Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Damn..... Tryktab nu STORT ????

Diskussion og spørgsmål vedr. kedler, installationen og skorstenen
Akkumuleringstank, VVB, Trækstabilisator
Brugeravatar
Klaus
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 3772
Tilmeldt: 27 dec 2006 06:36
Mit fyr: MGM Comfort 15KW
Areal: 185kvm
Brændsel: De billigste træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6900
Dagligt forbrug: 10-16kg
Årligt forbrug: Forventet 4 ton
Geografisk sted: Vestjylland ved siden af Ringkøbing fjord.
Givet likes: 3 gange
Modtaget likes: 2 gange

Re: Damn..... Tryktab nu STORT ????

Indlæg af Klaus » 12 jan 2008 17:48

Fandt jo ud af at dengang var det noget der var sprøjtet på muren af den tidligere ejer, men jo det var der anlægget begyndte at skulle have et skvæt vand engang i mellem. Men indtil nu har tabet været så lille at det ikke kunne findes. Men mon ikke hullet kan findes nu ? gt-noeyedear-shrugging.gif


levi

Re: Damn..... Tryktab nu STORT ????

Indlæg af levi » 12 jan 2008 19:25

Klaus skrev:Fandt jo ud af at dengang var det noget der var sprøjtet på muren af den tidligere ejer, men jo det var der anlægget begyndte at skulle have et skvæt vand engang i mellem. Men indtil nu har tabet været så lille at det ikke kunne findes. Men mon ikke hullet kan findes nu ? gt-noeyedear-shrugging.gif
For ca. 2500 plus moms kan det spores radioaktivt hvor lækagen er.

Din vvs-installatør har garanteret en kontakt - bruges ofte i forsikringssager - så mon ikke du skulle orientere din forsikring, og så høre om det ikke er tiden til at få sporet lækagen hurtigst muligt.

Især hvis du har lekanødder som isolering - disse udskiller ammoniak når de bliver våde, så skaden kan hurtigt blive mere alvorlig hvis du ikke gør noget - ring til dit forsikringsselskab og undersøg hvordan du skal forholde dig.

Brugeravatar
Klaus
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 3772
Tilmeldt: 27 dec 2006 06:36
Mit fyr: MGM Comfort 15KW
Areal: 185kvm
Brændsel: De billigste træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6900
Dagligt forbrug: 10-16kg
Årligt forbrug: Forventet 4 ton
Geografisk sted: Vestjylland ved siden af Ringkøbing fjord.
Givet likes: 3 gange
Modtaget likes: 2 gange

Re: Damn..... Tryktab nu STORT ????

Indlæg af Klaus » 12 jan 2008 19:56

Jeg går i gang med rundringning på mandag, der er jo ikke nogle der gider at høre på mig ved forsikringen medmindre der er ild i hytten og det er jo nærmest det modsatte :lol:
Ammoniakdampe??? Troede bare jeg havde lidt dårlig mave focus.gif
Men jo jeg skal nok være opmærksom :great:

levi

Re: Damn..... Tryktab nu STORT ????

Indlæg af levi » 12 jan 2008 20:23

Klaus skrev:Jeg går i gang med rundringning på mandag, der er jo ikke nogle der gider at høre på mig ved forsikringen medmindre der er ild i hytten og det er jo nærmest det modsatte :lol:
Ammoniakdampe??? Troede bare jeg havde lidt dårlig mave focus.gif
Men jo jeg skal nok være opmærksom :great:
Dampe skal du nok ikke være bange for - problemet er tæring hvis det er gamle rør du har i gulvet - ammoniak ætser dine rør væk, og skaden bliver kun større og større.

I worst case scenario kommer du til at betale for sporingen - hvis der er en skjult utæthed dækker din "skjult rørskade forsikring".

Brugeravatar
Bowhunt
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 89
Tilmeldt: 29 dec 2006 22:19
Mit fyr: KSM 325-18I
Areal: 280 m2
Brændsel: Træpiller og Brænde
Årligt forbrug: 6 ton + Brænde
Geografisk sted: Spjellerup ved Næstved

Re: Damn..... Tryktab nu STORT ????

Indlæg af Bowhunt » 12 jan 2008 21:05

Hej Klaus.
Jeg ville starte med at kontakte din forsikring og fortælle hvad der sker. Så må de tage affære om undersøgelser m.m.
hvis du selv gør det inden forsikringen er underrettet, så kommer du til at betale for de undersøgelser der er lavet inden din forsikring er underrettet.

Kun en velment økonomisk oplysning.

Mvh
John


levi

Re: Damn..... Tryktab nu STORT ????

Indlæg af levi » 12 jan 2008 21:10

Bowhunt skrev:Hej Klaus.
Jeg ville starte med at kontakte din forsikring og fortælle hvad der sker. Så må de tage affære om undersøgelser m.m.
hvis du selv gør det inden forsikringen er underrettet, så kommer du til at betale for de undersøgelser der er lavet inden din forsikring er underrettet.

Kun en velment økonomisk oplysning.

Mvh
John
Det er jo også det jeg skrev han skulle - ringe til forsikringen først :0)

Brugeravatar
Klaus
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 3772
Tilmeldt: 27 dec 2006 06:36
Mit fyr: MGM Comfort 15KW
Areal: 185kvm
Brændsel: De billigste træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6900
Dagligt forbrug: 10-16kg
Årligt forbrug: Forventet 4 ton
Geografisk sted: Vestjylland ved siden af Ringkøbing fjord.
Givet likes: 3 gange
Modtaget likes: 2 gange

Re: Damn..... Tryktab nu STORT ????

Indlæg af Klaus » 12 jan 2008 21:21

Da anlægget begyndte at smide vand mere end normalt for ca et år siden, sae forsikringen at jeg selv skulle tage kontakt til min VVS mand og kunne han eller anden påvise skade skulle de nok betale eller skulle jeg selv, det kunne han ikke på pågældende tidspunkt, men mon ikke han kan nu !?

Askham
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 117
Tilmeldt: 30 dec 2006 15:40
Mit fyr: Ikke udfyldt
Geografisk sted: Hals
Kontakt:

Re: Damn..... Tryktab nu STORT ????

Indlæg af Askham » 12 jan 2008 22:05

Ærgeligt med læk. Vi har prøvet det et par gange og har fået foretaget sporing - enkelt og ikke ret dyrt. Den ene gang havde vi ingen forsikring - anden gang havde vi få den tegnet og fik dækket skaden.

Var der forøvrigt ikke noget med en fugtig væg for noget tid siden - jeg synes jeg kan huske at du ikke mente at hunden kunne pisse så højt!! Hvordan går det med den? Fandt du en årsag?
Hilsen
Bent

Askham
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 117
Tilmeldt: 30 dec 2006 15:40
Mit fyr: Ikke udfyldt
Geografisk sted: Hals
Kontakt:

Re: Damn..... Tryktab nu STORT ????

Indlæg af Askham » 12 jan 2008 22:08

Ok og nu fik jeg også læst indlægget først på denne side og kan se at du omtaler den våde væg. Men dvs. at den bare så våd ud, men ikke var det...
Hilsen
Bent

levi

Re: Damn..... Tryktab nu STORT ????

Indlæg af levi » 12 jan 2008 22:24

Klaus skrev:Da anlægget begyndte at smide vand mere end normalt for ca et år siden, sae forsikringen at jeg selv skulle tage kontakt til min VVS mand og kunne han eller anden påvise skade skulle de nok betale eller skulle jeg selv, det kunne han ikke på pågældende tidspunkt, men mon ikke han kan nu !?
Spørg ham om lækagesporing - ikke sikkert han mente det var nødvendigt første gang - det er det nu.


Besvar