Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Ny forhandler?

Spørgsmål vedr. MGM samt det tilbehør der laves til MGM pillefyret
nemocharley

Ny forhandler?

Indlæg af nemocharley » 12 okt 2013 08:18

Har en ny forhandler fået øjnene op for MGM´s kvaliteter?

http://bioeksperten.dk/


Efter at have set på udenlandske hjemmesider, så synes jeg godt nok at MGM minder meget om Kozlusans Slimpel pillefyr, selvom Karsten siger at slimpel ikke sælges i dk. Måske det kun er fyldehøjden der er til forskel?

Fandt denne manual på nettet - minder det ikke meget om en MGM? http://www.avc-biomass.com/documents/Sl ... manual.pdf
Last edited by 1 on nemocharley; edited 12 times in total


sjensen
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 98
Tilmeldt: 20 mar 2010 09:15
Mit fyr: MGM Comfort 15
Areal: 167
Brændsel: Ystadpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4200
Årligt forbrug: 5.5
Geografisk sted: Slagelse

Ny forhandler?

Indlæg af sjensen » 12 okt 2013 08:31

Ja det er jo som at se en MGM jeg selv har, men hvad er så et af mærkerne der sælges under et andet navn ved vi jo ikke. en Opel hedder jo ikke det samme i england som i danmark og rattet sidder i den anden side. SÅ !! ?

nemocharley

Ny forhandler?

Indlæg af nemocharley » 12 okt 2013 08:44

mener at have læst at MGM var fra en tyrkisk producent. - dine to udråbstegn med et enkelt spørgsmålstegn - betyder et eller andet om det relevante i mit spørgsmål - eller hvad?

Det relevante er at man som forbruger kan kigge på udenlandske foraer og læse om det samme fyrs styrker og svagheder. I den sammenhæng var det lettere, om man holdte sig til det samme navn. Det er også noget rod med Opel i øvrigt...

triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5479
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 405 gange
Modtaget likes: 423 gange

Ny forhandler?

Indlæg af triumph » 12 okt 2013 09:43

Jeg har talt med gyrstinge vvs. De har opkøbt et andet vvs firma der har installeret Benekov/MGM genem mange år.
De har dog kun monteret en en MGM (da jeg talte med dem for 2 md. siden) og den havde de stillet op 1½ år tidligere, og ikke hørt fra kunden igen (formodentligt fordi fyret bare kører) Så deres erfaring med MGM er nok begrænset. De har heller ingen stumper liggende

Der er vist ingen tvivl om at MGM og Kozlusans Slimpel er samme fyr. Der er mange detalier (Skueglas, pilletragt, den skå frontlåge under magasin) Der skulle være mærkeligt hvis det var ens hos 2 forskellige producenter.

Jeg var dog ikke klar over man skulle hive toppen af en gang om året. Det ser lidt bøvlet ud

nemocharley

Ny forhandler?

Indlæg af nemocharley » 12 okt 2013 10:31

Nej jeg vidste heller ikke det der med toppen... Men ALLE pillefyr skal vel have et eller andet omfang af manuel gør det selv rens en gang imellem. Ved nogle pillefyr er det bare meget meget sjældent.


nemocharley

Ny forhandler?

Indlæg af nemocharley » 12 okt 2013 11:03

nå ja og tak for info om gyrstinge.vvs - det er god forbrugerviden at have :)

Flammen
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1521
Tilmeldt: 02 feb 2012 02:07
Mit fyr: Woody 20kw 6.69 m. iltstyring og komp re
Areal: 170
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 6990
Geografisk sted: vestjylland, Ulfborg
Givet likes: 15 gange
Modtaget likes: 53 gange

Ny forhandler?

Indlæg af Flammen » 12 okt 2013 12:12

det er nu ingen hemmelighed at det er Kozlusans som producerer fyret. den havde jeg også oppe og vende for et års tid siden.
grundlaget for mistanken dengang var dette billed, jeg tog at mærkaten på eltænderen
tænder.jpg

nemocharley

Ny forhandler?

Indlæg af nemocharley » 12 okt 2013 13:46

ah okay - jamen det bekræfter jo at det er en Slimpel, eller i det mindste en variant.

sjensen
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 98
Tilmeldt: 20 mar 2010 09:15
Mit fyr: MGM Comfort 15
Areal: 167
Brændsel: Ystadpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4200
Årligt forbrug: 5.5
Geografisk sted: Slagelse

Ny forhandler?

Indlæg af sjensen » 12 okt 2013 14:46

Det jeg mente med udråbstegn og spørgsmålstegn er at det kan vel være lige meget hvad folk kalder det hvis produktet er ok. Har set produkter blive købt hjem af min arbejdsplads fræsede nogle mærker væk og gav det sit eget navn som er et annerkendt og serdeles kendt mærke der er i alle danske hjem dog var det specifikke produkt mest til industriel brug. Der hvor det kom fra var også et annerkendt mærke. Men nu kostede det bare lidt mere pga. det var dansk.
De to firmaer havde vel lavet en aftale i håb om noget mersalg.

nemocharley

Ny forhandler?

Indlæg af nemocharley » 12 okt 2013 14:50

jeg synes ikke det er ligemeget, det forvirrer et i forvejen meget svært gennemskueligt marked set fra forbrugerniveau.


Besvar