ind efter en oliebrænder. smeden skal helst kun montere, starte fyr op, indstille, komme dagen efter og indstille og måske 2-4 uger efter og finindstille sidste gang og herefter ikke se på det mere. dette er med i det samlede tilbud.
hvilket fyr er så det bedste?
Vi er vel ude i noget "Plug'n'Play" fra Østrig! Men så koster det også!

Lidt sjov tanke, hvad vil du som smed helst sælge? Noget der bare spiller max? Eller noget, der skal pilles ved i ny og næ? Det ene sted kan du tjene på anlægget og ikke mere. Det andet sted, kan der komme en time i ny og næ... :wink:
/AJU

Atmos D14P med påmonteret Iwabo Villa S2 og 750l træpiller i Mafa Midi silo fremvises gerne :)

xkfc

VVS'eren siger at Scotte ikke duer?

Indlæg af xkfc » 05 nov 2013 15:30

timkenneth skrev:hvis man nu som smed, en dygtig smed, står og skal sætte komplet ny installation ind efter en oliebrænder. smeden skal helst kun montere, starte fyr op, indstille, komme dagen efter og indstille og måske 2-4 uger efter og finindstille sidste gang og herefter ikke se på det mere. dette er med i det samlede tilbud.
hvilket fyr er så det bedste?
Jeg stiller mig tvivlende for, om et sådan pillefyr eksisterer. Et pillefyr er nu engang fastbrændsel, og der er en del faktorer der spiller ind, hver gang man indbygger mekanik der gør det at være pillefyrs ejer nemmere, gør man anlægget mere sårbar, da der er flere ting der kan gå kaput.
Det skulle ikke være nødvendig at justere mere end en enkelt gang. Yderligere justeringer kan kun komme på tale ved ændringer i pille kvaliteten eller fordi vejret ændrer sig. Vejret tager man højde for med en god skorsten, og en trækstabilisator. Angående pille kvaliteten må man finde sin egen ynglings pille.

MVH. Kenneth


Brugeravatar
lamborg
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2672
Tilmeldt: 07 nov 2011 02:01
Mit fyr: woody 30kw. Opop 30 kw blackstar med V10
Areal: 587kvm + 80kvm Kld
Brændsel: forskellige typer
Fremviser gerne i postnummer: 7200
Dagligt forbrug: en hulen masse
Årligt forbrug: ca12-14 tons
Geografisk sted: Urup , Grindsted
Givet likes: 271 gange
Modtaget likes: 361 gange
Kontakt:

VVS'eren siger at Scotte ikke duer?

Indlæg af lamborg » 05 nov 2013 15:30

Hvios man er til Plug`n play kan man jo bare vente på NBE`s RTB (ready to burn) den har det hele klart med komp rens alle følere osv og skal bare tilsluttes frem/returløb- skorsten og 230v
MVH
Claus
Fyrmester på lamborghus
"hvor høj dine trone end er vil du altid sidde på din egen røv"
30Kw scotte. opop 30kw blackstar. 500l pilletank. Magna 25-100. V10
16kw jordvarme og 7kvm solfanger til sommerdrift med samlet 500L VVB

nemocharley

VVS'eren siger at Scotte ikke duer?

Indlæg af nemocharley » 05 nov 2013 15:42

timkenneth skrev:hvis man nu som smed, en dygtig smed, står og skal sætte komplet ny installation ind efter en oliebrænder. smeden skal helst kun montere, starte fyr op, indstille, komme dagen efter og indstille og måske 2-4 uger efter og finindstille sidste gang og herefter ikke se på det mere. dette er med i det samlede tilbud.
hvilket fyr er så det bedste?
det kan man ikke bare sådan svare på tror jeg...... MGM måske hvis vi skal holde os under 30k??

Som sådan vil jeg da mene at der er godt at kende det fyr man har, sådan man altid kan pille lidt selv. Og ved nogle fyr er det ikke nødvendigt, men de er dyre.

xkfc

VVS'eren siger at Scotte ikke duer?

Indlæg af xkfc » 05 nov 2013 15:50

lamborg skrev:Hvios man er til Plug`n play kan man jo bare vente på NBE`s RTB (ready to burn) den har det hele klart med komp rens alle følere osv og skal bare tilsluttes frem/returløb- skorsten og 230v
Jeg vil nu gætte på at der stadig skal justeres lidt, men det er blot et gæt. For at et anlæg kan være 100% selvjusterende skal man kende luftmængden, og energimængden der tilsættes, og så skal man måle på "udstødningen" for at få bekræftet at alt er som det skal være.

MVH. Kenneth

Brugeravatar
pille bruger
Supporter
Supporter
Indlæg: 9827
Tilmeldt: 14 nov 2008 17:57
Mit fyr: RTB
Areal: 160
Brændsel: piller + 30 rør solfanger
Dagligt forbrug: 10 kg.
Årligt forbrug: 3400 kg.
Geografisk sted: Svendborg
Givet likes: 81 gange
Modtaget likes: 275 gange

VVS'eren siger at Scotte ikke duer?

Indlæg af pille bruger » 05 nov 2013 18:14

Ugelvig skrev:
Men det kunne jo være at et dyr (dyrere) fyr var en bedre investering set i forhold til nedetid, fejl, mangler, levetid, udskiftning af diverse stumper m.v. Det kunne jo være at pris og kvalitet faktisk hang sammen?! :great:
Der må jeg så skuffe dig i din betragtning.
Har man en serviceaftale, er fyret i gang hurtigst muligt.
Der er ikke flere eller alvorligere mangler, end andre fyr.
Levetiden er ligesom andre.
Udskiftning af dele kan man selv klare, det er så ikke alle andre ( dyrere ) fyr man kan det.
Reservedele og andet er generelt billiger.
Så hvis man sammenligner pris, kvalitet og service, får man meget for pengene når man vælger en Scotte.
Best regards
Michael fra StokerCloud Service http://www.nbe.dk/sadan-fungere-stokercloud/
Find manualer her https://www.nbe.dk/manualer-nbe/
Tekniske vejledninger https://www.nbe.dk/tekniske-vejledninger/

Brugeravatar
Dunas
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 987
Tilmeldt: 15 apr 2010 18:17
Mit fyr: Version 7.0680 BS - 10 og 16 Kw brænder.
Areal: 153
Brændsel: 6 mm træpiller
Årligt forbrug: 4 tons
Givet likes: 53 gange
Modtaget likes: 125 gange

VVS'eren siger at Scotte ikke duer?

Indlæg af Dunas » 05 nov 2013 18:35

pille bruger skrev:
Der må jeg så skuffe dig i din betragtning.
Har man en serviceaftale, er fyret i gang hurtigst muligt.
Der er ikke flere eller alvorligere mangler, end andre fyr.
Levetiden er ligesom andre.
Udskiftning af dele kan man selv klare, det er så ikke alle andre ( dyrere ) fyr man kan det.
Reservedele og andet er generelt billiger.
Så hvis man sammenligner pris, kvalitet og service, får man meget for pengene når man vælger en Scotte.
Hold kæft engang pis og ævl Ugelvig skriver. Er helt enig med pillebruger :great:.Et dyr (dyrere) fyr er sgu da ikke bedre kvalitetsmæssigt, mht. fejl, levetid, udskiftning af div.reservedele.
Har haft min woody i knap 3 år, her har jeg skiftet en eltænder til 99 kr., og mit fyr har kørt problemfrit i den periode.
Woody/Scotte bør ikke betragtes som et billig fyr. Jeg har faktisk undre mig nogle gange, hvorfor NBE ikke tager mere for deres produkt, for de har et knald godt produkt. Let og bruge, billige reservedele og så har den jo interface/stokerkontrol, som INGEN andre pillefyr kommer i nærheden af. Nej pris/kvalitet hænger absolut ikke sammen, når man snakker pillefyr. Det er bare pisse svært og vælge sit første fyr, for man vil jo gerne vælge rigtig første gang og udgå fejl investering. Jeg brugte ca. 4-5 mdr. samlet, søgen på nettet, uden og kigge ved div. forhandler, så på flere forskellige pillefyr. Faldt pladask for woody, jeg var slet ikke i tvivl, at dette måtte være den bedste valg for mit vedkommen og har aldrig fortrudt det.


Besvar