Problemer med nyt fyr.

Hvis du ikke ved hvor du skal stille dit spørgsmål, er du velkommen til at gøre det her
nemocharley

Problemer med nyt fyr.

Indlæg af nemocharley »

en af mine kammerater har sådan en ældre viadrus kedel, jeg kan ikke huske hvad hans brænder hed, men den kan give 20kw. Det der drillede ham var at den pausefyrede og derfor var håbløs at styre om sommeren. Han løste det ved yderlige investering i solvarme og en brændeovn, så hans fyr er helt slukket fra 1/5 til 1/10 cirka.

Men helt ærligt - jeg ville aflevere fyret ved dem, få 80% af mine penge tilbage og aldrig nogensinde sætte min ben i den butik igen. Jeg synes ikke du er blevet behandlet ordentligt.

Tom_AT
Stoker XVIII
Stoker XVIII
14
Indlæg: 4113
Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
Areal: 182
Brændsel: Piller, Flis og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 47 gange

Problemer med nyt fyr.

Indlæg af Tom_AT »

Altså, man kunne også bare få e ordentligt modulerende pillefyr med automatisk start/stop. Så er sommerdrift til varmt vand jo intet problem. Og man sparer de 30000,- til solvarme.
nemocharley

Problemer med nyt fyr.

Indlæg af nemocharley »

enig med Tom-At angående solvarme - det kan ikke svare sig til en mgm eller en scotte f,eks. Men regnestykket kan komme til at se lidt anderledes ud i dit tilfælde, hvis du beholder dit fyr, det er især komforten der skal tænkes ind i det synes jeg.

Men kan din brænder tænde og slukke, eller pausefyrer den? Og hvordan er styringen på den?
Senest rettet af nemocharley 17 okt 2013 19:47, rettet i alt 1 gang.
Kashmir
Stoker I
Stoker I
10
Indlæg: 16
Tilmeldt: 16 okt 2013 18:50

Problemer med nyt fyr.

Indlæg af Kashmir »

Ja, men nu er vi bare nået dertil hvor vi ikke magter mere frem og tilbage. Vi gav 19000 for det hele, inkl. en kombivandvarmer, så om sommeren kommer fyret ikke til at køre. Det et over solceller.
nemocharley

Problemer med nyt fyr.

Indlæg af nemocharley »

super med solceller og kombivandvarmer - måske det er nok at holde fyret slukket i 3-4mdr - hvis ikke så tænk på en smart brændeovn af en slags (eller mini masseovn)

nemocharley

Problemer med nyt fyr.

Indlæg af nemocharley »

tja eller varmepumpe
Kashmir
Stoker I
Stoker I
10
Indlæg: 16
Tilmeldt: 16 okt 2013 18:50

Problemer med nyt fyr.

Indlæg af Kashmir »

Vi har også brændeovn. :)
nemocharley

Problemer med nyt fyr.

Indlæg af nemocharley »

jamen så er vi vel ved at være der...
nemocharley

Problemer med nyt fyr.

Indlæg af nemocharley »

måske et hess varmeflyt anlæg - det skulle spille
nemocharley

Problemer med nyt fyr.

Indlæg af nemocharley »

og lige nok engang - kunne du da ikke få dem til at give dig en biomax 16 istedet? Undskyld. Jeg synes det er uansvarligt af mig, hvis jeg ikke siger det.

Her er DTI´s liste over godkendte anlæg: http://www.biomasse.teknologisk.dk/kedl ... egning.asp

Besvar