Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Nyt Scotte Mini

Spørgsmål vedr. Scotte samt det tilbehør der laves til Scotte pillefyret
Brugeravatar
vilhapiller
Stoker VIII
Stoker VIII
Indlæg: 305
Tilmeldt: 13 feb 2012 18:18
Mit fyr: Woody Black Star mini
Areal: 160
Brændsel: Piller
Årligt forbrug: 4.5
Geografisk sted: Sønderjylland
Givet likes: 21 gange
Modtaget likes: 14 gange

Nyt Scotte Mini

Indlæg af vilhapiller » 13 okt 2013 16:25

triumph skrev:Nååååh..... Nedenunder tekstfeltet..... :oops:
Tak for hjælpen.
Billede0072.jpg
Billede0073.jpg
Billede0076 (1).jpg
Status på fyr/installation:
Efter at have modificeret rør for pillefødning, samt lavet ny afvejning, har fyret kørt snorelige :great:
Pilleforbruget er faldet væsentligt, siden den gamle er begyndt at bruge rumtermostat.
Jeg er ikke helt sikker på forbruget pt, men det ligger ca på 8 kg/døgn, mod 16 kg før.
Den eneste malurt jeg vil drysse i bærret er at den trådløse rumtermostat er noget kinesergøgl.
For det første har den ikke engang indbygget ur, man skal trykke på en knap for at gå fra dag til natsænkning. Det var jo lidt federe at stå op til et varmt hus, end og skulle stå op til et koldt hus, slå over på dagtemp. og så vente indtil man er kørt på arbejde, på at det bliver varmt.
Derudover så er natsænkningen 4 c, så hvis man har sat dagtemp til 22c, så er der 18 C når man står op. Det er slædehundekoldt !

ps. De "uautoriserede" ledninger er en midlertidig forlængerledning til semirens, samt forsyning til fyr
Bewklager at man ikke kan se den rigtigt fine installation af vvb
Trådløs termostat er rigtig godt, men ja den gængse som der bliver reklameret med hos alle pille fyrs handlende kan ikke ret meget og nat sænkning er som du siger ikke til noget som helst idet at den er manuel, derfor har jeg også udskiftet vores, se mere i bunden af denne tråd
viewtopic.php?f=180&t=19609


levi

Nyt Scotte Mini

Indlæg af levi » 13 okt 2013 22:53

triumph skrev:Nååååh..... Nedenunder tekstfeltet..... :oops:
Tak for hjælpen.
Billede0072.jpg
Billede0073.jpg
Billede0076 (1).jpg
Status på fyr/installation:
Efter at have modificeret rør for pillefødning, samt lavet ny afvejning, har fyret kørt snorelige :great:
Pilleforbruget er faldet væsentligt, siden den gamle er begyndt at bruge rumtermostat.
Jeg er ikke helt sikker på forbruget pt, men det ligger ca på 8 kg/døgn, mod 16 kg før.
Den eneste malurt jeg vil drysse i bærret er at den trådløse rumtermostat er noget kinesergøgl.
For det første har den ikke engang indbygget ur, man skal trykke på en knap for at gå fra dag til natsænkning. Det var jo lidt federe at stå op til et varmt hus, end og skulle stå op til et koldt hus, slå over på dagtemp. og så vente indtil man er kørt på arbejde, på at det bliver varmt.
Derudover så er natsænkningen 4 c, så hvis man har sat dagtemp til 22c, så er der 18 C når man står op. Det er slædehundekoldt !

ps. De "uautoriserede" ledninger er en midlertidig forlængerledning til semirens, samt forsyning til fyr
Bewklager at man ikke kan se den rigtigt fine installation af vvb
DU må tage nogle bedre billeder - det der er ikke godt nok!

Hvis I ikke er tilfreds med rumtermostaten - fordi I vil have natsænkning - så kom tilbage med den, - så bliver den krediteret - men FØRST når DU har taget nogle ordentlige billeder! - BASTA icon_cheesygrin.gif

triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5479
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 405 gange
Modtaget likes: 423 gange

Nyt Scotte Mini

Indlæg af triumph » 14 okt 2013 07:03

undskyld........ jeg skal nok........... :oops:

triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5479
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 405 gange
Modtaget likes: 423 gange

Nyt Scotte Mini

Indlæg af triumph » 14 okt 2013 17:55

levi skrev:
DU må tage nogle bedre billeder - det der er ikke godt nok!

Hvis I ikke er tilfreds med rumtermostaten - fordi I vil have natsænkning - så kom tilbage med den, - så bliver den krediteret - men FØRST når DU har taget nogle ordentlige billeder! - BASTA icon_cheesygrin.gif
Jeg talte med den gamle, han er godt tilfreds / gider ikke bøvle med at skulle få montere en ny rumtermostat
(han kan dog ikke få natsænkningen til at virke. Jeg må lige ud og kigge på den :roll: )
Så må jeg få taget nye billeder der. :great:

levi

Nyt Scotte Mini

Indlæg af levi » 14 okt 2013 21:30

triumph skrev:
Jeg talte med den gamle, han er godt tilfreds / gider ikke bøvle med at skulle få montere en ny rumtermostat
(han kan dog ikke få natsænkningen til at virke. Jeg må lige ud og kigge på den :roll: )
Så må jeg få taget nye billeder der. :great:
Det er en date icon_cheesygrin.gif


triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5479
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 405 gange
Modtaget likes: 423 gange

Nyt Scotte Mini

Indlæg af triumph » 05 nov 2013 20:13

Opdate:
Fyrret kører snorelige. Det spiller 100% :great:
Der gik dog kun et par uger, så holdt semirensen op med at fungere.
Rumtermostaten virkede godt, men når den blev sat på natsænkning, så kørte fyret bare videre.
Svend var ude og skifte motoren på semirensen, samt kom med ny rumtermostat.
Men ligsom på den gamle rumtermostat, virkede natsænkningen stadigt ikke. :?

levi

Nyt Scotte Mini

Indlæg af levi » 05 nov 2013 20:58

triumph skrev:Opdate:
Fyrret kører snorelige. Det spiller 100% :great:
Der gik dog kun et par uger, så holdt semirensen op med at fungere.
Rumtermostaten virkede godt, men når den blev sat på natsænkning, så kørte fyret bare videre.
Svend var ude og skifte motoren på semirensen, samt kom med ny rumtermostat.
Men ligsom på den gamle rumtermostat, virkede natsænkningen stadigt ikke. :?
Hmm, - jeg skal være ærlig, - jeg har aldrig selv prøvet natsænkningsfunktionen i min rumtermostat - og jeg kender ej heller andre end dig der har prøvet...

Noget kunne tyde på det ikke virker, - nu det er nummer 2 rumtermostat der ikke vil.

Som tidligere tilbudt - hvis I ønsker natsænkningen, - så send mig termostaten retur, - så krediterer jeg den, - og I kan købe en anden der kan det I ønsker.

P.S - Du skylder stadig billeder :shock:

Brugeravatar
martin_b
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 957
Tilmeldt: 14 nov 2011 22:38
Mit fyr: Scotte 20 KW
Areal: 400 m2
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6780
Dagligt forbrug: 45 kg / 3 kg
Årligt forbrug: 8 tons
Geografisk sted: Sønderjylland
Modtaget likes: 1 gang
Kontakt:

Nyt Scotte Mini

Indlæg af martin_b » 05 nov 2013 21:03

Jeg har også prøvet at få natsænkning til at virke. Det du'er ikke. Man skal vist bløde lidt mere for en ordentlig termostat hvis man vil have en pålidelig natsænkningsfunktion.
Scotte 20 kW, chip 6.76, OPOP Blackstar 30
VVB-prioritet *2-vejs* - trækstabilisator
Smedegaard Simflex 25-60 fast tryk, laveste setting
Opvarmer 400 m2 villa fra 1864 (to plan)
Onlinedata: http://www.holmbangsoe.dk/pillefyr og skyen: http://stokercloud.dk/dev/martinbangsoe.html

Brugeravatar
vilhapiller
Stoker VIII
Stoker VIII
Indlæg: 305
Tilmeldt: 13 feb 2012 18:18
Mit fyr: Woody Black Star mini
Areal: 160
Brændsel: Piller
Årligt forbrug: 4.5
Geografisk sted: Sønderjylland
Givet likes: 21 gange
Modtaget likes: 14 gange

Nyt Scotte Mini

Indlæg af vilhapiller » 05 nov 2013 21:39

Hej.

Jeg har kørt med nbe termostaten, den kunne sagtens finde ud af natsænkning.
Der er nogen jumper inde i den som man kan stille på så den enten køre natsænkning eller sluk, sluk funktionen kunne jeg så ikke få til at virke.

Hjemme teori
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2518
Tilmeldt: 28 feb 2008 23:46
Mit fyr: 16kW OPOP20 V.7 /Atmos 25GD+1800L Akku
Areal: 154m2
Brændsel: Brænde, sol , træpiller
Årligt forbrug: 5,5 t pill
Geografisk sted: 4295, Stenlille
Givet likes: 29 gange
Modtaget likes: 233 gange

Nyt Scotte Mini

Indlæg af Hjemme teori » 06 nov 2013 01:52

Jeg har ikke prøvet natsænkning, men har fået indstillet termostaterne som jeg havde natsænkning og det dur ikke her.

Det der sker, er at der bliver koldt nok (18gr) så starter fyret og termostaterne er helt åbne da de vil have 22gr. Så inden for ganske kort tid slukker fyret og starter så igen når der er 18gr. Det værste jeg har set, var fyret der startede kørte ca 10 minutter. Under 20 minutter efter det var stoppet startede det så op igen. Det bliver til 16 stop på en nat. Køb nogle termostater med natsænkning, så skal fyret nok modulere korrekt ned. (bare alle termostater ikke går i natsænkning præcis samtidigt)
Mvh. Sophus


Besvar