Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Jeg kan ikke starte vores pillefyr

Spørgsmål vedr. Scotte samt det tilbehør der laves til Scotte pillefyret
Janehenriksen
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 9
Tilmeldt: 13 okt 2013 21:26

Jeg kan ikke starte vores pillefyr

Indlæg af Janehenriksen » 13 okt 2013 21:32

Ja, jeg sidder her og kan ikke starte vores pillefyr. Min kæreste er selvfølgelig i Afrika og jeg har ikke mulighed for at ringe til ham. Idag var min onkel ovre for at hjælpe med at skifte den rensnings-del der sidder i fyret. Imens vi gjorde dette var fyret slukket. Da vi så ville tænde det igen goldt vi pil ned (on/off) knappen nede i ca 10 sek - der kom blot en STOP TAST melding. Herefter prøvede vi igen og så skiftede meldingen til STOP EXT. Fyret er temperaturstyret.. Lige nu er kedeltemperaturen kun på 36 grader... Jeg har absolut INGEN idé om hvad jeg skal gøre for at få det til at virke?.. Har haft slået strømmen fra styringen i ca 20 sek - heller ikke dette hjalp. Hvis nogle ved hvad jeg kan gøre for at få det igang igen, tage jeg imod med KYSHÅND!.. Men det skal nok skæres ud i pap ;)

Mvh Jane.


Brugeravatar
vilhapiller
Stoker VIII
Stoker VIII
Indlæg: 305
Tilmeldt: 13 feb 2012 18:18
Mit fyr: Woody Black Star mini
Areal: 160
Brændsel: Piller
Årligt forbrug: 4.5
Geografisk sted: Sønderjylland
Givet likes: 21 gange
Modtaget likes: 14 gange

Jeg kan ikke starte vores pillefyr

Indlæg af vilhapiller » 13 okt 2013 21:35

Har i en rumtermostat sat til fyret.

levi

Jeg kan ikke starte vores pillefyr

Indlæg af levi » 13 okt 2013 21:36

Janehenriksen skrev:Ja, jeg sidder her og kan ikke starte vores pillefyr. Min kæreste er selvfølgelig i Afrika og jeg har ikke mulighed for at ringe til ham. Idag var min onkel ovre for at hjælpe med at skifte den rensnings-del der sidder i fyret. Imens vi gjorde dette var fyret slukket. Da vi så ville tænde det igen goldt vi pil ned (on/off) knappen nede i ca 10 sek - der kom blot en STOP TAST melding. Herefter prøvede vi igen og så skiftede meldingen til STOP EXT. Fyret er temperaturstyret.. Lige nu er kedeltemperaturen kun på 36 grader... Jeg har absolut INGEN idé om hvad jeg skal gøre for at få det til at virke?.. Har haft slået strømmen fra styringen i ca 20 sek - heller ikke dette hjalp. Hvis nogle ved hvad jeg kan gøre for at få det igang igen, tage jeg imod med KYSHÅND!.. Men det skal nok skæres ud i pap ;)

Mvh Jane.
Det lyder til I har en rumtermostat tilsluttet ? - Hvis det er korrekt, - så find den, - og skrue op for temp. på den - så starter fyret :great:

Janehenriksen
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 9
Tilmeldt: 13 okt 2013 21:26

Jeg kan ikke starte vores pillefyr

Indlæg af Janehenriksen » 13 okt 2013 21:38

Hvor er det DEJLIGT med så hurtige svar :) Vi har lige præcis et rumtermometer sat til - stod på 23 grader, er nu sat op på 30 :) Så venter jeg bare ... Og krydser fingre for, at min datter og jeg ikke vågner i et koldt hus imorgen :) Skal jeg gøre andet end at skrue op for temp.?

levi

Jeg kan ikke starte vores pillefyr

Indlæg af levi » 13 okt 2013 21:40

Janehenriksen skrev:Hvor er det DEJLIGT med så hurtige svar :) Vi har lige præcis et rumtermometer sat til - stod på 23 grader, er nu sat op på 30 :) Så venter jeg bare ... Og krydser fingre for, at min datter og jeg ikke vågner i et koldt hus imorgen :) Skal jeg gøre andet end at skrue op for temp.?
Nej - kig lige til fyret om 15 min. - hvis det ikke er startet, - så råb højt igen, - vi bliver her indtil det kører icon_cheesygrin.gif :great:


Brugeravatar
vilhapiller
Stoker VIII
Stoker VIII
Indlæg: 305
Tilmeldt: 13 feb 2012 18:18
Mit fyr: Woody Black Star mini
Areal: 160
Brændsel: Piller
Årligt forbrug: 4.5
Geografisk sted: Sønderjylland
Givet likes: 21 gange
Modtaget likes: 14 gange

Jeg kan ikke starte vores pillefyr

Indlæg af vilhapiller » 13 okt 2013 21:41

Hvis der står STOP EXT og du skruer op for termostaten så kan du gå ud og kigge om ikke fyret er i gang med at starte op nu.

Janehenriksen
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 9
Tilmeldt: 13 okt 2013 21:26

Jeg kan ikke starte vores pillefyr

Indlæg af Janehenriksen » 13 okt 2013 21:42

Nu tæller det i hvert fald ned icon_cheesygrin.gif Så langt så godt :great: Åhr, I er for SKØNNE! Tusinde tak for hjælpen, dejligt med sådan et forum når man som fyr-retarderet er alene hjemme :wink:

levi

Jeg kan ikke starte vores pillefyr

Indlæg af levi » 13 okt 2013 21:43

Janehenriksen skrev:Nu tæller det i hvert fald ned icon_cheesygrin.gif Så langt så godt :great: Åhr, I er for SKØNNE! Tusinde tak for hjælpen, dejligt med sådan et forum når man som fyr-retarderet er alene hjemme :wink:
No problemo - vi kan ikke have at piger fryser :great:

Brugeravatar
vilhapiller
Stoker VIII
Stoker VIII
Indlæg: 305
Tilmeldt: 13 feb 2012 18:18
Mit fyr: Woody Black Star mini
Areal: 160
Brændsel: Piller
Årligt forbrug: 4.5
Geografisk sted: Sønderjylland
Givet likes: 21 gange
Modtaget likes: 14 gange

Jeg kan ikke starte vores pillefyr

Indlæg af vilhapiller » 13 okt 2013 21:46

Super så køre det jo. Men 30 grader er jo nok lidt over målet. Hvis du ønsker 23 grader så sætter du termostaten til 22 grader så slukker fyret ved 23 grader og tænder igen ved 21 grader.

Janehenriksen
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 9
Tilmeldt: 13 okt 2013 21:26

Jeg kan ikke starte vores pillefyr

Indlæg af Janehenriksen » 13 okt 2013 21:47

Den tæller som sagt ned på displayet, men den skifter mellem at vise nedtællingen og stadig skrive STOP TAST ... Betyder det noget?


Besvar