Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

VVS'eren siger at Scotte ikke duer?

Spørgsmål vedr. Scotte samt det tilbehør der laves til Scotte pillefyret
Besvar
Brugeravatar
Ugelvig
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1354
Tilmeldt: 18 sep 2012 12:19
Mit fyr: Atmos D14P/Iwabo Villa S2
Areal: 212+70
Brændsel: Stampemøllen
Dagligt forbrug: 16 kg pr. døgn
Årligt forbrug: 6 ton
Geografisk sted: Sønderjylland
Kontakt:

VVS'eren siger at Scotte ikke duer?

Indlæg af Ugelvig » 05 nov 2013 13:14

pille bruger skrev:Mener du at et dyrt fyr, giver bedre varme ?
Men det kunne jo være at et dyr (dyrere) fyr var en bedre investering set i forhold til nedetid, fejl, mangler, levetid, udskiftning af diverse stumper m.v. Det kunne jo være at pris og kvalitet faktisk hang sammen?! :great:
/AJU

Atmos D14P med påmonteret Iwabo Villa S2 og 750l træpiller i Mafa Midi silo fremvises gerne :)


nemocharley

VVS'eren siger at Scotte ikke duer?

Indlæg af nemocharley » 05 nov 2013 13:19

nej pille bruger det var ikke det jeg mente. Jeg skrev egentlig bare om pris og reelle udgifter, og at det ikke altid er ligetil at sige klart hvad det bedste køb er.

Hvad troede du jeg mente?

levi

VVS'eren siger at Scotte ikke duer?

Indlæg af levi » 05 nov 2013 13:27

Ugelvig skrev:
Men det kunne jo være at et dyr (dyrere) fyr var en bedre investering set i forhold til nedetid, fejl, mangler, levetid, udskiftning af diverse stumper m.v. Det kunne jo være at pris og kvalitet faktisk hang sammen?! :great:
Og Du og Nemo undrer jer over hvorfor I til tider får ørerne i klemme - med jeres "imod vinden" holdninger...

Du kan på ingen måde underbygge dine argumenter, - vend tilbage når du kan påvise at de anlæg du og NEMO taler om er solgt i samme antal som NBE anlæggene.

Pt. er der solgt over 50`000 NBE anlæg, - det er logisk at dette faktum alene gør at der er flest indlæg omkring netop dette fyr!

95 procent af alle indlæg omkring Scotte er faktisk positive indlæg hvor folk søger bruger hjælp - fra bruger til bruger - det er faktisk en meget meget lille procentdel der handler om fejl på anlæg.

Jeg kan simpelthen ikke tage hverken dig eller NEMO seriøst, - I taler som vinden blæser, - og kan ikke underbygge jeres holdninger på nogen måder - når man stikker lidt til jer efter lidt fakta, - så bliver I tøsefornærmet og gemmer jer - det er da ikke seriøst!

At en kunde køber et anlæg af en inkompetent montør eller lign. Kan man ikke klandre anlæggene for, - køb anlæggene (Uanset mærke) af en forhandler/montør der ved hvad han har med at gøre - på den måde kan man undgå mange uheldige oplevelser!

Jeg har solgt pillefyr i 15 år, - jeg tror nu nok jeg ved hvad der er godt og hvad der er skidt - jeres holdninger & grundlag kan jeg på ingen måde tage seriøst - men det ved I jo godt allerede :) !

Tom_AT
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4113
Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
Areal: 182
Brændsel: Piller, Flis og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 47 gange

VVS'eren siger at Scotte ikke duer?

Indlæg af Tom_AT » 05 nov 2013 13:36

levi skrev:
Og Du og Nemo undrer jer over hvorfor I til tider får ørerne i klemme - med jeres "imod vinden" holdninger...

Du kan på ingen måde underbygge dine argumenter, - vend tilbage når du kan påvise at de anlæg du og NEMO taler om er solgt i samme antal som NBE anlæggene.

Pt. er der solgt over 50`000 NBE anlæg, - det er logisk at dette faktum alene gør at der er flest indlæg omkring netop dette fyr!

95 procent af alle indlæg omkring Scotte er faktisk positive indlæg hvor folk søger bruger hjælp - fra bruger til bruger - det er faktisk en meget meget lille procentdel der handler om fejl på anlæg.

Jeg kan simpelthen ikke tage hverken dig eller NEMO seriøst, - I taler som vinden blæser, - og kan ikke underbygge jeres holdninger på nogen måder - når man stikker lidt til jer efter lidt fakta, - så bliver I tøsefornærmet og gemmer jer - det er da ikke seriøst!

At en kunde køber et anlæg af en inkompetent montør eller lign. Kan man ikke klandre anlæggene for, - køb anlæggene (Uanset mærke) af en forhandler/montør der ved hvad han har med at gøre - på den måde kan man undgå mange uheldige oplevelser!

Jeg har solgt pillefyr i 15 år, - jeg tror nu nok jeg ved hvad der er godt og hvad der er skidt - jeres holdninger & grundlag kan jeg på ingen måde tage seriøst - men det ved I jo godt allerede :) !
Jeg tror det måske har noget at gøre med at mange gerne vil bruge en lokal VVSer. Sådan var det i hvert fald for mit eget vedkommende. Men når man så efterfølgende bliver lidt klogere finder man ud af at verden er lidt større end den lokale VVS'ers verden :-)

levi

VVS'eren siger at Scotte ikke duer?

Indlæg af levi » 05 nov 2013 13:40

Tom_AT skrev:
Jeg tror det måske har noget at gøre med at mange gerne vil bruge en lokal VVSer. Sådan var det i hvert fald for mit eget vedkommende. Men når man så efterfølgende bliver lidt klogere finder man ud af at verden er lidt større end den lokale VVS'ers verden :-)
Du har en pointe der Tom - montørerne er for dårlige til at holde sig fra anlæg de ikke kender noget til, - og monterer bare....


Carslen
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 271
Tilmeldt: 08 jan 2013 12:36
Mit fyr: Scotte 16kW
Areal: 122 + 150
Geografisk sted: MidtiSjælland
Givet likes: 8 gange
Modtaget likes: 19 gange

VVS'eren siger at Scotte ikke duer?

Indlæg af Carslen » 05 nov 2013 13:52

Og så har det nok også noget med førstehåndsindtryk at gøre. Har man haft en dårlig oplevelse med den første at et mærke, er det svært at ændre holdning. Der findes mandagsmodeller af alle mærker, så har man været uheldig første gang vil man typisk fokusere på det negative. Det gælder også forhandlere (ikke at jeg har nogen eksempler inden for VVS). Førstehåndsindtryk er meget vigtigt.
I teorien er der ikke forskel på teori og praksis.
I praksis er der.
http://stokercloud.dk/dev/carlsen.html

levi

VVS'eren siger at Scotte ikke duer?

Indlæg af levi » 05 nov 2013 13:55

Carslen skrev:Og så har det nok også noget med førstehåndsindtryk at gøre. Har man haft en dårlig oplevelse med den første at et mærke, er det svært at ændre holdning. Der findes mandagsmodeller af alle mærker, så har man været uheldig første gang vil man typisk fokusere på det negative. Det gælder også forhandlere (ikke at jeg har nogen eksempler inden for VVS). Førstehåndsindtryk er meget vigtigt.
Helt enig :great:

Brugeravatar
Ugelvig
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1354
Tilmeldt: 18 sep 2012 12:19
Mit fyr: Atmos D14P/Iwabo Villa S2
Areal: 212+70
Brændsel: Stampemøllen
Dagligt forbrug: 16 kg pr. døgn
Årligt forbrug: 6 ton
Geografisk sted: Sønderjylland
Kontakt:

VVS'eren siger at Scotte ikke duer?

Indlæg af Ugelvig » 05 nov 2013 14:04

levi skrev:Og Du og Nemo undrer jer over hvorfor I til tider får ørerne i klemme - med jeres "imod vinden" holdninger...

Du kan på ingen måde underbygge dine argumenter, - vend tilbage når du kan påvise at de anlæg du og NEMO taler om er solgt i samme antal som NBE anlæggene.

Pt. er der solgt over 50`000 NBE anlæg, - det er logisk at dette faktum alene gør at der er flest indlæg omkring netop dette fyr!

95 procent af alle indlæg omkring Scotte er faktisk positive indlæg hvor folk søger bruger hjælp - fra bruger til bruger - det er faktisk en meget meget lille procentdel der handler om fejl på anlæg.

Jeg kan simpelthen ikke tage hverken dig eller NEMO seriøst, - I taler som vinden blæser, - og kan ikke underbygge jeres holdninger på nogen måder - når man stikker lidt til jer efter lidt fakta, - så bliver I tøsefornærmet og gemmer jer - det er da ikke seriøst!

At en kunde køber et anlæg af en inkompetent montør eller lign. Kan man ikke klandre anlæggene for, - køb anlæggene (Uanset mærke) af en forhandler/montør der ved hvad han har med at gøre - på den måde kan man undgå mange uheldige oplevelser!

Jeg har solgt pillefyr i 15 år, - jeg tror nu nok jeg ved hvad der er godt og hvad der er skidt - jeres holdninger & grundlag kan jeg på ingen måde tage seriøst - men det ved I jo godt allerede :) !
Hold da op Levi, nogen der har pisset på din sukkermad i dag??? :shock: Du virker nu selv en smule pigefornærmet... (det syntes jeg virker meget seriøst!) :wink:

Hvor ser du, at jeg nævner at NBE's produkt er dårligt? Jeg skriver at pris og kvalitet KAN hænge sammen! Faktisk var det noget helt andet jeg tænkte på. Men det kan jeg ikke skrive, uden at få andre på nakken!

At jeg gemmer mig i en diskussion, må stå på din regning (jeg kunne blive pigefornærmet og råbe injurie), det er ikke det jeg normalt bliver beskyldt for... :oops:

Jeg er helt enig med dig i din betragtning omkring montører/installatører. En god installatør kan få meget (alt) til at ske og en dårlig kan ødelægge alt. Det er det vi normalt kalder "håndværk" :wink:

Hvis man ikke kendte dig Søren, ville du fremstå som en bitter "super"sælger af et tvivlsomt produkt 8) Jeg kan så sige, at det er du ikke, men du er dog sælger! Hvorimod jeg er så heldig at være uafhængig konsulent af mærk, farve, politik m.v. :great:

Som jeg har skrevet tidligere, NBE ville ikke kunne sælge så mange anlæg, hvis ikke kunden fik hvad de forventede! Så simpelt er det. Derfor er jeg bestemt også imponeret over NBE, de har ramt hovedet på sømmet med deres anlæg. Der er meget value for money :great:

Men nu du nævner NBE... Jeg har vel stadig lov til, helt personligt, at syntes at deres anlæg ikke falder i MIN smag?! Jeg syntes der er anlæg på markedet, der er bedre (men også dyre). Det NBE sælger deres anlæg på, er ikke det jeg efterspørger, hvilket vel er helt ok? Det ville vel også være lidt tamt, hvis vi alle skulle have samme anlæg? Køre samme model bil (f.eks. Lada Niva), alle gå i røde bukser... :shock:
/AJU

Atmos D14P med påmonteret Iwabo Villa S2 og 750l træpiller i Mafa Midi silo fremvises gerne :)

Brugeravatar
pille bruger
Supporter
Supporter
Indlæg: 9830
Tilmeldt: 14 nov 2008 17:57
Mit fyr: RTB
Areal: 160
Brændsel: piller + 30 rør solfanger
Dagligt forbrug: 10 kg.
Årligt forbrug: 3400 kg.
Geografisk sted: Svendborg
Givet likes: 81 gange
Modtaget likes: 275 gange

VVS'eren siger at Scotte ikke duer?

Indlæg af pille bruger » 05 nov 2013 15:01

Ugelvig skrev:

Men nu du nævner NBE... Jeg har vel stadig lov til, helt personligt, at syntes at deres anlæg ikke falder i MIN smag?! Jeg syntes der er anlæg på markedet, der er bedre (men også dyre). Det NBE sælger deres anlæg på, er ikke det jeg efterspørger, hvilket vel er helt ok? Det ville vel også være lidt tamt, hvis vi alle skulle have samme anlæg? Køre samme model bil (f.eks. Lada Niva), alle gå i røde bukser... :shock:

Kig lige op over kaffe koppen, ja helt op på titlen til denne tråd :shock:
Vi er ikke enige, og det behøver vi heller ikke at være, men vi bør være saglige.
Best regards
Michael fra StokerCloud Service http://www.nbe.dk/sadan-fungere-stokercloud/
Find manualer her https://www.nbe.dk/manualer-nbe/
Tekniske vejledninger https://www.nbe.dk/tekniske-vejledninger/

timkenneth
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 723
Tilmeldt: 01 dec 2010 00:49
Mit fyr: SK STOKER
Areal: 169
Brændsel: flis/korn/piller
Fremviser gerne i postnummer: 6980
Årligt forbrug: ca 2500 kr.
Geografisk sted: vestjylland
Modtaget likes: 3 gange

VVS'eren siger at Scotte ikke duer?

Indlæg af timkenneth » 05 nov 2013 15:10

hvis man nu som smed, en dygtig smed, står og skal sætte komplet ny installation ind efter en oliebrænder. smeden skal helst kun montere, starte fyr op, indstille, komme dagen efter og indstille og måske 2-4 uger efter og finindstille sidste gang og herefter ikke se på det mere. dette er med i det samlede tilbud.
hvilket fyr er så det bedste?


Besvar