Opstart af Biomax 16

Spørgsmål vedr. BioMax samt det tilbehør der laves til BioMax pillefyret
Besvar
Gollum1976
Stoker I
Stoker I
13
Indlæg: 2
Tilmeldt: 20 jan 2011 14:00

Opstart af Biomax 16

Indlæg af Gollum1976 »

Hej forum så kom tiden hvor jeg vil prøve at køre mit biomax ind icon_cheesygrin.gif
det har kørt i en uge og syntes ikke rigtigt det køre så godt som man kunne håbe er meget lang tid om at komme op i temp og køre næsten 100 % i ydelse konstant har prøvet at lege lidt med brændsel og luft max som pt. er sat til 35 og brændsel til ca 1.5 sneglemax 12 resten som normalt... fyrummet er i tilbygning 12 meter isoleret sortrør og 6 meter præisoleret dobbeltpex nedgravet huset ca 200 kvm med radiatore og ca 40 kvm gulvarme + 100 L VVB tænder jeg helt op for gulvarmen kan det kun følge med hvis brændslen er over 2.0 kan det være rigtigt at den skal bruge så meget når det ikke er koldere? Håber der er nogle der kan give lidt response på forhånd tak :lol:

pso
Stoker XIV
Stoker XIV
12
Indlæg: 835
Tilmeldt: 07 nov 2011 23:11
Mit fyr: Woody Mini 2011 model
Areal: 150+30
Brændsel: Fågelfors/Varga/Bella 8mm
Fremviser gerne i postnummer: 2770
Dagligt forbrug: 18,6 for november
Årligt forbrug: ca 5200kg
Geografisk sted: 2770 Kastrup
Blevet takket: 5 gange

Opstart af Biomax 16

Indlæg af pso »

Øh hvor meget bruger du af piller da?
Enghoff
Stoker I
Stoker I
10
Indlæg: 14
Tilmeldt: 29 jun 2013 15:30

Opstart af Biomax 16

Indlæg af Enghoff »

2/3 dele af en Square beholder (350L) ved ikke helt hvad det er i kilo!!! Om ugen farveskift for hvor megetden abruges når det bliver koldt :-(
pendec

Opstart af Biomax 16

Indlæg af pendec »

jeg tror du har for lidt luft (max 35?) , den skal meget højere op..

check om din flamme BLÆSER, eller den bare leger lidt i vinden når lugen åbnes. med 100% burde flamme nok være lang og skarp i det, og hvis herden er totalt fyldt med træpiller ved 100% ydelse er det jo tegn på den ikke for brændt dem af hurtigt nok inden nyt læs smides på.
Brugeravatar
Kjeld P
Stoker IX
Stoker IX
12
Indlæg: 383
Tilmeldt: 27 nov 2011 19:16
Mit fyr: Biomax 16
Areal: 185
Brændsel: Piller og solskin
Fremviser gerne i postnummer: 8700
Dagligt forbrug: 0
Årligt forbrug: 0,4T
Geografisk sted: Øst Jylland
Har takket: 1 gang

Opstart af Biomax 16

Indlæg af Kjeld P »

Den blæser varmen ud i skorstenen med den indstilling...det gjorde min også...pøv bare at sætte luftmax ned til 17 og luftmin til 7...reduce0...sneglemax15.

Jeg tror at med 35 i luft skal den nok helt på 3 i brændsel, men det er helt umulig at styre den der....den vil være alt for kraftig. Hvis det frøs 30g passede det måske...

Jeg har ikke tændt min endnu, men ville også få svært ved at holde den i gang kontinuerlig.
Nu med tre Panasonic Inverter varmepumper...assisteret af pillefyr hvis det bliver rigtig dejlig koldt.

Enghoff
Stoker I
Stoker I
10
Indlæg: 14
Tilmeldt: 29 jun 2013 15:30

Opstart af Biomax 16

Indlæg af Enghoff »

kan se jeg skal til ikke at bruge min fon til at skrive på icon_cheesygrin.gif og logge ind med samme navn hehe men da jeg kom ud i morges var den på 70% med 1.6 i brændsel og 15 i snegl, luft 7/17 Min/Max. Men har os kun VVB og 4 kvm gulvarme på! prøvede så lige at tænde for gulvarmen i baren og så strøg den ned på en kedeltemp på 43 i løbet af 5 min nu må vi se om den kan følge med :?

Besvar