Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Hjælp...hvilken ydelse har jeg brug for..?

Spørgsmål vedr. Pellux samt det tilbehør der laves til Pellux pillefyret
noller
Stoker IX
Stoker IX
Indlæg: 389
Tilmeldt: 25 aug 2011 16:20
Mit fyr: Bosch
Areal: 109
Brændsel: naturgas
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: ?

Hjælp...hvilken ydelse har jeg brug for..?

Indlæg af noller » 19 sep 2013 13:55

Ugelvig skrev:
Vi er slet ikke uenige :)

Trækstabilisator er guld værd, både til udtørring og til jævn træk i kedel.

Udfordringen kommer bare, når vi har disse moderne træpillefyr med høj nyttevirkning. Røggassen kommer sjældent over 100 grader ved indgangen til skorstenen. Selv med høj last!
Sådan var min røggas også på baxi multiheat 1,5 i 30-100 pct., men ved 100 pct. Ydelse så jeg røggasser på 150 gr. ,men nu skal vi jo ikke sammenligne en stoker med et træpillefyr icon_cheesygrin.gif

Personligt har jeg aldrig været over 95 grader endnu, selv ved højest last og beskidt kedel og røgkasse. Derfor valgte jeg en keramisk, jeg vil være helt sikker!

http://www.schiedel.dk/fileadmin/data/d ... ebruar.pdf

Prøv at kigge på side 24 - 27, der er en fin gennemgang af de forskellige skorstenstyper og hvornår man bør vælge hvad. Enkelt- og dobbeltmodul anbefales kun ved røggas over 150 grader C, når vi snakker træpiller. Derfor en keramisk :great:


pso
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 835
Tilmeldt: 07 nov 2011 23:11
Mit fyr: Woody Mini 2011 model
Areal: 150+30
Brændsel: Fågelfors/Varga/Bella 8mm
Fremviser gerne i postnummer: 2770
Dagligt forbrug: 18,6 for november
Årligt forbrug: ca 5200kg
Geografisk sted: 2770 Kastrup
Modtaget likes: 5 gange

Hjælp...hvilken ydelse har jeg brug for..?

Indlæg af pso » 23 sep 2013 22:00

Husk at få solfanger spiral i akkutank nu du får mere ud af solfangerne ved at bruge dem til varme også
Jeg kender kun 10 kwh scotte den er dejlig simpel i mine øjne, det er vibtibt såfremt man selv vil stå for vedligehold
Jeg vil undgå semirens mange har bøvl med det.
eltænderen er et svagt punkt men der er kommet en keramisk til 400 kr der skulle være bedre har netop bestilt en
Ligeledes skla man også have en fotocelle i skuffen
Tænkt på om i rejser væk om vinteren, er der nogen der kan passe fyret ellers skal der nok en backup til
Jeg har en 6 kw elpatron i akkutank som stilles til 20 grader såfremt vi rejser

Besvar