Mange fejl på nyt fyr :(

Spørgsmål vedr. Scotte samt det tilbehør der laves til Scotte pillefyret
Brugeravatar
Aaen
Stoker XV
Stoker XV
12
Indlæg: 1392
Tilmeldt: 16 mar 2012 17:12
Mit fyr: Fjernvarme/brændeovn
Areal: 200
Fremviser gerne i postnummer: 9330
Geografisk sted: 9330 Dronninglund
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 3 gange
Kontakt:

Mange fejl på nyt fyr :(

Indlæg af Aaen »

Jeg vil give Idor ret. Man bør kontrollere det man kan, uden at skille alt muligt af. Hvis man ikke kan se nogle umiddelbare fejl, skal man kontakte forhandleren. Jeg vil mene at Producenten har ret til at afvise reklamationer, hvis man selv begynder at pille ved styringer osv. Så med mindre at der er aftal med producenten at du selv skal fortsætte fejlsøgningen, vil jeg stoppe nu.

Brugeravatar
HR LUCCA
Stoker XVI
Stoker XVI
11
Indlæg: 1575
Tilmeldt: 11 dec 2012 19:31
Areal: 121 m2
Fremviser gerne i postnummer: 4200
Geografisk sted: Slagelse
Har takket: 14 gange
Blevet takket: 47 gange

Mange fejl på nyt fyr :(

Indlæg af HR LUCCA »

Idor skrev:Ikke for at være træls og ødelægge en god tråd, men jeg finder det højest besynderligt, at man nærmest skal have en doktor grad i svag strøm og selv fejl søge og prøve sig frem, for at få et sprit nyt fyr til at virke. Man kan hurtigt ødelægge mere ved en fejl og hvem har så ansvaret for dette

I min verden burde forhandler straks enten sende en bytter og så sende den gamle styring retur. Eller selv køre ud og fejl søge. Eller forhandler beder NBE om assistance og de rykker ud. Det er i sidste ende deres produkt og det er helt nyt og virker ikke. Sådan en situation skal lukkes med det samme med høj service ellers kan man risikere at produktet får dårlig omtale

Har selv et 10 kw og har også haft brug for lidt hjælp. Så sådan et forum her er bare super og folk er søde til at hjælpe, men at splitte en styring ad og prøve at muligt på et nyt fyr, er for meget man kan forlange.

Man er heller ikke tilfreds med at skubbe en ny bil i gang
Held og lykke med dit problem og når fyret bare virker bliver du rigtigt glad for det.



Der er helt sikkert fejl på nye fyr :| ´men jeg tror mange af fejlene er på grund af fejl ved montering (jeg siger ikke det er en monterings fejl i dette tilfælde ) , men hvis NBE skal ud og se på en fejl på et nyt fyr og det er en monterings fejl er det jo brugeren der skal betale :wink: det er jo ikke sikkert de er interesseret i det , jeg forstår ikke mange af dem der selv roder med det og ikke helt har styr på det ,når man tænker på at hvis de fandt en montør kan de trække lønnen fra i skat og fuld garanti på arbejdet :great:
Senest rettet af HR LUCCA 08 sep 2013 18:32, rettet i alt 1 gang.
nemocharley

Mange fejl på nyt fyr :(

Indlæg af nemocharley »

jeg har lige tygget tråden igennem og vil tilslutte mig dem, som siger at en opringning til forhandler vil være en god idé.
Idor
Stoker III
Stoker III
11
Indlæg: 94
Tilmeldt: 19 jun 2012 10:36
Mit fyr: Scotte BS20 10Kw
Areal: 145
Brændsel: Piller, gas
Geografisk sted: 8700 Horsens

Mange fejl på nyt fyr :(

Indlæg af Idor »

Ja, det kan du jo godt have ret i, men sådan et forum her når meget langt ud.

Mange ville ødelægge mere end fejl finde og reparere, når produktet ikke virker og man nærmest bliver opfordret til selv at gå i gang.

Og dækker garantien så også hvis mere går i stykker under vejs.

Det var ikke for at brokke mig, men man kan hurtigt få andre problemer, når man selv er i gang, hvis det går galt.
Brugeravatar
HR LUCCA
Stoker XVI
Stoker XVI
11
Indlæg: 1575
Tilmeldt: 11 dec 2012 19:31
Areal: 121 m2
Fremviser gerne i postnummer: 4200
Geografisk sted: Slagelse
Har takket: 14 gange
Blevet takket: 47 gange

Mange fejl på nyt fyr :(

Indlæg af HR LUCCA »

Han skal ikke henvende sig til NBE men det hvor det er købt , hvis man køber en ny bil og den ikke er i orden ringer man heller ikke til indportør men det hvor den er købt :wink: så skal det da være gået helt i hårdknude .
Senest rettet af HR LUCCA 08 sep 2013 18:41, rettet i alt 1 gang.

nemocharley

Mange fejl på nyt fyr :(

Indlæg af nemocharley »

enig :)
Brugeravatar
Aaen
Stoker XV
Stoker XV
12
Indlæg: 1392
Tilmeldt: 16 mar 2012 17:12
Mit fyr: Fjernvarme/brændeovn
Areal: 200
Fremviser gerne i postnummer: 9330
Geografisk sted: 9330 Dronninglund
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 3 gange
Kontakt:

Mange fejl på nyt fyr :(

Indlæg af Aaen »

HR LUCCA skrev:Han skal ikke henvende sig til NBE men det hvor det er købt , hvis man køber en ny bil og den ikke er i orden ringer man heller ikke til indportør men det hvor den er købt :wink: så skal det da være gået helt i hårdknude .

Det skriver jeg sådan set heller ikke at han skal. Men det er ikke pointen.
Brugeravatar
HR LUCCA
Stoker XVI
Stoker XVI
11
Indlæg: 1575
Tilmeldt: 11 dec 2012 19:31
Areal: 121 m2
Fremviser gerne i postnummer: 4200
Geografisk sted: Slagelse
Har takket: 14 gange
Blevet takket: 47 gange

Mange fejl på nyt fyr :(

Indlæg af HR LUCCA »

Aaen skrev:

Det skriver jeg sådan set heller ikke at han skal. Men det er ikke pointen.



Du har ret :wink:
Brugeravatar
Allan M
Stoker V
Stoker V
16
Indlæg: 169
Tilmeldt: 16 apr 2008 00:19
Mit fyr: Scotte 30 KW
Areal: 600 m2
Brændsel: Træpiller
Årligt forbrug: 12 ton
Geografisk sted: Vildbjerg
Blevet takket: 7 gange

Mange fejl på nyt fyr :(

Indlæg af Allan M »

Hej
Mads har købt pillefyret hos os, det er selvfølgeligt beklageligt at det ikke fungere og ikke er som det skal være,
Randa kan være helt sikker på at vi nok skal sørge for at finde en løsning så det bliver bragt i orden.

Bedste hilsner
Allan
Hedestoker.dk
Brugeravatar
godsejeren
Stoker XV
Stoker XV
16
Indlæg: 1201
Tilmeldt: 22 sep 2007 21:11
Mit fyr: Scotte blackstar 1016/V6.79
Areal: 140
Brændsel: Dan pellets first class 6mm
Fremviser gerne i postnummer: 9700
Årligt forbrug: 6 tons /6mm
Geografisk sted: brønderslev / lærkegaarden / 9700
Har takket: 35 gange
Blevet takket: 57 gange

Mange fejl på nyt fyr :(

Indlæg af godsejeren »

Allan M skrev:Hej
Mads har købt pillefyret hos os, det er selvfølgeligt beklageligt at det ikke fungere og ikke er som det skal være,
Randa kan være helt sikker på at vi nok skal sørge for at finde en løsning så det bliver bragt i orden.

Bedste hilsner
Allan
Hedestoker.dk

:great:
Jens overfyrmester på godset
scotte bs1016 med semirens sommerherd og V6.79 sat i drift 13/8-2013 kl.16.10.
P=3.5 i=0.17 blæser 13-18-23 rens 10-4-30 røgtemp 70* Skakttemp 40-45* Vvbtemp 55* kedeltemp 66* shunttemp 55* snegl 585 gram trevejsventil rumtermostat http://mhes.dk

Besvar