Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Så er der bestilt fyr

Spørgsmål vedr. Pellux samt det tilbehør der laves til Pellux pillefyret
Besvar
nemocharley

Så er der bestilt fyr

Indlæg af nemocharley » 23 sep 2013 18:36

det kommer - og du har på sin vis ret, med mange instanser og administration så tager det bare længere tid end ellers. Og er dyrt ikke mindst. Jeg tør slet ikke tænke på hvad producenterne skal betale for de test.


Søren-R
Stoker VIII
Stoker VIII
Indlæg: 311
Tilmeldt: 31 dec 2011 07:16
Mit fyr: Ekoheat 900
Areal: 125
Brændsel: 8 mm Fågelfors
Fremviser gerne i postnummer: 9800
Årligt forbrug: 3,5 T
Geografisk sted: Hjørring
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 2 gange

Så er der bestilt fyr

Indlæg af Søren-R » 23 sep 2013 19:07

nemocharley skrev:det kommer - og du har på sin vis ret, med mange instanser og administration så tager det bare længere tid end ellers. Og er dyrt ikke mindst. Jeg tør slet ikke tænke på hvad producenterne skal betale for de test.
Jeg har hørt det koster omkring 100.000 kr. pr. godkendelse. :shock:
Du må aldrig tro du er værdiløs.
Du kan altid bruges som et dårligt eksempel

Brugeravatar
Ugelvig
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1354
Tilmeldt: 18 sep 2012 12:19
Mit fyr: Atmos D14P/Iwabo Villa S2
Areal: 212+70
Brændsel: Stampemøllen
Dagligt forbrug: 16 kg pr. døgn
Årligt forbrug: 6 ton
Geografisk sted: Sønderjylland
Kontakt:

Så er der bestilt fyr

Indlæg af Ugelvig » 23 sep 2013 19:28

At nogen sælger et produkt, der ikke lever op til gældende lovkrav er jo ikke et særsyn. Det sker desværre ofte. Men det gør jo ikke sagen bedre. Men det er helt klart sælgers ansvar!

At en skorstensfejer vælger at sætte en kedel op uden lovlig attest er direkte dumt! Skorstensfejeren har ansvaret! Skorstensfejeren risikere helt klart at miste sin autorisation. Sker det nærmeste utænkelig, at en kedel brænder og det viser sig, at den er sat ulovlig op, men godkendt af en skorstensfejer. Så er Helvede løs! Jeg vil næsten satse mine Eurocents på, at forsikringsselskabet vil være enormt svære at danse med, der skal intet til. Ligeledes vil skorstensfejeren bliver jagtet af politiet for uagtsomhed. Skorstensfejeren er bedre vidende...

Gør jer selv den tjeneste, at forklare de folk i møder, at de har overhældt sig med benzin og leger med ild!
/AJU

Atmos D14P med påmonteret Iwabo Villa S2 og 750l træpiller i Mafa Midi silo fremvises gerne :)

nemocharley

Så er der bestilt fyr

Indlæg af nemocharley » 23 sep 2013 19:48

jo men der er jo den her spidsfindighed pt, at klarer kedlen klasse 5 kravet i virkningsgrad, så er den godkendt som der står klasse 3 på papiret. Men det ændrer sig jo også. Hvis det koster henved 100k at få lavet en ny attest, så er der måske nogle producenter som trækker den så lang tid de kan med at få deres anlæg godkendt.

og ja helt klart køb kun godkendte anlæg.

pso
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 835
Tilmeldt: 07 nov 2011 23:11
Mit fyr: Woody Mini 2011 model
Areal: 150+30
Brændsel: Fågelfors/Varga/Bella 8mm
Fremviser gerne i postnummer: 2770
Dagligt forbrug: 18,6 for november
Årligt forbrug: ca 5200kg
Geografisk sted: 2770 Kastrup
Modtaget likes: 5 gange

Så er der bestilt fyr

Indlæg af pso » 23 sep 2013 22:48

Ja du skal have både sikkerheds ventil og trykekspansion på ca 8 % af den mængde vand du har i dit varmesystem inkl fyr evt akkutank etc
Ved ikke om sikkerheds ventil følger med pellux


Denmark
Stoker VI
Stoker VI
Indlæg: 231
Tilmeldt: 13 okt 2012 10:51
Mit fyr: Vølund pellux 100
Areal: 170+100garage
Brændsel: Jerome 8mm piller
Fremviser gerne i postnummer: 8970
Dagligt forbrug: 22kg
Årligt forbrug: 4700kg
Geografisk sted: Norup
Kontakt:

Så er der bestilt fyr

Indlæg af Denmark » 03 okt 2013 18:17

Jeg har nu åbnet for gulvvarmen , puha det har brugt 20kg det sidste døgn, men nu er der sgu også blevet varmt i hytten , så må lige skrue lidt ned igen, så håber jeg forbruget også følger lidt med ned igen :)
Må vist hellere få købt mig en wavin styring og nogle telestater til det gulv varme :)

Gide forslag til hvor jeg køber det billigt ?

Denmark
Stoker VI
Stoker VI
Indlæg: 231
Tilmeldt: 13 okt 2012 10:51
Mit fyr: Vølund pellux 100
Areal: 170+100garage
Brændsel: Jerome 8mm piller
Fremviser gerne i postnummer: 8970
Dagligt forbrug: 22kg
Årligt forbrug: 4700kg
Geografisk sted: Norup
Kontakt:

Så er der bestilt fyr

Indlæg af Denmark » 12 okt 2013 10:41

Jeg har set at fyret nogen gange kommer under 50lux mens det kører på 4.8kw som er det laveste det kører på , det er fordi der ikke når at komme piller med hvergang at sneglen kører , hvis sneglen kører 2gange hvor der ikke er kommet piller med så kommer den under 50lux , 3gang kommer der så mange piller også kommer der gang i flammen igen ,
Det giver ingen fejl at den gør det og det kører også hele tiden ,
Jeg tænker at det næsten må være pillerne som ikke er så ensartet at de kommer med hvergang ,

Har lige set nogen af de piller fra Terndrup som kommer fra Velux eller en vindues fabrikant og det ser utrolig ensartet ud i længde (korte) iforhold til de greenii piller jeg bruger nu ,

Any inputs?

nemocharley

Så er der bestilt fyr

Indlæg af nemocharley » 12 okt 2013 10:44

ja - mekanikeren har brugt Velux med stor tilfredshed. Jeg køber et par paller næste gang.

nemocharley

Så er der bestilt fyr

Indlæg af nemocharley » 13 okt 2013 14:07

jeg købte to paller greenii fra nørager trælast, synes egentlig de er ok ensartet i størrelsen, en af sækkene var der dog alt for meget smuld i. De brænder godt nok, er lyse og dufter også fint.

Denmark
Stoker VI
Stoker VI
Indlæg: 231
Tilmeldt: 13 okt 2012 10:51
Mit fyr: Vølund pellux 100
Areal: 170+100garage
Brændsel: Jerome 8mm piller
Fremviser gerne i postnummer: 8970
Dagligt forbrug: 22kg
Årligt forbrug: 4700kg
Geografisk sted: Norup
Kontakt:

Så er der bestilt fyr

Indlæg af Denmark » 13 okt 2013 14:54

Jeg har brændt 200kg af nu og støvsugede lige askeskuffen og i toppen inden afgangen , der var næsten fuld askeskuffen i den lille inde bagved , så for hver 200kg passer nok rimeligt med at der skal støvsugede 3min


Besvar