Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Oplevelser når der købes Biomax 16

Spørgsmål vedr. BioMax samt det tilbehør der laves til BioMax pillefyret
Besvar
Pafla
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 12
Tilmeldt: 11 okt 2013 21:21
Mit fyr: Bio Max 16
Areal: 208
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6560
Geografisk sted: Sydjylland
Kontakt:

Oplevelser når der købes Biomax 16

Indlæg af Pafla » 13 okt 2013 14:34

Hej

Har lige købt et Biomax 16, og dette emne er ikke for at få hjælp, men kun for at fortælle om mine oplevelser med at handle pillefyr.

Som helt uvidende og kommende pillefyrs-ejer, gik jeg ind til en VVS-Ekspert´en og stillede nogle spørgsmål, men der følte man sig ikke velkommen (de opfattede en som helt ligegyldig), fik ikke nogen svar der kunne bruges til noget.

Efter lidt tænken, endte det med at vi købte pillefyret (Biomax 16) ved VVS-Grossisten (Ved godt det er samme ejer) men ca 1000,- billigere.
Fyret og pillebeholder blev bestilt, og resten som monteringssæt (shunt), røgrør blev købt iforvejen, da der skulle laves noget i fyrrummet og forberedes.

Ca. 1 uge efter (Torsdag)bestilling blev der kørt til VVS-Grossisten for at købe og betale for Biomax 16 og pillebeholder.
Vi fik faktura og betalte, derefter skulle vi ud for at læsse trailer, ekspedienten for rundt for at finde det forskellige, men pillebeholderen havde de ikke.
Da der blev betalt, burde de have sagt at de ikke havde pillebeholder, men de ville åbenbart gerne have pengene.

Da skulle vi bøvle med at hente pillebeholderen i en "VVS-Ekspert" og det ville de ikke kompensere, men der blev så hentet en pillebeholder Fredag.
Da den blev pakket ud, opdagede vi at den var ridset og havde flere knæk som den ikke skulle have.
Vi kørte så til til VVS-Eksperten Lørdag for at få den byttet, men vi ville se den nye for fejl og skader, der blev åbnet 2 kasser og de havde samme fejl, altså i alt 3 kasser have samme fejl.
Der blev så aftalt at der skulle en en kompensationpå 2 sæt ventiler med føler. for at modtage "Ny" pillebeholder som var som en brugt.

Vi skulle så videre og inden at vi skulle til at sætte fyret på plads og ved et tilfælde inden skulle vi lige prøve at sætte røgrøret på fyret, og opdagede at afgangsrøret på fyret var ovalt, ca. 1 cm i forskel på vandret og lodret diameter.
Der væltede læsset og der blev besluttet at de kunne få fyret tilbage og vi skulle have vores penge tilbage.
Da vi Mandag kom ud til VVS-Grossisten for at levere pillefyr og beholder tilbage og få pengene tilbage, skulle vi have taget madpakke med.
Det tog TRE timer fra vi ankom til vi kørte igen.

Da vi havde forberedt det hele til Biomax så besluttede vi at købe dette et andet sted. Og dette gjorde vi så.
Vi fik et fyr med rundt afgangsrør og vejledning (Ja den var heller ikke med et første fyr, ved godt at den kan downloades, men burde være med) og pillebeholder uden skader.
Det var så selve handlen.

Da vi startede fyret første gang, stod der "Alarm" i displayet og vi blev nervøse og ringede til VVS-Eksperten.
Over telefonen blev vi rådgivet at lave en indstilling, som jeg har indtryk af at der er forkert.
Så nu kommer det med at få fyret til at køre ordentligt, men det er et helt andet emne.

Pafla


nemocharley

Oplevelser når der købes Biomax 16

Indlæg af nemocharley » 13 okt 2013 15:10

:evil: :x godt at du er vedholdende, og hold kæft hvor er det dårlig stil af vvs-eksperten. Jeg kunne også fortælle dig en ret træls historie derfra, men da den ikke er min at fortælle, må den forurettede selv komme ud af busken.

Okay nu har du købt pillefyret og du kan trøste dig med, at der nok skal findes folk herinde som kan hjælpe dig til en fin drift. :great:

held og lykke med det - håber du laver en tråd med lidt billeder, kunne godt savne en biomax fortælling inde på "mit fyrrum og mine indstillinger".

Brugeravatar
Bigfoot
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5100
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
Areal: 116
Brændsel: ren el
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Årre/Varde
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 200 gange

Oplevelser når der købes Biomax 16

Indlæg af Bigfoot » 13 okt 2013 16:34

hvis du synes du har haft det svært, så prøv at finde mit emne omkring KL2 stokere, også fra vvs-eksperten.... tre timer, det var ca hvad vi havde pr telefonsamtale til sidst... De er skrækkelige at handle med.
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.

Pafla
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 12
Tilmeldt: 11 okt 2013 21:21
Mit fyr: Bio Max 16
Areal: 208
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6560
Geografisk sted: Sydjylland
Kontakt:

Oplevelser når der købes Biomax 16

Indlæg af Pafla » 13 okt 2013 17:35

Nemocharley>
Jeg prøver også at trøste mig med at jeg kan få nogle gode råd herinde, er overbevist om at de vil være bedre end ved VVS-ex-experten
Er ikke lige med på hvad du mener med en anden tråd.

Bigfoot>
Har læst dit skrækkelige indlæg og den manglende service.
Indlægget var ikke for at folk skal have ondt af mig, men kun for at fortælle om den manglende service ved VVS-ex-experten og VVS-passisten.

Pafla

nemocharley

Oplevelser når der købes Biomax 16

Indlæg af nemocharley » 13 okt 2013 17:54

viewforum.php?f=19

I det her forum smider folk lidt billeder og oplysninger om driften af deres pillefyr ind. Det er længe siden, at biomax har været repræsenteret synes jeg - men det er self. helt op til dig selv.


Brugeravatar
2009bokke
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 269
Tilmeldt: 28 maj 2011 17:35
Mit fyr: BIOMAX 16 TURBO intercooler
Areal: 151
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 3730
Årligt forbrug: 6000 KG

Oplevelser når der købes Biomax 16

Indlæg af 2009bokke » 13 okt 2013 19:09

det med forskel på afgangsrøret oplevede jeg også da jeg fik mit.... men skar en lille slisse i røgrøret og svejsede det derefter og det funger ,.... men vil da give dig ret i det er en latterlig fejl.... og dit (gamle) og mit fyr er nok ikke de eneste med de fejl......

men bortset fra det er jeg hammer glad for det...... virker bare mit kørte uden driftstop sidste år... håber på endnu et godt år med madmax


Besvar