Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

NBE narrer kunderne.

Spørgsmål vedr. Woody samt det tilbehør der laves til Woody pillefyret
Brugeravatar
Havmand
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 2315
Tilmeldt: 17 mar 2010 21:08
Mit fyr: Atmos DC25 samt Scotte v.10 comfort 10KW
Areal: 190
Brændsel: Blandet træ og piller
Fremviser gerne i postnummer: 4700
Dagligt forbrug: 30 kg
Geografisk sted: Næstved, Sydsjælland
Modtaget likes: 2 gange

NBE narrer kunderne.

Indlæg af Havmand » 20 aug 2013 16:23

Guje, hvordan er det gået med salget ?
Bo Sarup-Havmand
Mit interface
Min Stokerlog


Guje
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 5
Tilmeldt: 13 aug 2013 07:55

NBE narrer kunderne.

Indlæg af Guje » 21 aug 2013 08:22

Havmand skrev:Guje, hvordan er det gået med salget ?
Hej

Det går ok. Jeg har fundet et firma ved Horsens som tilbyder 5000,-. Det er i samarbejde med Dong, siger de. Hvor meget de så selv scorer ved jeg ikke. Men de venlige mennesker herinde der siger at det kun er småpenge man kan få, har ikke ret.

Jeg er noget skuffet over dette forum. Det ser ikke ud til at man er kritiske forbrugere, snarere rygklappere for sin ynglings leverandør.
Og hvorfor kommer der ikke noget svar fra NBE selv. Man må jo tænke sit....

Nå, problemet er bare at horsens firmaet kun tilbyder de 5000 i forbindelse med Woody (og her er det jo sjovt at NBE ikke selv vil give andet end lidt udvidet garanti, som man så skal betale 1500 oveni per år) og så på ekoheat.

Lige nu hælder jeg mest til MGM men har ikke bestemt mig.
Hilsen
Gunnar.

nemocharley

NBE narrer kunderne.

Indlæg af nemocharley » 21 aug 2013 08:46

Det lader til, at du har sat dig grundigt ind i sagerne. Personligt har jeg en oplevelse af, at have fået rigtig god hjælp herinde, selvom jeg har valgt en løsning, som er lidt atypisk.

Mht. uvildighed og neutralitet så føler jeg mig ikke ramt af din kritik - i rigtig mange tråde skriver jeg noget som følgende:

Pillefyr til under 30k i anskaffelse

Biomax, NBE, Minibio, Pellux 100, Atmos, MGM - de er forskellige, hvilket er godt da behovene og forbrugerne også er forskellige. Personligt stiller jeg det op således; uden solvarme og akkutank ville jeg vælge MGM, med solvarme og akkutank ville jeg vælge atmos - men det er bare mig og mine særheder.

Jeg ved intet om salg af "miiljøbonus" - har slet ikke sat mig ind i det.
Last edited by 1 on nemocharley; edited 21 times in total

Brugeravatar
Ugelvig
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1354
Tilmeldt: 18 sep 2012 12:19
Mit fyr: Atmos D14P/Iwabo Villa S2
Areal: 212+70
Brændsel: Stampemøllen
Dagligt forbrug: 16 kg pr. døgn
Årligt forbrug: 6 ton
Geografisk sted: Sønderjylland
Kontakt:

NBE narrer kunderne.

Indlæg af Ugelvig » 21 aug 2013 08:54

@Guje, jeg kunne godt føle mig lidt provokeret over dit indlæg. Men vælger ikke, at gøre det! Jeg har hjulpet flere herinde fra med, at få de energibesparelsestilskud hjem. Nogen har fået små 4.000,- andre ca. 12.500,- Det kommer an på selve energibesparelsen, som jeg tidligere skrev i denne tråd. Jeg vil gerne hjælpe dig med at lave de beregninger, men jeg skal bruge nogle oplysninger for at kunne gøre det.

Er nyttevirkningen på de to kedler begge 90%, så er der ikke nogen energibesparelse... Derfor ingen udbetaling. Der skal være en reél besparelse i energi (antal kWh) for at få noget udbetalt!

At jeg skulle være stor tilhænger af NBE er vist ikke hele sandheden. Om nogen har jeg fået "prygl" for min holdning omkring fyring. Spørg evt. Levi ;)
/AJU

Atmos D14P med påmonteret Iwabo Villa S2 og 750l træpiller i Mafa Midi silo fremvises gerne :)

Guje
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 5
Tilmeldt: 13 aug 2013 07:55

NBE narrer kunderne.

Indlæg af Guje » 21 aug 2013 09:18

Hej

Min kritik gælder naturligvis ikke alle herinde. men det er tydeligt at det er nogen der ikke bryder sig om at man kritiserer NBE.
Til dem der har udtrykt sig kritisk undskylder jeg min opførsel. Til rygklapperne spørger jeg: hvem er jeres herre?

Prøv at gå tilbage i denne tråd og se hvor mange der "mener at de véd" at man kun kan få småpenge for co2 besparelsen. Og nu fortæller Uglevig at der er eksempler på op til 12500,-.
Hvis det er småpenge, så ved jeg ikke lige!!!

Ifølge firmaet jeg talte med vil alle der sælger sin CO2 besparelse til Dong kunne få 5000 når de går over til pillefyr, med mindre deres hus allerede er registreret til biobrændsel i bbr register.
Hilsen
Gunnar.


triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5479
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 405 gange
Modtaget likes: 423 gange

NBE narrer kunderne.

Indlæg af triumph » 21 aug 2013 09:48

Jeg tror vi er rigtig mange der godt kunne tænke sig at få navnet på det firma i horsens.

Hjemme teori
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2518
Tilmeldt: 28 feb 2008 23:46
Mit fyr: 16kW OPOP20 V.7 /Atmos 25GD+1800L Akku
Areal: 154m2
Brændsel: Brænde, sol , træpiller
Årligt forbrug: 5,5 t pill
Geografisk sted: 4295, Stenlille
Givet likes: 29 gange
Modtaget likes: 233 gange

NBE narrer kunderne.

Indlæg af Hjemme teori » 21 aug 2013 09:50

Hej Guje

Jeg har været kritisk og har ikke selv købt nogen "pakke" af NBE, eller forsøgt at sælge CO2 besparelse.

Men kig også lige indad - du starter tråden ekstremt aggressivt, med påstand om tilskud på 10800 hvorpå du kalder det både "svineri" og "at tage røven på" og det med dit allerførste indlæg på et forum. Jeg ved ikke hvor længe du har deltaget som gæst, men det er altså en ekstrem hård tone når nu dine fakta ikke holder vand.

Du nu nået op med et tilskud på 5000, som jo ligger under halvdelen af det du først postulerer. Jeg vil stadig gerne se papiret, for som uglevig skriver skal du spare kWh for at få tilskud til CO2 besparelser. Hvis det du siger er korrekt er det flot, men jeg vil gerne se papiret før jeg tror på det.

Og når uglevig skriver 12500 hænger du dig meget i det, men der mangler du igen fakta, for du ved ikke hvad det er for. Det kan jo været isolering på loft, energivinduer i hele hytten eller udskiftning af en 50år gammel støbejernskedel med en nyttevirkning på 40% på en gård med 800kvm opvarmet areal.

Jeg skal ikke sige om NBEs tilbud er godt, jeg brugte det ikke selv, heller ikke opstartsbesøg. Men her skal du også være opmærksom på at de giver tilskuddet som en standard ydelse, så vidt jeg ved uden skelen til hvad du have før eller om der er en egentlig kWh besparelse og hvis man så som ovenstående skulle have en meget gammel kedel med ringe nyttevirkning og en meget stor kWh besparelse er det jo en frit for at ringe til en energirådgiver som kan hjælpe en med at få højst muligt tilskud.

Q-pro sælger PT også scotten med "5000,- i energi tilskud", men det er bare ikke helt gennemskueligt hvad der er egentlig energitilskud og hvad der er "rabat". Jeg ville i hvert fald ikke forvente at få rabat oveni og det ville jeg forvente hvis jeg forsøgte andre steder, når jeg skulle købe fyr og fittings for 30-40K.
Last edited by 1 on Hjemme teori; edited 21 times in total
Mvh. Sophus

Hjemme teori
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2518
Tilmeldt: 28 feb 2008 23:46
Mit fyr: 16kW OPOP20 V.7 /Atmos 25GD+1800L Akku
Areal: 154m2
Brændsel: Brænde, sol , træpiller
Årligt forbrug: 5,5 t pill
Geografisk sted: 4295, Stenlille
Givet likes: 29 gange
Modtaget likes: 233 gange

NBE narrer kunderne.

Indlæg af Hjemme teori » 21 aug 2013 09:51

triumph skrev:Jeg tror vi er rigtig mange der godt kunne tænke sig at få navnet på det firma i horsens.
Mon ikke det er Q-pro, selvom de ligger nærmer Århus?
Mvh. Sophus

triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5479
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 405 gange
Modtaget likes: 423 gange

NBE narrer kunderne.

Indlæg af triumph » 21 aug 2013 09:59

jeg kan finde scotten billigere end hos q-pro, selvom jeg ikke får 5000 i "CO2 tilskud"
Men hvis det er et reelt co2 tilskud, så kan du da også få det på en mgm, du skal bare selv søge hos dong

Brugeravatar
lamborg
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2672
Tilmeldt: 07 nov 2011 02:01
Mit fyr: woody 30kw. Opop 30 kw blackstar med V10
Areal: 587kvm + 80kvm Kld
Brændsel: forskellige typer
Fremviser gerne i postnummer: 7200
Dagligt forbrug: en hulen masse
Årligt forbrug: ca12-14 tons
Geografisk sted: Urup , Grindsted
Givet likes: 271 gange
Modtaget likes: 361 gange
Kontakt:

NBE narrer kunderne.

Indlæg af lamborg » 21 aug 2013 10:52

Øh jeg undere mig meget over denne tråd. det du kan få er den til enhver tid gældende pris for co2 på det åbne market und nix weither. Og det er ren udregning på kw besparelse. Dong tilbød mig ca 1600 og jeg gik el som svarede til 4000 l olie til 12 tons træpiller så jeg ville da hellere have et opstarts besøg. Hvis man virkelig skal have noget tilskud hjem så skal der også investeres en del kr og øre. Desuden svinger markedsprisen meget.
Desuden kan man jo bare vælge at lade være med at skrive co2 besparelsen over til NBE . Det er sgu da et frit land .. og et postulat at NBE snyder kunderne holder hvis ikke særligt langt . Inden man kommer med den slags udtagelser skal man lige sørge for at have sine fakta i orden.
Jeg synes godt om mit fyr med jeg har ikke noget med NBE at gøre og hvis de ikke svare kunne det måske hænge sammen med at det du kører frem med ikke holde vand så hvorfor bruge tid på det. Og hvad vil du have de skal svare ??? Det er jo en fast pris og nogen gange tjener de og andre gange sætter de til .. Som i al anden handel og vandel..
MVH
Claus
Fyrmester på lamborghus
"hvor høj dine trone end er vil du altid sidde på din egen røv"
30Kw scotte. opop 30kw blackstar. 500l pilletank. Magna 25-100. V10
16kw jordvarme og 7kvm solfanger til sommerdrift med samlet 500L VVB


Besvar