Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Green Heat

Hvis du ikke ved hvor du skal stille dit spørgsmål, er du velkommen til at gøre det her
sardan
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 13
Tilmeldt: 28 dec 2007 22:06
Mit fyr: Alcon 6, Green Heat
Areal: 260 m2 + 40 m2 værk.
Brændsel: Træpiller
Årligt forbrug: ?
Geografisk sted: Nordjylland, Tårs

Re: Green Heat

Indlæg af sardan » 08 jan 2008 20:39

så kom dagen.. den meldte fejl 21 (mangler brændsel)
pusigt.. der var piller nok..
Selve brandskålen var fyldt op med aske.. ca. 4 cm tyk og med huller I (lignede en ost)
har nogen oplevet det?
Jeg kører med nogle gode træpiller (tror jeg da)


henrik trolle
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 6
Tilmeldt: 28 aug 2007 19:38
Mit fyr: Kedel comfort fra 1962/63
Areal: 98
Brændsel: Træpiller
Dagligt forbrug: 20-25 kg
Årligt forbrug: 2500-3000 kg
Geografisk sted: Frederikshavn

Re: Green Heat

Indlæg af henrik trolle » 08 jan 2008 20:46

det er slagger dårlig pille kvallitet. rens brænder koppen. evt kan du rense den hver dag eller hver anden dag indtil at du ikke har flere piller tilbage. har købt piller ved http://www.kk-import.com/ ved sæby. det er god kvallitet og næsten ikke nogle slagger

Chr. M
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 2
Tilmeldt: 01 mar 2008 09:29
Mit fyr: Green Heat/Rocca kedel
Areal: 190
Brændsel: Piller 8 mm
Dagligt forbrug: 30
Årligt forbrug: 10
Geografisk sted: Brønderslev

Re: Green Heat

Indlæg af Chr. M » 01 mar 2008 09:53

Hej Henrik,

Jeg har selv et Green Heat pille fyr. Jeg købte det brugt med en Rocco Kedel, som jeg mener er lidt for stor.
jeg har haft rigitg mange problemer med fyret. I den seneste tid går det ud flere gange i døgnet.
Tidligere har jeg forsøgt alt muligt mht. indstillinger, og nu har jeg prøvet dine indstillinger. Det har lavet en fejl 20 igen. Men mit hus er vist også på flere kvm end dit?
har du nogle fif, inden konen forlager at få en oliebrænder i huset igen?

Mvh
Chr. M
henrik trolle skrev:jeg har en greet heat stoker som jeg har kørt med i lidt over 2 år vores mdl forbrug i vinter månederne ligger mellem 350 - 400 kg det er meget fint når kedlen er fra 1963, vores hus er 100 m2 og rimeligt godt isoleret.

fik en kanon service af anders fra green heat stoker da vi købte den, har kørt uden driftstop så det virker som at vi har valgt den rigtigt.

mine parameter
40 min snegl ydelse står til =60
41 min blæser ydelse står til =70
50 snegle køretid 100 % =0.20
51 snegle pausetid 100 % =4.48


m.v.h
Henrik Trolle

henrik trolle
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 6
Tilmeldt: 28 aug 2007 19:38
Mit fyr: Kedel comfort fra 1962/63
Areal: 98
Brændsel: Træpiller
Dagligt forbrug: 20-25 kg
Årligt forbrug: 2500-3000 kg
Geografisk sted: Frederikshavn

Re: Green Heat

Indlæg af henrik trolle » 01 mar 2008 10:53

det lyder som en optændingsfejl måske er dit varmelægme defekt prøv at tage pillebrænderen ud af kedlen og slangen til pillerne og brænder koppen ud. så prøv at starte og se om varmelægmet bliver varmt, hvis det ikke kør er det defekt og koster kun 250 kr hos http://www.adelboeg.dk i tårs.

ellers får den nok for lidt piller under opstart.

har du problemer kan du bare ringe til mig så kan jeg evt guide dig igennem hvad du skal gøre
Henrik 23957520

Chr. M
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 2
Tilmeldt: 01 mar 2008 09:29
Mit fyr: Green Heat/Rocca kedel
Areal: 190
Brændsel: Piller 8 mm
Dagligt forbrug: 30
Årligt forbrug: 10
Geografisk sted: Brønderslev

Re: Green Heat

Indlæg af Chr. M » 01 mar 2008 11:23

Hej Henrik,

Tak for det.

Jeg har lige bestilt ny blæser(den gamle knorrer i lejer) og en rustfri brændekop (min er i tyk støbejern) samt ny ildføler, og en gang nyt paksnor. Så burde det gamle fyr komme godt fra land!! Det hele er bestilt hos Anders Adelbøeg.

Jeg prøver lige at skrue pillerne lidt op.
Kunne også læse lidt omkring slagger og dårlige piller. Jeg har utrolig meget slagger i brændekoppen. Siderne bliver helt tykke af slagger som skal bankes af. Jeg vil prøve at bestille piller fra kk-import i sæby istedet. Faktisk også billigere end dem jeg plejer at få. Er 8 mm det bedste til Green Heat?

Hvis det går helt galt, så ringer jeg til dig.

På forhånd mange tak,

Mvh
Chr. M.




henrik trolle skrev:det lyder som en optændingsfejl måske er dit varmelægme defekt prøv at tage pillebrænderen ud af kedlen og slangen til pillerne og brænder koppen ud. så prøv at starte og se om varmelægmet bliver varmt, hvis det ikke kør er det defekt og koster kun 250 kr hos http://www.adelboeg.dk i tårs.

ellers får den nok for lidt piller under opstart.

har du problemer kan du bare ringe til mig så kan jeg evt guide dig igennem hvad du skal gøre
Henrik 23957520


henrik trolle
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 6
Tilmeldt: 28 aug 2007 19:38
Mit fyr: Kedel comfort fra 1962/63
Areal: 98
Brændsel: Træpiller
Dagligt forbrug: 20-25 kg
Årligt forbrug: 2500-3000 kg
Geografisk sted: Frederikshavn

Re: Green Heat

Indlæg af henrik trolle » 01 mar 2008 11:54

fint ¨å skal det nok komme til at køre. så prøv lige de piller som kk har som er fra din-power der er ingen slagger i og brænder super


Besvar