Opstart 16kW V10

Spørgsmål vedr. Scotte samt det tilbehør der laves til Scotte pillefyret
S-Stampe
Stoker II
Stoker II
11
Indlæg: 31
Tilmeldt: 16 mar 2013 12:23
Mit fyr: Scotte 16kW
Areal: 170 + 90
Brændsel: Piller+ fastbrændsel
Fremviser gerne i postnummer: 6950
Årligt forbrug: 7t "gæt"
Geografisk sted: Ølstrup Vestjylland

Opstart 16kW V10

Indlæg af S-Stampe »

Hej
Jeg har prøvet at opstarte min nye 16kW med V10 styring. Men jeg kan ikke se hvordan man grundindstiller brænderen. I manualerne sår der at man skal justere den til 10%...., men i styrringen står der kW. har prøvet at skrive 1,6kW,en så lav godkender den ikke. Skalaen går fra 5-252kW. Prøvede så at låse den på 50/50%, men der gav den så mange piller at de blev uforbrendte og det osede i hele fyrrumet. Manualen siger også at den ikke må vise "ingen lys" i styrringen. Det viser den så, men hvad skal jeg så ændre...? det kan jeg ikke lige se i manualen..
Piller er vejet af ifl. manualen og blæser er ændret ifl. det ekstra/løse parpir der var lagt ned i kassen.
Nogen forslag...?

paw
Stoker XIV
Stoker XIV
14
Indlæg: 951
Tilmeldt: 18 sep 2009 20:26
Mit fyr: woody 16 kw V10
Areal: 80
Brændsel: Træ-piller
Fremviser gerne i postnummer: 9600
Har takket: 21 gange
Blevet takket: 10 gange

Opstart 16kW V10

Indlæg af paw »

hej, læs denne, http://www.mhes.dk/ her er der også videoer og meget andet godt
Slettet 15549

Opstart 16kW V10

Indlæg af Slettet 15549 »

S-Stampe skrev:Hej
Jeg har prøvet at opstarte min nye 16kW med V10 styring. Men jeg kan ikke se hvordan man grundindstiller brænderen. I manualerne sår der at man skal justere den til 10%...., men i styrringen står der kW. har prøvet at skrive 1,6kW,en så lav godkender den ikke. Skalaen går fra 5-252kW. Prøvede så at låse den på 50/50%, men der gav den så mange piller at de blev uforbrendte og det osede i hele fyrrumet. Manualen siger også at den ikke må vise "ingen lys" i styrringen. Det viser den så, men hvad skal jeg så ændre...? det kan jeg ikke lige se i manualen..
Piller er vejet af ifl. manualen og blæser er ændret ifl. det ekstra/løse parpir der var lagt ned i kassen.
Nogen forslag...?
Det med at den skriver ingen lys i 10% ydelse er et kendt fænomen det gør min også engang imellem men der er fin ild og det er det du skal stille brænder efter
Der skal være en korngul flamme og den må naturligvis ikke gå ud så skal du stille min kw op ( jeg køre 2,5 kw som min men det er ikke sikkert du kan bruge det)
Når du skal justere låser du brænderen på 10,50 og 100 i menuen som hedder regulering
Minimums ydelse stiller du i menuen snegl
Slettet 15549

Opstart 16kW V10

Indlæg af Slettet 15549 »

Jeg kan sagtens få min til at acceptere minimum på 1,6 kw
Har du sat nominel/max ydelse til 16?
Også i menuen snegl
S-Stampe
Stoker II
Stoker II
11
Indlæg: 31
Tilmeldt: 16 mar 2013 12:23
Mit fyr: Scotte 16kW
Areal: 170 + 90
Brændsel: Piller+ fastbrændsel
Fremviser gerne i postnummer: 6950
Årligt forbrug: 7t "gæt"
Geografisk sted: Ølstrup Vestjylland

Opstart 16kW V10

Indlæg af S-Stampe »

Måske er jeg forkert på den. I sneglemenuen under autoberegning står de min kW og næste linie Maks kW. Er det ikke denne jeg "Maks" jeg skal sætte til 1,6..?

Slettet 15549

Opstart 16kW V10

Indlæg af Slettet 15549 »

S-Stampe skrev:Måske er jeg forkert på den. I sneglemenuen under autoberegning står de min kW og næste linie Maks kW. Er det ikke denne jeg "Maks" jeg skal sætte til 1,6..?
Ja eller mere det er ikke sikkert du kan holde ild på 1,6 men prøv dig lidt frem
paw
Stoker XIV
Stoker XIV
14
Indlæg: 951
Tilmeldt: 18 sep 2009 20:26
Mit fyr: woody 16 kw V10
Areal: 80
Brændsel: Træ-piller
Fremviser gerne i postnummer: 9600
Har takket: 21 gange
Blevet takket: 10 gange

Opstart 16kW V10

Indlæg af paw »

hej i snakker lige ikke om det samme.
Som udgangspunkt stillet du kw min til 1,6 og kw max til 16.
Når du vil låse den på feks på 10 % skal du ind i PID og stille min ydelse på 10 OG max ydelse på 10, så er den låst og du kan herefter stille på blæser og kw lav så den kan køre uden den går ud og ikke ryger.
Derefter gør du det samme med 50 og 100 %.
Slettet 15549

Opstart 16kW V10

Indlæg af Slettet 15549 »

paw skrev:hej i snakker lige ikke om det samme.
Som udgangspunkt stillet du kw min til 1,6 og kw max til 16.
Når du vil låse den på feks på 10 % skal du ind i PID og stille min ydelse på 10 OG max ydelse på 10, så er den låst og du kan herefter stille på blæser og kw lav så den kan køre uden den går ud og ikke ryger.
Derefter gør du det samme med 50 og 100 %.
Korrekt og hvis den ikke kan holde ild i 10 % ydelse skal minimum kw sættes op i menuen snegl
S-Stampe
Stoker II
Stoker II
11
Indlæg: 31
Tilmeldt: 16 mar 2013 12:23
Mit fyr: Scotte 16kW
Areal: 170 + 90
Brændsel: Piller+ fastbrændsel
Fremviser gerne i postnummer: 6950
Årligt forbrug: 7t "gæt"
Geografisk sted: Ølstrup Vestjylland

Opstart 16kW V10

Indlæg af S-Stampe »

Ok, nej jeg har ikke været inde i PID, det prøver jeg lige..
S-Stampe
Stoker II
Stoker II
11
Indlæg: 31
Tilmeldt: 16 mar 2013 12:23
Mit fyr: Scotte 16kW
Areal: 170 + 90
Brændsel: Piller+ fastbrændsel
Fremviser gerne i postnummer: 6950
Årligt forbrug: 7t "gæt"
Geografisk sted: Ølstrup Vestjylland

Opstart 16kW V10

Indlæg af S-Stampe »

Nu havde jeg lidt mere succes.. Takker. dog er min brænderrist ikke ens med den som de viser på billeder/video. på min lægger der en skamolplade i toppen, hvilket gør at flammen ikke kan nå ud på 10% testen. På billede er der ligesom et V, som gør at man kan se flammen.. tror at det er ok..?
Så kondenser den også meget. Der er vand i aske skuffen. Er det normalt ved førstegangsopstart, og forsvinder det når hele anlæget er kommet op i temp...?

Besvar