Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Globalbrænde.dk

Bruger til bruger info om træpille forhandlere i Tyskland
Vi opretter et emne til hver træpille forhandler
Besvar

Hvor mange Stjerner vil du give Globalbrænde.dk

5 (Bedst)
5
26%
4
2
11%
3
0
Ingen stemmer
2
0
Ingen stemmer
1 (Dårligst)
12
63%
 
Afgivne stemmer: 19

Lars Jerslev
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 1
Tilmeldt: 19 okt 2012 08:45

Globalbrænde.dk

Indlæg af Lars Jerslev » 19 okt 2012 09:16

Bestilte 8 paller german pellets ved globalbrænde.dk sidste år, og dem bruger jeg aldrig igen.

Jeg startede med at skulle rykke efter pillerne, da de ikke kom i den aftalte uge. Dette blev så ved, og jeg endte med at rykke efter dem 4 uger i træk.
Kontakten til firmaet var næsten ikke eksisterende. Man kunne lægge en besked, og så skete der intet. Når man så endeligt fik fat i nogen, fik man det svar at pillerne var leveret til fragtmanden, og at ordren lå ved dem.
Det var så det andet problem... De bruger firmaet Trapeetz, som åbenbart heller ikke er til at stole på! Når man snakkede med dem, så fik man fortalt at globalbrænde fik piller hver tirsdag eller torsdag, men at de endnu ikke havde leveret til dem.

Da jeg så endeligt fik mine piller, havde 2 af pallerne været væltet under læsningen, så derfor så de lidt smadrede ud... Det var så mildt sagt.
Af de 8 paller var 3 så smadrede at vi skulle være 2 mand om at støtte dem hele vejen ind, for at forhindre dem i at vælte. 1 af pallerne væltede i indkørslen, så der bagefter lå et bjerg af piller i indkørslen (grus... og i regnvejr). 4 af pallerne var derudover smadrede, så de kunne ikke stå, uden at der blev puttet klodser under for at støtte.
Væltede paller og pallegafler der havde været i flere steder, resulterede i at der var huller i ca. 45 af poserne fordelt på forskellige paller. Noget der var mest irriterende, da mange af sækkene var i bunden af pallerne, så jeg ikke kunne starte med at bruge dem.

Jeg kontaktede så globalbrænde og forelagde dem problemet, som selvfølgelig ville blive erstattet - Men derfra har jeg naturligvis heller ikke hørt noget!

Så første og eneste gang jeg har benyttet mig af de 2 firmaer


skovtrold1
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 47
Tilmeldt: 12 sep 2011 21:15
Mit fyr: Scotte 10kw/opop 20 kedel
Areal: 140 +18
Brændsel: piller + lidt varmepumpe
Fremviser gerne i postnummer: 8722
Dagligt forbrug: 30 kg
Årligt forbrug: 4000kg
Geografisk sted: Hedensted

Globalbrænde.dk

Indlæg af skovtrold1 » 19 okt 2012 10:51

Lars.
Erstatningspillerne får du leveret sammen med din næste bestilling :-)!!!!!!!
Det er utroligt at sådan et firma kan blive ved med at have kunder.
Jeg havde ca 50 poser med over 10-15 % smuld og mange af pillerne kunne jeg smuldre i hånden, så ud som om de havde fået fugt og var ved at gå i opløsning, eller de var ikke pressede hårdt nok, så har haft min kamp med smuld i snegl og ofte rengøring af fyret.
Der er så heldigvis kun 3/4 palle tilbage af dem.
På den ene palle jeg fik leveret var der 35 poser meget mørke og korte piller .
det var da det arveste lort, 2 gange dagligt, MINDST, skulle jeg tømme hærden for slaggerkager der fyldte som en lille håndfuld.
Orkede bare ikke at skulle til at igennem samme mølle ang. kontakt til dem.( Kan læses i tidligere tråd)
Tror det største problem ligger hos globalbrænde, som så trækker Trapeetz med i dyndet.....

Kurt Rasmussen
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 1
Tilmeldt: 17 jan 2013 17:35

Globalbrænde.dk

Indlæg af Kurt Rasmussen » 17 jan 2013 18:10

Globalbrænde er useriøs, fuld af løgn.
Sælger et produkt men lev noget andet,
15 dec købte jeg 2 paller træpiller ( 2 slags piller) ved globalbrænde og bestilte levering den 17 dec.
Da jeg ikke havde modtaget mine træpiller den 10 jan. rykkede jeg til Globalbrænde.
Her oplyste Morten først at jeg ikke havde betalt, og efter nogen diskusion fandt han aligevel ud af
at der var betalt den 15 dec. via netbank.
Men nu kunne han oplyse at den ene ikke var på lager. Derfor aftalte jeg at jeg bare kunne få dem begge i 8 mm.
1 palle Lawa og 1 palle Ikea.
Det lykkedes at få lev. træpiller den 16 jan.
Nu kan jeg så se at det skulle være 2 paller Ikea ? Derfor kontakter jeg naturligvis Morten igen.
På Globals hjemmeside står der 960 kg pr palle til kr. 1550, og jeg har betalt kr. 3189
Nu mener han at det er mig der er helt galt på den, men vil lige snakke med vognmanden.
Jeg bliver så senere ringet op og bliver nærmest gjort til grin/uærlig mm. da jeg burde tømme pallerne for at se hvad jeg havde fået.
Nu var der pludselig 1000 kg på pallerne, og ikke som købt 15kg i sække men nu 20 kg.
Ingen mærker eller navn på pillerne. Ingen indholdsbetegnelse mm.
der skiltes på globals hjemmeside med følgende:
DINplus er en anerkendt certificerings standard for træpiller. Det udgives af det tyske certificeringsorgan DIN-CERTCO Hvis en træpille skal kunne kaldes for DIN-plus kvalitet, så skal de ligge inden for:

Brændeværdi – min. 4500 kcal.

Askeindhold - 0,2 - 0,5 % Vand indhold - max 8%

Slaggedannelse - 1 (1 betyder ingen slagger)

Jeg har nu brugt 1 sæk i min pillebrændeovn, og må konstatere at den nu fylder askeskuffen med forbrug 20 kg.
hvor jeg før kunne brænde mindst 60 - 70 kg piller af.
Jeg er helt sikker på at varen ikke står mål med det på hjemmesiden annonceret.

Jeg både vil og må opfordre til at Globalbrænde bliver politi anmeldt.
Det er klart svindel.
Kan læse mange andre,Desværre også er blevet snydt, nøjagtig på samme måde.
Morten fra Globalbrænde er håbløs at få i tale, da det kun er ham som vil høres, og når så
man endelig får ordet, får han travl, og må løbe.
Derefter hører man intet.
Desuden smider han skyld/fejl på vogmanden.

Nogen der ved hvordan man stopper den slags firma ?

sønderjyden
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 62
Tilmeldt: 16 okt 2007 16:49
Mit fyr: Passat c1 med Cap styring
Areal: 163
Brændsel: R/W
Fremviser gerne i postnummer: 6200
Dagligt forbrug: 21,0
Årligt forbrug: 6,4
Geografisk sted: Åbenrå
Kontakt:

Globalbrænde.dk

Indlæg af sønderjyden » 05 sep 2013 16:15

Hej Stoker Pro

Den 2 september 2013 bestilte jeg 13 paller Laxå piller, og den 5 september blev de leveret, så meget hurtig og sikker levering, så yderst tilfreds kunde, så alt er ok herfra.

MVH
Sønderjyden :great:

Brugeravatar
MichaelK
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4672
Tilmeldt: 20 okt 2007 03:15
Mit fyr: BioWin 100 Eksklusiv
Areal: ca. 300kvm.
Brændsel: Træpiller 6 mm.
Fremviser gerne i postnummer: 8410
Årligt forbrug: ca 5,5 t.
Geografisk sted: Feldballe-Djursland
Givet likes: 333 gange
Modtaget likes: 333 gange

Globalbrænde.dk

Indlæg af MichaelK » 05 sep 2013 17:55

Ja, jeg har handlet med dem de sidste 3 år, og har aldrig haft problemer.
Bevares, leverancerne er der ikke altid til den aftalte tid, men har dog aldrig
været ret mange dage forsinket.

Jeg har endog så gode erfaringer med firmaet, at jeg denne gang har bestilt
et helt træk på 24 paller IKEA piller (min chef tog lige 18 paller). Så er der til
til hele sæsonen.

Jeg betaler dog, uden undtagelser, altid med dankort. På den måde, kan jeg
altid trække pengene hjem igen.

Mvh.

»Jo mere Jeg lære om mennesker, jo mere elsker Jeg min hund«

Citat: Mark Twain


Andersen
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 77
Tilmeldt: 21 maj 2007 12:51
Mit fyr: 12 Kw varmepumpe
Areal: 223
Brændsel: El
Geografisk sted: Svendborg
Givet likes: 7 gange
Modtaget likes: 7 gange

Globalbrænde.dk

Indlæg af Andersen » 06 sep 2013 14:19

Hej
Jeg bestilte 5 paller træpiller den 17/7 og har ikke modtaget dem endnu.
Derfor har jeg dags dato annulleret ordren.
De gange jeg har henvendt mig til enten vognmand eller globalbrænde er jeg
blevet holdt hen med div. undskyldninger.
I dag fik jeg så nok og annullerede ordren.
Jeg fatter ikke at man kan drive en virksomhed, når man så åbenlyst " pisser "på kunderne.
Nu er der så bestilt træpiller ved energi 7 samt levering ved PSK transport.
De plejer at yde en god og saglig kunde service.
Træpillerne er bestilt til levering i næste uge, og lur mig
om de ikke står på matriklen sidst i næste uge.

God weekend
Steen

columbo
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 10
Tilmeldt: 13 jun 2011 11:55
Mit fyr: Woody 10 Kw ver 10.032
Areal: 175 m2
Brændsel: 8mm Ikea Pellets
Fremviser gerne i postnummer: 8355
Dagligt forbrug: 15 kg
Årligt forbrug: 4 ton

Globalbrænde.dk

Indlæg af columbo » 18 sep 2013 15:55

Hej Andersen
Kan du fortælle om du har modtaget dine piller fra Energi7.
Vi er mange som dig, der er trætte af at vente på levering fra Globalbrænde!
mvh Columbo
Version 10 styring, NBE 10 Khw, Opop Black Star kedel
Opvarmer 175 m2
http://stokercloud.dk/dev/sasdas.html

neist
Stoker V
Stoker V
Indlæg: 183
Tilmeldt: 12 okt 2010 21:29
Mit fyr: 10 kw Scotte / Blackstar
Areal: 185 m2
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 9530
Årligt forbrug: estimeret 6tons
Geografisk sted: Støvring

Globalbrænde.dk

Indlæg af neist » 18 sep 2013 17:02

Var interesseret i nogle Agrol piller som stod til ca 1620kr for 960kg 8mm 16 kg poser.
Spurgte så om der godt nok var 960kg på pallen idet jeg havde set andre steder at der kun var 832kg

Fik aldrig svar, men så kort tid efter på hjemmesiden at det nu var rettet til 832kg

Ikke et firma jeg kan bruge.

klinkeman
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 72
Tilmeldt: 04 okt 2009 10:27
Mit fyr: 16 kw scotte på en dor 16kw
Areal: 240m2
Brændsel: Barlinek
Fremviser gerne i postnummer: 6500
Dagligt forbrug: ca 25-30kg
Årligt forbrug: 8ton
Geografisk sted: Haderslev
Givet likes: 1 gang

Globalbrænde.dk

Indlæg af klinkeman » 09 okt 2013 14:05

Jeg har lige fået min ordre annulleret, og håber pengene kommer retur. Bestilte i uge 29 et træk 26 paller ikea, så skulle man mene man var i god tid. Men Morten har kommet med en masse undskyldninger hver gang. Vogn mands firmaet ( H C ) lovede for 14 dage siden at han kunne levere i uge 41. Men nu da jeg ringer og spørg hvornår han kommer, kan han ikke finde ordren. Han siger han vender tilbage. Så ringer Morten fra global brænde og siger der går lang tid for Hc har åbenbart 14 hele læs før mig. Nu stopper jeg, og siger at han bare skal føre pengene tilbage. Nu håber jeg bare jeg får pengene igen. Så det er sidste gang jeg handler hos ham.

Brugeravatar
MichaelK
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4672
Tilmeldt: 20 okt 2007 03:15
Mit fyr: BioWin 100 Eksklusiv
Areal: ca. 300kvm.
Brændsel: Træpiller 6 mm.
Fremviser gerne i postnummer: 8410
Årligt forbrug: ca 5,5 t.
Geografisk sted: Feldballe-Djursland
Givet likes: 333 gange
Modtaget likes: 333 gange

Globalbrænde.dk

Indlæg af MichaelK » 03 nov 2013 17:12

Har måtte krybe til korset og afbestille de 24 paller, jeg bestilte tilbage i starten af September.
Bestillingen bestod af 6 paller 6 mm. IKEA piller, og 18 paller 8 mm. IKEA piller. Efter nogle uger
skrev jeg til dem, og spurgte hvordan det gik med min ordre. Svaret var, at det var problemer
med leveringen af 6 mm. pillerne. De var i restordre.

Morten ville gerne send 8 mm. pillerne med det samme, og så sende 6 mm. pillerne senere.
Det måtte jeg afslå, idet fragtprisen så ville stige voldsomt. Aftalen blev så at vi ville vente til
6 mm. pillerne kom på lager igen, og så sende ordren samlet. 6 mm. pillerne skulle så være på
lager igen i løbet af en 3 uger. Det skete desværre ikke.

Da modtageren af 8 mm. pillerne ikke kunne vente ret meget længere, tilbød han at tage
samtlige 24 paller i 8 mm., hvis jeg skrev en E-mail til Morten og ændrede ordren. Det gjorde
jeg, og fik intet svar. Over en uge senere, afbestilte jeg hele ordren. Og mindre end 5 min.
efter jeg havde trykket "Send", ringede Morten. Og beklagede, men han havde altså stadig ikke
6 mm. på lager. Jeg måtte så oplyse at en ny ordre allerede var placeret hos Pillemadsen, og
der ikke var mere at handle om.

Pillerne fra Pillemadsen har jeg modtaget allerede inden for en uge fra bestillingen. Selvom jeg
ikke er meget for at handle via bankoverførsel, så vil jeg sig at handlen ved Pillemadsen forløb
gnidningsløst, og uden problemer. Det gør jeg sikkert gerne igen.

En skam med Globalbraende, for jeg har handlet der nogle gang, og har før været yderst tilfreds.
Men det er altså så forbandet ærgeligt, når man skal rykke gentagne gange, og så stadig ikke
kan få et klart svar. Det er trods alt en ordre til 40.000,- +fragt det handler om.



Mvh.

»Jo mere Jeg lære om mennesker, jo mere elsker Jeg min hund«

Citat: Mark Twain


Besvar