Alarm ingen brændelse

Spørgsmål vedr. Woody samt det tilbehør der laves til Woody pillefyret
lnilni
Stoker II
Stoker II
11
Indlæg: 58
Tilmeldt: 27 jan 2013 07:34
Mit fyr: Woody 16kw
Areal: 194kvm+18m3 pool
Brændsel: Barkinek eco
Fremviser gerne i postnummer: 8722
Årligt forbrug: 8

Alarm ingen brændelse

Indlæg af lnilni »

Efter opgradering fra 10.029 til 32 og 41 og 45 får jeg ca 1-2 gang alarm om dagen og skal bare tænde for fyret så kører det igen????
Jeg har prøvet at kører 6min bare med sneglen for at checke om der er problemer med pille tilførelsen men det virker ok..
Eneste grund til at jeg ikke downgrader til V10.029 er at her havde jeg problemer med 3-vejs ventilen ikke ville slå over til drift efter endt VVB opvarmning ( jeg måttet entet manuelt tage 3-vejs vent. af eller via stokercloud tvinge VVB til at kører højre temparatur 30sek herefter tilbage til udgangspunkt, så slog den over til drift på ventilen)

Alt fungere perfekt på V10.045 dog får jeg denne alarm!!!

Mvh
Lars

Slettet 15549

Alarm ingen brændelse

Indlæg af Slettet 15549 »

lnilni skrev:Efter opgradering fra 10.029 til 32 og 41 og 45 får jeg ca 1-2 gang alarm om dagen og skal bare tænde for fyret så kører det igen????
Jeg har prøvet at kører 6min bare med sneglen for at checke om der er problemer med pille tilførelsen men det virker ok..
Eneste grund til at jeg ikke downgrader til V10.029 er at her havde jeg problemer med 3-vejs ventilen ikke ville slå over til drift efter endt VVB opvarmning ( jeg måttet entet manuelt tage 3-vejs vent. af eller via stokercloud tvinge VVB til at kører højre temparatur 30sek herefter tilbage til udgangspunkt, så slog den over til drift på ventilen)

Alt fungere perfekt på V10.045 dog får jeg denne alarm!!!

Mvh
Lars
Du skal nok have stillet min kw lidt op
I den menu som hedder snegl
Brugeravatar
Smut 25
Stoker XII
Stoker XII
16
Indlæg: 637
Tilmeldt: 02 jul 2007 18:24
Mit fyr: Scotte 10 kw blackstar 1016bs v7 styring
Areal: 178 dårlig isolering
Brændsel: 6 mm Barlinek..
Fremviser gerne i postnummer: 5450
Årligt forbrug: 7500kg
Geografisk sted: Roerslev Fyn
Blevet takket: 1 gang

Alarm ingen brændelse

Indlæg af Smut 25 »

jeg havde samme alarm i går eftermiddags
trykkede også bare på start igen mystisk
Brugeravatar
pille bruger
Supporter
Supporter
15
Indlæg: 9833
Tilmeldt: 14 nov 2008 17:57
Mit fyr: RTB
Areal: 160
Brændsel: piller + 30 rør solfanger
Dagligt forbrug: 10 kg.
Årligt forbrug: 3400 kg.
Geografisk sted: Svendborg
Har takket: 81 gange
Blevet takket: 275 gange

Alarm ingen brændelse

Indlæg af pille bruger »

I den nye version er funktionen skorstenstræk erstattet af funktionen Min. drift effekt.
Er den for lav får brænderen ikke piller nok, og går ud.
Stil min. drift effekt op, så der altid er piller nok.
Best regards
Michael fra StokerCloud Service http://www.nbe.dk/sadan-fungere-stokercloud/
Find manualer her https://www.nbe.dk/manualer-nbe/
Tekniske vejledninger https://www.nbe.dk/tekniske-vejledninger/
triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
12
Indlæg: 5480
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Har takket: 405 gange
Blevet takket: 423 gange

Alarm ingen brændelse

Indlæg af triumph »

Jeg kommer lige hjemme fra min far der havde samme problem. Hos ham var der 3 fejl
1: der lå en pille i blæseren. Når blæseren skulle køre hurtigt, drejede blæseren rundt, men når den skulle køre langsomt blokerede pillen for blæseren
2: Plasticslangen mellem silo og brænderrør lavede et knæk, så nogengange blev pillerne liggende i knækket. Og der skal ikke mangle ret mange piller ved 20% ydelse, før at piller når at brænde helt ud, inden næste fødning. Vi måtte save 30 mm af røret til brænderen, for at få et fornuftigt bøj på slangen, så pillerne ikke blev liggende i plasticslangen. Det er helt ufatteligt at man ikke kan lave sådan noget så det passer fra fabrikken.
3: sneglydelsen var faldet fra 1130 til 740 gram/6 min. efter en uges drift (det er et nyt fyr). Det er helt normalt at sneglen giver mindre når den er kørt til, og selvfølig brænder fyret ikke korrekt hvis det kun får ½ så mange piller, som det var indstillet til. (jeg syntes godt nok bare at det er en stor ændring) Så ny afvejning, og justering af blæser

lnilni
Stoker II
Stoker II
11
Indlæg: 58
Tilmeldt: 27 jan 2013 07:34
Mit fyr: Woody 16kw
Areal: 194kvm+18m3 pool
Brændsel: Barkinek eco
Fremviser gerne i postnummer: 8722
Årligt forbrug: 8

Alarm ingen brændelse

Indlæg af lnilni »

pille bruger skrev:I den nye version er funktionen skorstenstræk erstattet af funktionen Min. drift effekt.
Er den for lav får brænderen ikke piller nok, og går ud.
Stil min. drift effekt op, så der altid er piller nok.
Det virker :great: :great: ændring fra 1,0kw til 1,5kw var ikke nok, prøve 3,0kw = OK, men syntes at minimum bliver for højt, så prøver 2,0kw nu.
Takker mange gang for hjælpen..
triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
12
Indlæg: 5480
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Har takket: 405 gange
Blevet takket: 423 gange

Alarm ingen brændelse

Indlæg af triumph »

Det rigtige og gøre er at lave en ny afvejning. lås herefter brænder på 100%, juster så blæser "høj" således at flamme er korrekt. Lås brænder på 10% (eller 20%, vis den går ud på 10%) Juster blæser "lav" således at flamme er korrekt. Lås brænder på 50%, og juster brænder "midt" til flamme er korrekt.

Årsagen til flamme går ud er at hvis den får for meget luft, så brænder piller væk, for hurtigt (inden næste fødning)
lnilni
Stoker II
Stoker II
11
Indlæg: 58
Tilmeldt: 27 jan 2013 07:34
Mit fyr: Woody 16kw
Areal: 194kvm+18m3 pool
Brændsel: Barkinek eco
Fremviser gerne i postnummer: 8722
Årligt forbrug: 8

Alarm ingen brændelse

Indlæg af lnilni »

triumph skrev:Det rigtige og gøre er at lave en ny afvejning. lås herefter brænder på 100%, juster så blæser "høj" således at flamme er korrekt. Lås brænder på 10% (eller 20%, vis den går ud på 10%) Juster blæser "lav" således at flamme er korrekt. Lås brænder på 50%, og juster brænder "midt" til flamme er korrekt.

Årsagen til flamme går ud er at hvis den får for meget luft, så brænder piller væk, for hurtigt (inden næste fødning)
Lyder fornuftig men jeg prøvede at loade v10.029 inden jeg justerede min KW. Med V10.029 fik jeg ikke "alarm ingen brændelse" så noget er der sket i v10.032 ->

Jeg prøver dog lige at lave en ny afvejning.. :)
Brugeravatar
pille bruger
Supporter
Supporter
15
Indlæg: 9833
Tilmeldt: 14 nov 2008 17:57
Mit fyr: RTB
Areal: 160
Brændsel: piller + 30 rør solfanger
Dagligt forbrug: 10 kg.
Årligt forbrug: 3400 kg.
Geografisk sted: Svendborg
Har takket: 81 gange
Blevet takket: 275 gange

Alarm ingen brændelse

Indlæg af pille bruger »

triumph skrev:Det rigtige og gøre er at lave en ny afvejning. lås herefter brænder på 100%, juster så blæser "høj" således at flamme er korrekt. Lås brænder på 10% (eller 20%, vis den går ud på 10%) Juster blæser "lav" således at flamme er korrekt. Lås brænder på 50%, og juster brænder "midt" til flamme er korrekt.

Årsagen til flamme går ud er at hvis den får for meget luft, så brænder piller væk, for hurtigt (inden næste fødning)
Det er så ikke den rigtige metode du her foreslår.
Stil skorstenstræk, eller i nye versioner min. drift effekt op, indtil der er en god flamme.
Det er nemmest at starte ud med en for stor værdi, og så regulere ned.
Starter man med en for lav værdi, går ilden ud før man får reguleret op.
Drifts området bør altid være min 10% og max 100% efter at man har indstillet, med mindre der er vægtige grunde til andet.
Best regards
Michael fra StokerCloud Service http://www.nbe.dk/sadan-fungere-stokercloud/
Find manualer her https://www.nbe.dk/manualer-nbe/
Tekniske vejledninger https://www.nbe.dk/tekniske-vejledninger/
pso
Stoker XIV
Stoker XIV
12
Indlæg: 835
Tilmeldt: 07 nov 2011 23:11
Mit fyr: Woody Mini 2011 model
Areal: 150+30
Brændsel: Fågelfors/Varga/Bella 8mm
Fremviser gerne i postnummer: 2770
Dagligt forbrug: 18,6 for november
Årligt forbrug: ca 5200kg
Geografisk sted: 2770 Kastrup
Blevet takket: 5 gange

Alarm ingen brændelse

Indlæg af pso »

Ang triump nævner ændring af snegl ydelse på scotte
I min mini silo falder snegl ydelse fra 1800 gr til 1100 gr på en uge pga smuld dannes
Jeg har løst det ved at hælde 1 dl mad olie i pillerne før jeg fylder 64 kilo piller i minisilo ved ikke hvor godt det virker pp større siloer men tror det er det samme
Med olie i ligger den helt stabil på 1700 gr

Besvar