Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Q-pro Keramisk eltænder - Unboxing & test [dannidines]

Spørgsmål vedr. Scotte samt det tilbehør der laves til Scotte pillefyret
Besvar
knaldhatte
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 281
Tilmeldt: 07 dec 2011 19:26
Mit fyr: Scotte mini 10kw
Areal: 170
Brændsel: German Pillets
Fremviser gerne i postnummer: 7000
Dagligt forbrug: !
Årligt forbrug: !
Geografisk sted: Fredericia

Q-pro Keramisk eltænder - Unboxing & test [dannidines]

Indlæg af knaldhatte » 08 sep 2013 23:38

levi skrev:
Hvem er "I" ? - jeg er en af de forhandlere der netop ikke har omtalt den keramiske eltænder, - jeg har faktisk ikke engang oprettet den på min hjemmeside :)
'I' det er dem som tester den og som startede tråden og tilbage på side 1-2 siger den virker lovende ;-)


calle

Q-pro Keramisk eltænder - Unboxing & test [dannidines]

Indlæg af calle » 09 sep 2013 21:55

knaldhatte skrev:
Øhhh efteråret, jammen så når vi jo snart den tid hvor fyret kun skal slukke 1 gang om dagen for skyde 8bar gennem og starte igen, så det jo lige meget med en tænder som kun skal bruges 1gang i døgnet. Det var bare den der med, ´Hurtig som ninja´ og alt jeres gøgl. Det ville være fedt om sommeren, så fyret lavede varmt vand hurtigere, da jeg kører VVB prio om sommeren....

Men ja det lyder sku som en døgn flue, hvorfor monter man ikke en lille dyse under herden tilsluttet gas. Så frem med piller og så li WHROOOOOOM i 2sek med gas. Så der NINJA :evil:
Var egentlig lidt i tvivl, om hvorvidt jeg skulle melde tilbage på dit indspark, men nu gør jeg det - stille og roligt. Min erfaring med den keramiske tænder fra HS, er vitterligt, som jeg har beskrevet det. Altså ikke noget "gøgl". Man kan så stille spørgsmålstegn ved mit erfaringsgrundlag, idet jeg har haft en sommerpause som testpilot, men nu starter ydersæsonen snart med mange start/stop, og så må vi se, om tænderen stadig leverer varen.

Venlig hilsen

knaldhatte
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 281
Tilmeldt: 07 dec 2011 19:26
Mit fyr: Scotte mini 10kw
Areal: 170
Brændsel: German Pillets
Fremviser gerne i postnummer: 7000
Dagligt forbrug: !
Årligt forbrug: !
Geografisk sted: Fredericia

Q-pro Keramisk eltænder - Unboxing & test [dannidines]

Indlæg af knaldhatte » 10 sep 2013 00:03

calle skrev:
Var egentlig lidt i tvivl, om hvorvidt jeg skulle melde tilbage på dit indspark, men nu gør jeg det - stille og roligt. Min erfaring med den keramiske tænder fra HS, er vitterligt, som jeg har beskrevet det. Altså ikke noget "gøgl". Man kan så stille spørgsmålstegn ved mit erfaringsgrundlag, idet jeg har haft en sommerpause som testpilot, men nu starter ydersæsonen snart med mange start/stop, og så må vi se, om tænderen stadig leverer varen.

Venlig hilsen

Yes. Hvis i lige kommer på banen når den har kørt 800+ tændinger hvordan den virker så. For ingen gider jo købe den hvis den bliver dårlig rimelig hurtig, især ikke når den er dyrere...

Hjemme teori
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2518
Tilmeldt: 28 feb 2008 23:46
Mit fyr: 16kW OPOP20 V.7 /Atmos 25GD+1800L Akku
Areal: 154m2
Brændsel: Brænde, sol , træpiller
Årligt forbrug: 5,5 t pill
Geografisk sted: 4295, Stenlille
Givet likes: 29 gange
Modtaget likes: 233 gange

Q-pro Keramisk eltænder - Unboxing & test [dannidines]

Indlæg af Hjemme teori » 10 sep 2013 21:19

knaldhatte skrev:Haha tænkte det nok. Men når man roser noget til skyerne, hvorfor vender i så ikke tilbage og siger det var en døgn flue, så vi andre ikke køber det.

Bestiller sku den gamle så.
Prøv at læse hele tråden før du skælder for meget ud, vi har faktisk spurgt til hvordan andres var og fortalt om vores egen, men jeg ved ikke om du skal have det på PB icon_cheesygrin.gif

viewtopic.php?f=137&t=18210&hilit=keram ... 30#p205565

viewtopic.php?f=137&t=18210&hilit=keram ... 30#p205598
Mvh. Sophus

Hjemme teori
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2518
Tilmeldt: 28 feb 2008 23:46
Mit fyr: 16kW OPOP20 V.7 /Atmos 25GD+1800L Akku
Areal: 154m2
Brændsel: Brænde, sol , træpiller
Årligt forbrug: 5,5 t pill
Geografisk sted: 4295, Stenlille
Givet likes: 29 gange
Modtaget likes: 233 gange

Q-pro Keramisk eltænder - Unboxing & test [dannidines]

Indlæg af Hjemme teori » 10 sep 2013 22:05

Men for at tage summen, min gamle el tænder med 300 starter var 4min 49 sekunder om at tænde (fra styringen, her stoppede optænding og den gik i drift)
Med en ny keramisk lå den på 3:25, altså 1min 24 sekunder langsommere.
Efter 100 tændinger lå jeg på 4:41 pr. start.

I dag har jeg en el tid på el-tænderen på 3min 53 sekunder i snit for de sidste 692 starter. det er jo ikke direkte sammenligneligt med ovenstående men jeg har noteret tiden og kan så lave samme statistik for de næste starter.
Mvh. Sophus


knaldhatte
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 281
Tilmeldt: 07 dec 2011 19:26
Mit fyr: Scotte mini 10kw
Areal: 170
Brændsel: German Pillets
Fremviser gerne i postnummer: 7000
Dagligt forbrug: !
Årligt forbrug: !
Geografisk sted: Fredericia

Q-pro Keramisk eltænder - Unboxing & test [dannidines]

Indlæg af knaldhatte » 12 sep 2013 16:51

Hjemme teori skrev:
Prøv at læse hele tråden før du skælder for meget ud, vi har faktisk spurgt til hvordan andres var og fortalt om vores egen, men jeg ved ikke om du skal have det på PB icon_cheesygrin.gif

viewtopic.php?f=137&t=18210&hilit=keram ... 30#p205565

viewtopic.php?f=137&t=18210&hilit=keram ... 30#p205598

Nu tog jeg dit svar lidt flabet.... Ud over det kan jeg så sige dem du henviser til har haft 100 tændinger... FLOT, og så er den lukket herfra....

Søger nogle med 800+ tændinger som vender tilbage. evt nogle der når op over 1500 tændinger og kan give feedback.... Så når nogle der sidder derude med en keramisk der når godt over 1000 tændinger, kan i så ikke melde noget tilbage herinde, med opstart om den fejler nogle gange osv....

Hjemme teori
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2518
Tilmeldt: 28 feb 2008 23:46
Mit fyr: 16kW OPOP20 V.7 /Atmos 25GD+1800L Akku
Areal: 154m2
Brændsel: Brænde, sol , træpiller
Årligt forbrug: 5,5 t pill
Geografisk sted: 4295, Stenlille
Givet likes: 29 gange
Modtaget likes: 233 gange

Q-pro Keramisk eltænder - Unboxing & test [dannidines]

Indlæg af Hjemme teori » 12 sep 2013 17:06

knaldhatte skrev:

Nu tog jeg dit svar lidt flabet.... Ud over det kan jeg så sige dem du henviser til har haft 100 tændinger... FLOT, og så er den lukket herfra....

Søger nogle med 800+ tændinger som vender tilbage. evt nogle der når op over 1500 tændinger og kan give feedback.... Så når nogle der sidder derude med en keramisk der når godt over 1000 tændinger, kan i så ikke melde noget tilbage herinde, med opstart om den fejler nogle gange osv....
Jeg henviser ikke til nogen men kun til mine egne indlæg!

Det første at "min" Ninja var aftaget meget efter blot 100 tændinger. Det var den feed back som du påstod vi ikke gav.
knaldhatte skrev:Haha tænkte det nok. Men når man roser noget til skyerne, hvorfor vender i så ikke tilbage og siger det var en døgn flue, så vi andre ikke køber det.

Bestiller sku den gamle så.
Og så beskriver jeg hvordan den har kørt med 800 tændinger. Men det er ikke godt nok, du vil have nogen med +800.

Så tror du bliver nødt til at vente, for de blev først solgt fra april og så +800 og 1500 tændinger altså en del på nuværende tidspunkt, medmindre ens fyr er justere helt galt.
Mvh. Sophus

triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5479
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 405 gange
Modtaget likes: 423 gange

Q-pro Keramisk eltænder - Unboxing & test [dannidines]

Indlæg af triumph » 28 okt 2013 05:57

Noget nyt vedr. den keramiske tænder ?

Hjemme teori
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2518
Tilmeldt: 28 feb 2008 23:46
Mit fyr: 16kW OPOP20 V.7 /Atmos 25GD+1800L Akku
Areal: 154m2
Brændsel: Brænde, sol , træpiller
Årligt forbrug: 5,5 t pill
Geografisk sted: 4295, Stenlille
Givet likes: 29 gange
Modtaget likes: 233 gange

Q-pro Keramisk eltænder - Unboxing & test [dannidines]

Indlæg af Hjemme teori » 28 okt 2013 09:04

Intet nyt fra mig, men du kan få en status :D

Jeg nulstillede eltænding da den havde haft 865 tændinger. Her var tænd-tiden 3:50 min:sek. (det får jeg ved at dele drift tid eltænding med antallet af eltændinger)

Så nulstillede jeg og ændrede blæser indstilling under opstart noget ned. Så nu har jeg på de sidste 62 optændinger haft 2:53 per tænding. Så tænderen kører fint her.

En del af de sidste tændinger er jo så også som følge af kompressorens (den er indstillet så den tænder op hver gang) og der er det hele jo forvarmet, så der tænder den nok hurtigere op.
Mvh. Sophus

triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5479
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 405 gange
Modtaget likes: 423 gange

Q-pro Keramisk eltænder - Unboxing & test [dannidines]

Indlæg af triumph » 28 okt 2013 09:14

er det den billige, eller dyre model du har ?


Besvar