Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Utæt kedel Twin Heat M20i

Spørgsmål vedr. TwinHEAT samt det tilbehør der laves til TwinHEAT Stokerfyr
Besvar
PBP
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 2
Tilmeldt: 26 sep 2013 20:00

Utæt kedel Twin Heat M20i

Indlæg af PBP » 26 sep 2013 20:10

Har nogen af jer haft utætheder i TWIN HEAT M20i? Min er 13 år gammel. Ved opstart i dag observerede jeg utæthed inde i brændkammeret over brænderen. Det er lige der hvor der er tilslutning på ydersiden af fyret.

Er det tilstrækkeligt at svejse en ny plade på inde i brændkammeret, eller ny kedel?

Hvad koster det at skifte kedlen?

Hilsen

Peter


xkfc

Utæt kedel Twin Heat M20i

Indlæg af xkfc » 26 sep 2013 23:16

Det var da træls. 13år er jo ingen alder. Min M20 var 23år da jeg udskiftede den, og der var ingen tegn på tæring.

Det kan være lidt svært at vurdere om en reparation er det rigtige. Hvis kedlen har haft et let liv, kun træpiller og har været shuntet, så returen ikke har været for lav, kan det jo bare være en lille fejl i metallet, som en svejsning kan klare, og der er kedel til mange år endnu.

Men har kedlen fyret med vådt flis, korn eller raps affald, kørt med for lav retur, eller på et utæt anlæg hvor der ofte skal fyldes vand på, så kan hele kedlen jo være korroderet, og så kan man jo risikere nedbrud i tide og utide.

Hvis man ikke kan selv, kan en reparation godt gå hen og blive lidt bekostelig. Men jeg gætter på at en ny M20i heller ikke er billig.

MVH. Kenneth

PBP
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 2
Tilmeldt: 26 sep 2013 20:00

Utæt kedel Twin Heat M20i

Indlæg af PBP » 29 sep 2013 18:37

Hej Kenneth,

tak for svar. Vores Twin Heat har altid kun kørt på træpiller. Kedeltemperatur 65 grader. Har stået stille i perioden maj-september. Jeg må hellere kontakte en fagmand og få et bud på hvad vi bør gøre


Besvar