Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Rabat dvcenter+div?

Spørgsmål vedr. Scotte samt det tilbehør der laves til Scotte pillefyret
Alex fs
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 663
Tilmeldt: 18 okt 2013 21:18
Mit fyr: MGM comfort 15
Areal: 164
Brændsel: Træpiller + brændrn
Geografisk sted: Hjørring
Givet likes: 4 gange
Modtaget likes: 25 gange

Rabat dvcenter+div?

Indlæg af Alex fs » 26 okt 2013 13:18

Hej
Jeg håber ikke jeg har brugt min kvote herinde, for jeg har læst mange timer efterhånden :-)

Rabat aftalen med dansk dvcenter center, hvornår udløber den? Jeg overtager ejendommen i til februar. Og regner med at køre med olie brænderen og brændeovnen, indtil der er så lunt i vejret at jeg ikke skal tænke på, om det tager 1 eller 7 dage med at få monteret og godkendt fyret.
Så spørgsmålet er så, om rabat aftalen udløber til nytår, og det derfor kan svare sig at købe fyret måneder får det skal bruges. Opbevaring er ingen problem, jeg har et maskinhus at stille det i :-)

Næste spørgsmål
Jeg er kommet i tvivl om størrelsen på fyret. Energi mærkningen har beregnet 5500 liter olie. Jeg stiller mig dog meget tvivlende overfor dette.
Det er samme mand der har foreslået at investere i varme pumpe, gulvvarme på 180 kvm, isolering op til et 0energi hus.. Og dette er på et hus fra 1929,nærmest uden isolering.. En investering på 700000 :-)
Hvis man skal regne med 5500 liter olie, passer et 16 kw jo fint. Men hvordan er det med at neddrosle til feks et 12 kw? Er det helt uproblematisk?
Jeg regner da med over tid at skifte de 2 lag gulvtæppe, på loftet ud med lidt rockwool :-)
Desværre er huset bygget sammen med laden og det hele er baumedæk, så derfor er der en utrolig kuldebro mellem stald og stuehus :-)

På forhånd tak
Landmand og Jølrøv' af guds nåde


Alex fs
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 663
Tilmeldt: 18 okt 2013 21:18
Mit fyr: MGM comfort 15
Areal: 164
Brændsel: Træpiller + brændrn
Geografisk sted: Hjørring
Givet likes: 4 gange
Modtaget likes: 25 gange

Rabat dvcenter+div?

Indlæg af Alex fs » 26 okt 2013 13:42

Forresten så er huset udført med et strengs anlæg og brændeovnen monteret centralt i stuen, jeg vil dog helst ikke være afhængig af brændeovnen.
Desuden er det ikke dumt at montere en 3/4 ventil til vvb priotering, når nu resten af rørene er i 5/4? Vil en 1" ventil nedsætte flowet væsentligt?
Landmand og Jølrøv' af guds nåde

levi

Rabat dvcenter+div?

Indlæg af levi » 26 okt 2013 20:48

Alex fs skrev:Hej
Jeg håber ikke jeg har brugt min kvote herinde, for jeg har læst mange timer efterhånden :-)

Rabat aftalen med dansk dvcenter center, hvornår udløber den? Jeg overtager ejendommen i til februar. Og regner med at køre med olie brænderen og brændeovnen, indtil der er så lunt i vejret at jeg ikke skal tænke på, om det tager 1 eller 7 dage med at få monteret og godkendt fyret.
Så spørgsmålet er så, om rabat aftalen udløber til nytår, og det derfor kan svare sig at købe fyret måneder får det skal bruges. Opbevaring er ingen problem, jeg har et maskinhus at stille det i :-)

Næste spørgsmål
Jeg er kommet i tvivl om størrelsen på fyret. Energi mærkningen har beregnet 5500 liter olie. Jeg stiller mig dog meget tvivlende overfor dette.
Det er samme mand der har foreslået at investere i varme pumpe, gulvvarme på 180 kvm, isolering op til et 0energi hus.. Og dette er på et hus fra 1929,nærmest uden isolering.. En investering på 700000 :-)
Hvis man skal regne med 5500 liter olie, passer et 16 kw jo fint. Men hvordan er det med at neddrosle til feks et 12 kw? Er det helt uproblematisk?
Jeg regner da med over tid at skifte de 2 lag gulvtæppe, på loftet ud med lidt rockwool :-)
Desværre er huset bygget sammen med laden og det hele er baumedæk, så derfor er der en utrolig kuldebro mellem stald og stuehus :-)

På forhånd tak
Der er ikke nogen planer om at aftalen slutter - men igen, - der er er heller ikke nogen planer om at aftalen fortsætter icon_cheesygrin.gif

Men mon ikke vi igen til næste år bliver enige om en samarbejdsaftale med SP :great:

Brugeravatar
Aaen
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1392
Tilmeldt: 16 mar 2012 17:12
Mit fyr: Fjernvarme/brændeovn
Areal: 200
Fremviser gerne i postnummer: 9330
Geografisk sted: 9330 Dronninglund
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 3 gange
Kontakt:

Rabat dvcenter+div?

Indlæg af Aaen » 26 okt 2013 20:55

Hejsa og velkommen til. :-)
Hvad er planerne med huset? skal det bygges totalt om?
Hvis ikke, så ville jeg nok starte med at lave det enstrengs-system om til 2 strenge. Du kan jo eventuelt trække de nye rør på loftet, inden du dækker det hele til med isolering.
Skriv lidt mere og så er der sikkert mange der vil komme med gode råd.

Alex fs
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 663
Tilmeldt: 18 okt 2013 21:18
Mit fyr: MGM comfort 15
Areal: 164
Brændsel: Træpiller + brændrn
Geografisk sted: Hjørring
Givet likes: 4 gange
Modtaget likes: 25 gange

Rabat dvcenter+div?

Indlæg af Alex fs » 26 okt 2013 21:20

Levi
Nej men det ville jo være træls at jeg bestiller til februar og i laver aftale til marts :-) nu ved jeg ikke hvad rabatten er, men en 500 las skulle man jo da kunne få på en ordre til godt 25000, så kan jeg jo ligeså godt bestille indecember :-)

Aaen
Tja folk siger til mig der skal laves meget.. Jeg spørger hvorfor? Fordi de er gammelt ognser gammelt ud, men ueg mener det har historier..
Der skal givetvis laves lidt om hen af vejen..

Er et 1 strengs så forfærdeligt? På over etagen er der 2 strengs. Jeg ser ingen grund til at lave lave det hele om, jeg kan vel fyre lidt i brændeovnen hvis der skal hurtigt varme på :-)

Forresten skal 3 vejs ventilen til vvb priotering, være samme Str. Som varme rørene?
Landmand og Jølrøv' af guds nåde


levi

Rabat dvcenter+div?

Indlæg af levi » 26 okt 2013 21:23

Alex fs skrev:Levi
Nej men det ville jo være træls at jeg bestiller til februar og i laver aftale til marts :-) nu ved jeg ikke hvad rabatten er, men en 500 las skulle man jo da kunne få på en ordre til godt 25000, så kan jeg jo ligeså godt bestille indecember :-)

Aaen
Tja folk siger til mig der skal laves meget.. Jeg spørger hvorfor? Fordi de er gammelt ognser gammelt ud, men ueg mener det har historier..
Der skal givetvis laves lidt om hen af vejen..

Er et 1 strengs så forfærdeligt? På over etagen er der 2 strengs. Jeg ser ingen grund til at lave lave det hele om, jeg kan vel fyre lidt i brændeovnen hvis der skal hurtigt varme på :-)

Forresten skal 3 vejs ventilen til vvb priotering, være samme Str. Som varme rørene?
Jeg tror ikke du skal bekymre dig om det - vi har haft aftalen siden 2010, - så jeg er sikker på vi også kommer i mål med en aftale i 2014 :great:

Brugeravatar
Aaen
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1392
Tilmeldt: 16 mar 2012 17:12
Mit fyr: Fjernvarme/brændeovn
Areal: 200
Fremviser gerne i postnummer: 9330
Geografisk sted: 9330 Dronninglund
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 3 gange
Kontakt:

Rabat dvcenter+div?

Indlæg af Aaen » 26 okt 2013 21:26

Nåå, nu vidste jeg jo ikke at det vat i 2 etager :-)

Jeg kender ikke så meget til 1-strengssystemer, mener bare at det vil være nemmere at regulere temperaturen.

Jeg tror ikke at de forskelle du nævner på rør/ventil vil betyde noget.

Hvor i landet ligger den nye Herregård?

Alex fs
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 663
Tilmeldt: 18 okt 2013 21:18
Mit fyr: MGM comfort 15
Areal: 164
Brændsel: Træpiller + brændrn
Geografisk sted: Hjørring
Givet likes: 4 gange
Modtaget likes: 25 gange

Rabat dvcenter+div?

Indlæg af Alex fs » 26 okt 2013 21:30

Levi
Okay ja mon ikke så, ellers må EU jo lave mig et sent tilbud :-), det skam Heller ikke de procenter der vælter budgettet men det jo med at få alt med :-)

Aaen
Nej jeg tager eet ganske roligt med rørene, første projekt må blive fyr, og derefter lidt isolering på loftet. Og at skal dyrene ind :-)

Den ligger 3 km fra min nuværende bopæl, mellem sindal og tårs. Ved Hjørring kanten hvis der er nogle der ikke er lokal kendte :-)
Landmand og Jølrøv' af guds nåde

Brugeravatar
Aaen
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1392
Tilmeldt: 16 mar 2012 17:12
Mit fyr: Fjernvarme/brændeovn
Areal: 200
Fremviser gerne i postnummer: 9330
Geografisk sted: 9330 Dronninglund
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 3 gange
Kontakt:

Rabat dvcenter+div?

Indlæg af Aaen » 26 okt 2013 21:33

Ok, der oppe :-)

Alex fs
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 663
Tilmeldt: 18 okt 2013 21:18
Mit fyr: MGM comfort 15
Areal: 164
Brændsel: Træpiller + brændrn
Geografisk sted: Hjørring
Givet likes: 4 gange
Modtaget likes: 25 gange

Rabat dvcenter+div?

Indlæg af Alex fs » 26 okt 2013 21:42

Kan se du kommer ikke så langt herfra :-) Jeg gik på skole med en fra asaa, Krogsgaard familien :-)
Landmand og Jølrøv' af guds nåde


Besvar