Høj pille forbrug hvorfor ?

Spørgsmål vedr. Scotte samt det tilbehør der laves til Scotte pillefyret
madsmm
Stoker I
Stoker I
11
Indlæg: 15
Tilmeldt: 08 mar 2013 21:42
Mit fyr: scotte 10kw 6,83
Areal: hus120 garage 100
Brændsel: samba 8 mm
Fremviser gerne i postnummer: 8860
Geografisk sted: sdr. vinge

Høj pille forbrug hvorfor ?

Indlæg af madsmm »

Flunk skrev:
De 15-18 kg, er det styringen der oplysr om det, eller er det målt manuelt.
Hvis din afvejning ikke passer, passer de antal kg der bruges dagligt fra styringen heller ikke!
Sneglen kan godt ændre antal piller på 6 min meget i starten når den lige slides til.
Men det største problem mener jeg er at du ikke har VVB prioritering med 3 vejs ventil.
Hvis man mont.en prioritering med 3 vejs ventil på VVB skal den så have forbindelse med fyret ( det håber jeg ikke da fyr står i garagen og VVB står i hus med en af stand på 15 m)

har iso. alle rør idag men det har ikke sænket forbruget ret meget

Har også prøvet af lukke for varmen til huset altså så vandet kun køre rundt i fyret men selv der køre fyret med en drift på ca 30 % :cry:
det kan da ikke være rigtig ??

Brugeravatar
pille bruger
Supporter
Supporter
15
Indlæg: 9833
Tilmeldt: 14 nov 2008 17:57
Mit fyr: RTB
Areal: 160
Brændsel: piller + 30 rør solfanger
Dagligt forbrug: 10 kg.
Årligt forbrug: 3400 kg.
Geografisk sted: Svendborg
Har takket: 81 gange
Blevet takket: 275 gange

Høj pille forbrug hvorfor ?

Indlæg af pille bruger »

madsmm skrev:
Hvis man mont.en prioritering med 3 vejs ventil på VVB skal den så have forbindelse med fyret ( det håber jeg ikke da fyr står i garagen og VVB står i hus med en af stand på 15 m)

har iso. alle rør idag men det har ikke sænket forbruget ret meget

Har også prøvet af lukke for varmen til huset altså så vandet kun køre rundt i fyret men selv der køre fyret med en drift på ca 30 % :cry:
det kan da ikke være rigtig ??
Ja, 3 ventilen skal forbindes til styringen til fyret.
Hvis du på nuværende tidspunkt vil nedsætte forbruget, kan du bruge urstyringerne.
Best regards
Michael fra StokerCloud Service http://www.nbe.dk/sadan-fungere-stokercloud/
Find manualer her https://www.nbe.dk/manualer-nbe/
Tekniske vejledninger https://www.nbe.dk/tekniske-vejledninger/
Slettet 15549

Høj pille forbrug hvorfor ?

Indlæg af Slettet 15549 »

madsmm skrev:
Hvis man mont.en prioritering med 3 vejs ventil på VVB skal den så have forbindelse med fyret ( det håber jeg ikke da fyr står i garagen og VVB står i hus med en af stand på 15 m)

har iso. alle rør idag men det har ikke sænket forbruget ret meget

Har også prøvet af lukke for varmen til huset altså så vandet kun køre rundt i fyret men selv der køre fyret med en drift på ca 30 % :cry:
det kan da ikke være rigtig ??
Til vvb prio skal du bare forlænge temp føler og strøm til trevejs ventil med alm ledning
Jeg har dog brugt et 5 leddet kabel som bruges til lys på en trailer eller lign så har jeg alle 5 ledninger til vvb priotering i et kabel
Brugeravatar
HR LUCCA
Stoker XVI
Stoker XVI
11
Indlæg: 1575
Tilmeldt: 11 dec 2012 19:31
Areal: 121 m2
Fremviser gerne i postnummer: 4200
Geografisk sted: Slagelse
Har takket: 14 gange
Blevet takket: 47 gange

Høj pille forbrug hvorfor ?

Indlæg af HR LUCCA »

Bon Scott skrev:
Til vvb prio skal du bare forlænge temp føler og strøm til trevejs ventil med alm ledning
Jeg har dog brugt et 5 leddet kabel som bruges til lys på en trailer eller lign så har jeg alle 5 ledninger til vvb priotering i et kabel

Nu er jeg ikke klar over garagen ligger for sig selv så kablet skal graves ned :roll: men jeg ville vælge noget ARMERET INSTALL.KABEL da der er 220 volt til ventilen det andet er vist ikke helt efter reglerne :wink:
Slettet 15549

Høj pille forbrug hvorfor ?

Indlæg af Slettet 15549 »

HR LUCCA skrev:

Nu er jeg ikke klar over garagen ligger for sig selv så kablet skal graves ned :roll: men jeg ville vælge noget ARMERET INSTALL.KABEL da der er 220 volt til ventilen det andet er vist ikke helt efter reglerne :wink:
Har du set ledningerne på 3 vejs motorventil? De er dæleme ikke ret tykke
Mit kabel er så ikke gravet ned og kun ca 1,5 meter til vvb
Men ligefrem et armeret installationskabel?????
Arh er det nu ikke lidt vildt det er til landbrug hvor kablet kan blive udsat for gnavere
Men ok skal det i jorden skal der selvfølgelig bruges et godkendt kabel

Brugeravatar
HR LUCCA
Stoker XVI
Stoker XVI
11
Indlæg: 1575
Tilmeldt: 11 dec 2012 19:31
Areal: 121 m2
Fremviser gerne i postnummer: 4200
Geografisk sted: Slagelse
Har takket: 14 gange
Blevet takket: 47 gange

Høj pille forbrug hvorfor ?

Indlæg af HR LUCCA »

Nu bor han i sdr. vinge , helt sikket ikke den største by i Jylland , måske på landet så han kan måske godt få mus eller rotter på loftet, undskyld madsmm , men de eksker isolering på kabler icon_cheesygrin.gif
Slettet 15549

Høj pille forbrug hvorfor ?

Indlæg af Slettet 15549 »

HR LUCCA skrev:Nu bor han i sdr. vinge , helt sikket ikke den største by i Jylland , måske på landet så han kan måske godt få mus eller rotter på loftet, undskyld madsmm , men de eksker isolering på kabler icon_cheesygrin.gif
Det er så iorden men hvis det skal i jorden burde det ikke være nødvendigt med armering :-)
Brugeravatar
HR LUCCA
Stoker XVI
Stoker XVI
11
Indlæg: 1575
Tilmeldt: 11 dec 2012 19:31
Areal: 121 m2
Fremviser gerne i postnummer: 4200
Geografisk sted: Slagelse
Har takket: 14 gange
Blevet takket: 47 gange

Høj pille forbrug hvorfor ?

Indlæg af HR LUCCA »

Det skulle lige være hvis der er muldvarper :drille:
baggadap
Stoker XII
Stoker XII
12
Indlæg: 701
Tilmeldt: 08 dec 2011 16:33
Mit fyr: Scotte 20Kw, Alcon6 20Kw kedel
Areal: 238
Brændsel: Træpiller, brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8920
Årligt forbrug: 5 tons
Geografisk sted: Ålum, Randers
Har takket: 9 gange
Blevet takket: 22 gange

Høj pille forbrug hvorfor ?

Indlæg af baggadap »

Iflg. min elektriker skal det være installationskabel så snart der er tale om fast installation. Så trailer kabel går nok ikke..
Jeg har trukket et 5x1,5 kvadrat samt en alm lampeledning til temp, da man vist ikke kan få 3x1,50 uden jord. Dog uden armering, da misserne tager sig af gnaverne her :-)
Slettet 15549

Høj pille forbrug hvorfor ?

Indlæg af Slettet 15549 »

baggadap skrev:Iflg. min elektriker skal det være installationskabel så snart der er tale om fast installation. Så trailer kabel går nok ikke..
Jeg har trukket et 5x1,5 kvadrat samt en alm lampeledning til temp, da man vist ikke kan få 3x1,50 uden jord. Dog uden armering, da misserne tager sig af gnaverne her :-)
Det er jo ikke fast installation

Besvar