Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Spor i røgsuger dækplade + slage lyd

Spørgsmål vedr. Ekoheat samt det tilbehør der laves til Ekoheat pillefyret
Spotsy
Stoker V
Stoker V
Indlæg: 177
Tilmeldt: 07 dec 2011 15:06
Mit fyr: Ekoheat 900
Areal: 122
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 2600
Årligt forbrug: Forventet: 4T

Spor i røgsuger dækplade + slage lyd

Indlæg af Spotsy » 14 okt 2013 08:33

Hej Forum,

Jeg vil gerne lige hører jeres input. Jeg har lagt mærke til de sidst par måneder at rense systemet er begynde at slå og slide rimelige hård på røgsuger dækplade. Og det er sket gradvis. Jeg synes ikke at jeg kunne høre den slår så hård før. Det er den pind der får akslen til at vippe, så det sidst fjeder til venstre kommer op. Røgsyger dækplade er nu markeret af slagspor. også selvom røgvender plade er sat rigtigt på plads (Og den er også markeret af spor, og sker når vippe pind kommer op)

Har I det samme probleme?

Har I muligvis en løsning eller måske en vejledening til hvordan i monter jeres røgvender plade? er det en rækkefølge eller nogle man skal tager hensyns til når man gen-installer hel røgsuger ellementet...

Tak for hjælpen.


Brugeravatar
Bigfoot
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5100
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
Areal: 116
Brændsel: ren el
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Årre/Varde
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 200 gange

Spor i røgsuger dækplade + slage lyd

Indlæg af Bigfoot » 14 okt 2013 11:35

med frygten i minde, om hvad de fyr har arrangeret igennem tiden, så ville jeg kontakte ekoheat direkte om det problem der. Det lyder ikke som noget der bør være sådan. Ikke i mine ører da....
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.

Brugeravatar
Tvillingen
Stoker VIII
Stoker VIII
Indlæg: 319
Tilmeldt: 20 mar 2012 21:39
Mit fyr: Ekoheat 900/210 L Magasin
Areal: 145
Brændsel: Samba 8mm
Fremviser gerne i postnummer: 8920
Dagligt forbrug: Ca.15 kg
Årligt forbrug: Ca. 3,5 T.
Geografisk sted: Randers NV
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 4 gange

Spor i røgsuger dækplade + slage lyd

Indlæg af Tvillingen » 15 okt 2013 09:40

Spotsy skrev:Hej Forum,

Jeg vil gerne lige hører jeres input. Jeg har lagt mærke til de sidst par måneder at rense systemet er begynde at slå og slide rimelige hård på røgsuger dækplade. Og det er sket gradvis. Jeg synes ikke at jeg kunne høre den slår så hård før. Det er den pind der får akslen til at vippe, så det sidst fjeder til venstre kommer op. Røgsyger dækplade er nu markeret af slagspor. også selvom røgvender plade er sat rigtigt på plads (Og den er også markeret af spor, og sker når vippe pind kommer op)

Har I det samme probleme?

Har I muligvis en løsning eller måske en vejledening til hvordan i monter jeres røgvender plade? er det en rækkefølge eller nogle man skal tager hensyns til når man gen-installer hel røgsuger ellementet...

Tak for hjælpen.
Hej
Det er nok ikke mange svar du får på dit spørgsmål ,er det ikke 6 mdr. der går mellem rensning af røgsuger,så det er jo ikke så tit man er derinde,men vil se efter næste gang jeg renser derinde. :great:

Brugeravatar
kovas
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1749
Tilmeldt: 10 feb 2012 09:06
Mit fyr: Ekoheat 1500
Areal: 160+40
Brændsel: Polar Power 8mm
Dagligt forbrug: 22,19 dec 15
Årligt forbrug: 4992 år 2016
Geografisk sted: Løgstør
Modtaget likes: 17 gange

Spor i røgsuger dækplade + slage lyd

Indlæg af kovas » 15 okt 2013 11:04

Hej Spotsy.

Jeg var inde og kigge ved rensemekanismen. Det er mig helt ubegribeligt hvordan det kan lade sig gøre.http://www.ekopower.dk/images/stories/R ... l_moms.pdf Prøv at fortælle ud fra det billede der er i linket hvad du mener at der sker. Hvor bor du henne i landet?
Mange hilsner Kovas.

Nu med 4900w solceller på taget.Fronius 3,5kw inverter.
1. år produceret 4782kwh år 2014= 4657kwh, år 2015=4656kwh

Brugeravatar
Falck
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 892
Tilmeldt: 31 dec 2006 19:49
Mit fyr: Ekoheat 1500
Areal: 230 i 1 plan
Brændsel: Træpiller, solfanger + solceller
Årligt forbrug: 6000 kg
Geografisk sted: Ødsted
Modtaget likes: 1 gang
Kontakt:

Spor i røgsuger dækplade + slage lyd

Indlæg af Falck » 15 okt 2013 13:05

Hvad der er årsagen til problemet er svært at sige. Det kan være at en af rensefjedrene er bøjet og derved hænger. Det kan også være at en af tabulatorrørene "hænger" i fjederen. Men ring til os (64407054) og få en snak med vores servicetekniker, så vi kan få løst problemet.
Jan Falck
Scottedoktor.dk
VVS Eksperten, Hedensted


Spotsy
Stoker V
Stoker V
Indlæg: 177
Tilmeldt: 07 dec 2011 15:06
Mit fyr: Ekoheat 900
Areal: 122
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 2600
Årligt forbrug: Forventet: 4T

Spor i røgsuger dækplade + slage lyd

Indlæg af Spotsy » 15 okt 2013 14:16

Falck skrev:Hvad der er årsagen til problemet er svært at sige. Det kan være at en af rensefjedrene er bøjet og derved hænger. Det kan også være at en af tabulatorrørene "hænger" i fjederen. Men ring til os (64407054) og få en snak med vores servicetekniker, så vi kan få løst problemet.
Jeg har forsøgt at ringe og kan ikke rigtig komme igennem. er det det rigtig nummer?

Spotsy
Stoker V
Stoker V
Indlæg: 177
Tilmeldt: 07 dec 2011 15:06
Mit fyr: Ekoheat 900
Areal: 122
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 2600
Årligt forbrug: Forventet: 4T

Spor i røgsuger dækplade + slage lyd

Indlæg af Spotsy » 15 okt 2013 14:21

kovas skrev:Hej Spotsy.

Jeg var inde og kigge ved rensemekanismen. Det er mig helt ubegribeligt hvordan det kan lade sig gøre.http://www.ekopower.dk/images/stories/R ... l_moms.pdf Prøv at fortælle ud fra det billede der er i linket hvad du mener at der sker. Hvor bor du henne i landet?
Det jeg mener sker er at vippestang (nr6 side 4) rammer på røgsuger dækkeplade (nr3 side 3). og men den går op gnider vippestang på nr 4 side 3.

Spotsy
Stoker V
Stoker V
Indlæg: 177
Tilmeldt: 07 dec 2011 15:06
Mit fyr: Ekoheat 900
Areal: 122
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 2600
Årligt forbrug: Forventet: 4T

Spor i røgsuger dækplade + slage lyd

Indlæg af Spotsy » 15 okt 2013 14:24

Falck skrev:Hvad der er årsagen til problemet er svært at sige. Det kan være at en af rensefjedrene er bøjet og derved hænger. Det kan også være at en af tabulatorrørene "hænger" i fjederen. Men ring til os (64407054) og få en snak med vores servicetekniker, så vi kan få løst problemet.
Har ikke nogle turbolator i og fjederen er aldrig blevet fjernet.... De er en slår lyd jeg hører og kan se mærker på røgsuger dækplade...

Brugeravatar
kovas
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1749
Tilmeldt: 10 feb 2012 09:06
Mit fyr: Ekoheat 1500
Areal: 160+40
Brændsel: Polar Power 8mm
Dagligt forbrug: 22,19 dec 15
Årligt forbrug: 4992 år 2016
Geografisk sted: Løgstør
Modtaget likes: 17 gange

Spor i røgsuger dækplade + slage lyd

Indlæg af kovas » 15 okt 2013 16:03

Spotsy skrev:
Det jeg mener sker er at vippestang (nr6 side 4) rammer på røgsuger dækkeplade (nr3 side 3). og men den går op gnider vippestang på nr 4 side 3.
Kan du ikke se hvad der er galt hvis du tar røgsuger og røgvende plade ud og så køre en rens nu. Når jeg ser på mit er det bare ikke muligt at pinden der stikker op på nr 6 kan komme så langt op. Det er svært at komme med et ordentligt bud uden at se det.
Mange hilsner Kovas.

Nu med 4900w solceller på taget.Fronius 3,5kw inverter.
1. år produceret 4782kwh år 2014= 4657kwh, år 2015=4656kwh

oako73
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 73
Tilmeldt: 26 aug 2010 20:05
Mit fyr: Ekoheat 1500
Areal: 260
Brændsel: RW piller endnu
Fremviser gerne i postnummer: 9640
Geografisk sted: Vesthimmerland
Kontakt:

Spor i røgsuger dækplade + slage lyd

Indlæg af oako73 » 15 okt 2013 18:21

kovas skrev: Kan du ikke se hvad der er galt hvis du tar røgsuger og røgvende plade ud og så køre en rens nu. Når jeg ser på mit er det bare ikke muligt at pinden der stikker op på nr 6 kan komme så langt op. Det er svært at komme med et ordentligt bud uden at se det.
Hej forum

Der er forskel på armen om det er en 900 eller 1500

vedr. problemet , tror jeg at der har været et tykt lag sod på rensefjerene, og det har påvirket et lille skæv træk, som har påvirket det du har oplevet. Jeg har set det på flere 900 modeller.
Ole Olsen
Vesthimmerland


Besvar