Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Q-pro Keramisk eltænder - Unboxing & test [dannidines]

Spørgsmål vedr. Scotte samt det tilbehør der laves til Scotte pillefyret
Besvar
knaldhatte
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 281
Tilmeldt: 07 dec 2011 19:26
Mit fyr: Scotte mini 10kw
Areal: 170
Brændsel: German Pillets
Fremviser gerne i postnummer: 7000
Dagligt forbrug: !
Årligt forbrug: !
Geografisk sted: Fredericia

Q-pro Keramisk eltænder - Unboxing & test [dannidines]

Indlæg af knaldhatte » 07 sep 2013 23:09

Hvordan går det med jeres keramiske tændere ???? Vores den gamle eltænder er færdig nu og har skiftet til den reserve jeg havde. Skal bare lige høre inden jeg bestiller den nye reserve om det skal være en keramisk eller en alm. eltænder.

Den gamle tænder jeg havde har haft ca. 800 tændinger, men den er vist ikke helt færdig, men da jeg skal rejse de næste 4md vil jeg være sikker på den ikke strejker mens jeg ikke er hjemme, så der er varmt vand/hus her hele tiden, uden fruen skal døje med noet...


Brugeravatar
HR LUCCA
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1575
Tilmeldt: 11 dec 2012 19:31
Areal: 121 m2
Fremviser gerne i postnummer: 4200
Geografisk sted: Slagelse
Givet likes: 14 gange
Modtaget likes: 47 gange

Q-pro Keramisk eltænder - Unboxing & test [dannidines]

Indlæg af HR LUCCA » 08 sep 2013 17:57

Har set på andre forumer at der er nogle der har problemmer med den keramiske og fået byttet dem op til flere så hvor meget bedre de er :roll: hvis man skal give 400 kr for en keramisk og kan få 5 stk for 500 kr af de almindelige så er der nok ikke sparet meget , hvis konen ikke kan skifte den er det ikke så bare og finde en nabo eller kammerat der lige kan få et lille kursus icon_cheesygrin.gif

calle

Q-pro Keramisk eltænder - Unboxing & test [dannidines]

Indlæg af calle » 08 sep 2013 18:13

HR LUCCA skrev:Har set på andre forumer at der er nogle der har problemmer med den keramiske og fået byttet dem op til flere så hvor meget bedre de er :roll: hvis man skal give 400 kr for en keramisk og kan få 5 stk for 500 kr af de almindelige så er der nok ikke sparet meget , hvis konen ikke kan skifte den er det ikke så bare og finde en nabo eller kammerat der lige kan få et lille kursus icon_cheesygrin.gif
Kan du løfte sløret - hvad er der galt med de keramiske ?

Venlig hilsen

levi

Q-pro Keramisk eltænder - Unboxing & test [dannidines]

Indlæg af levi » 08 sep 2013 19:21

calle skrev:
Kan du løfte sløret - hvad er der galt med de keramiske ?

Venlig hilsen
De mister tilsyneladende effekt hurtigt, - så de ikke kan optænde brændslet - der er skrevet mere om det på stokerforum.dk

knaldhatte
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 281
Tilmeldt: 07 dec 2011 19:26
Mit fyr: Scotte mini 10kw
Areal: 170
Brændsel: German Pillets
Fremviser gerne i postnummer: 7000
Dagligt forbrug: !
Årligt forbrug: !
Geografisk sted: Fredericia

Q-pro Keramisk eltænder - Unboxing & test [dannidines]

Indlæg af knaldhatte » 08 sep 2013 20:06

Haha tænkte det nok. Men når man roser noget til skyerne, hvorfor vender i så ikke tilbage og siger det var en døgn flue, så vi andre ikke køber det.

Bestiller sku den gamle så.


levi

Q-pro Keramisk eltænder - Unboxing & test [dannidines]

Indlæg af levi » 08 sep 2013 20:09

knaldhatte skrev:Haha tænkte det nok. Men når man roser noget til skyerne, hvorfor vender i så ikke tilbage og siger det var en døgn flue, så vi andre ikke køber det.

Bestiller sku den gamle så.
Hvem er "I" ? - jeg er en af de forhandlere der netop ikke har omtalt den keramiske eltænder, - jeg har faktisk ikke engang oprettet den på min hjemmeside :)

Hjemme teori
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2518
Tilmeldt: 28 feb 2008 23:46
Mit fyr: 16kW OPOP20 V.7 /Atmos 25GD+1800L Akku
Areal: 154m2
Brændsel: Brænde, sol , træpiller
Årligt forbrug: 5,5 t pill
Geografisk sted: 4295, Stenlille
Givet likes: 29 gange
Modtaget likes: 233 gange

Q-pro Keramisk eltænder - Unboxing & test [dannidines]

Indlæg af Hjemme teori » 08 sep 2013 20:25

Min virker fint endnu.

Den har 800 tændinger på bagen, men jeg oplevede også en starttid der var noget kortere end med den traditionelle da den var ny. Det fortog sig dog hurtig og den er nu det samme som den der sad der før. Er blevet anbefalet at stille start luften lidt ned, da den jo er på færre watt end de originale og derfor ikke skal have helt samme blæs.

Har aldrig prøvet det, men er det ikke det samme på en ikke keramisk at den er lidt hurtigere i starten?

Jeg regner med at skrue lidt ned for startluften når den når 1000 optændinger, så kommer jeg da gerne med en opdat. (1000 da jeg så nulstiller el-tænder her, så kan jeg nemmere følge det på stokerkontrol)
Mvh. Sophus

calle

Q-pro Keramisk eltænder - Unboxing & test [dannidines]

Indlæg af calle » 08 sep 2013 22:47

knaldhatte skrev:Haha tænkte det nok. Men når man roser noget til skyerne, hvorfor vender i så ikke tilbage og siger det var en døgn flue, så vi andre ikke køber det.

Bestiller sku den gamle så.
Jeg er en af de positive, men jeg nåede jo dårligt nok at komme rigtigt igang med testen, før Scotten gik på sommerferie. Den skal først på arbejde igen engang hen i efteråret. Skal nok komme med tilbagemeldinger hen ad vejen.

Er der ikke noget med, at der er to forskellige keramiske tændere - en billig og en dyr ?

Venlig hilsen

nemocharley

Q-pro Keramisk eltænder - Unboxing & test [dannidines]

Indlæg af nemocharley » 08 sep 2013 22:56

jo der er en billig og en dyr keramisk eltænder til scotten. Og jeg tænker at nu er det jo en ny-udvikling - der ofte lidt startvanskeligheder, det kan jo stadig nå at blive godt.
Senest rettet af nemocharley 08 sep 2013 23:00, rettet i alt 1 gang.

knaldhatte
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 281
Tilmeldt: 07 dec 2011 19:26
Mit fyr: Scotte mini 10kw
Areal: 170
Brændsel: German Pillets
Fremviser gerne i postnummer: 7000
Dagligt forbrug: !
Årligt forbrug: !
Geografisk sted: Fredericia

Q-pro Keramisk eltænder - Unboxing & test [dannidines]

Indlæg af knaldhatte » 08 sep 2013 22:57

calle skrev:
Jeg er en af de positive, men jeg nåede jo dårligt nok at komme rigtigt igang med testen, før Scotten gik på sommerferie. Den skal først på arbejde igen engang hen i efteråret. Skal nok komme med tilbagemeldinger hen ad vejen.

Er der ikke noget med, at der er to forskellige keramiske tændere - en billig og en dyr ?

Venlig hilsen
Øhhh efteråret, jammen så når vi jo snart den tid hvor fyret kun skal slukke 1 gang om dagen for skyde 8bar gennem og starte igen, så det jo lige meget med en tænder som kun skal bruges 1gang i døgnet. Det var bare den der med, ´Hurtig som ninja´ og alt jeres gøgl. Det ville være fedt om sommeren, så fyret lavede varmt vand hurtigere, da jeg kører VVB prio om sommeren....

Men ja det lyder sku som en døgn flue, hvorfor monter man ikke en lille dyse under herden tilsluttet gas. Så frem med piller og så li WHROOOOOOM i 2sek med gas. Så der NINJA :evil:


Besvar