Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Forsyningssikkerhedsafgift høring

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
Besvar
nemocharley

Forsyningssikkerhedsafgift høring

Indlæg af nemocharley » 15 aug 2013 13:54

Hjemme teori skrev:
De sku du aldrig ha sagt icon_cheesygrin.gif - nu kommer Lidegaard nok snart efter dem også, dem kan de jo holde øje med på flyfoto og med den globale opvarmning er det jo også en slags forsyningssikkerhed. Nu flere solskinstimer nu højere årlig afgift :great: :great: :great:
det skulle ikke undre mig....


calle

Forsyningssikkerhedsafgift høring

Indlæg af calle » 15 aug 2013 22:01

lamborg skrev:Hæ hæ masse af forslag til at omgå systemet men er det nu også lige det som er meningen... Tankegange i dette land er forkert og så kan man skylde skylden over på at de kreative tanker jo kun kommer fordi vi betaler rigeligt i forvejen. Og ja det er rigtigt men det er ligesom om at folk tænker på staten som en fandens rigmand der skovler penge ind. Men det passer jo ikke pengene går til vores alle sammens velfærd. Man kan altid diskutere om de blever brugt rigtigt men det er en anden sag. Men det er som regle dem der råber højst om at vi betaler alt for meget i skatter og afgifter som også råber højst på sygehuset når den fælles kasse ikke vil betale til at konens tyngdekraft ramte bryster bliver genfyldt med silikone.. Har foresten hørt man skal passe på med de fyldte babser. Hvis man trykker på dem begge ryger hendes sko af.
Brændeovn og fastbrændsels kedler er noget fanden har skabt :-) .. De oser og stinker fordi folk ikke brænder fint tørt træ-korn-tørt flis af som det er beregnet til .. Næ det er gamle jernbane sveller -trykket træ -vådt så det driver træ- brugte bleer fra plejehjemmet og børnehaven-alt kan brænde bare temperaturen er høj nok. Skide med naboerne min skorsten er høj nok til at stanken ikke slåer ned ved mig.. Forbyd det skrammel :-)...
Rolig nu Lamborg.

Skal man så betragte dig som asocial, fordi du ikke fyrer med olie, ikke kører i Rover V8 (4 km pr. liter), ikke ryger 20 smøger om dagen, ikke køber luxus bil eller mc (180 procent afgift) fordi du måske kan nøjes med en Kia Picanto og et pillefyr ??????

Desuden er det urimeligt at dømme alle over samme kam mht. "fyringsmanerer". Mon ikke de fleste fyrer ansvarsbevidst i deres brændeovn/brændefyr.

Venlig hilsen

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Forsyningssikkerhedsafgift høring

Indlæg af Lintz » 15 aug 2013 22:32

Lige et lille piv fra mig - HVIS denne afgift skulle blive indført så skal vi vel også betale MOMS af den - Mon ikke ???
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

Brugeravatar
Aaen
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1392
Tilmeldt: 16 mar 2012 17:12
Mit fyr: Fjernvarme/brændeovn
Areal: 200
Fremviser gerne i postnummer: 9330
Geografisk sted: 9330 Dronninglund
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 3 gange
Kontakt:

Forsyningssikkerhedsafgift høring

Indlæg af Aaen » 15 aug 2013 22:52

Lintz skrev:Lige et lille piv fra mig - HVIS denne afgift skulle blive indført så skal vi vel også betale MOMS af den - Mon ikke ???
Formentlig, først tysk og så dansk. Så skal man udfylde et skema i tre eksemplarer, Gul, grøn og rød, sende det anbefalet til staten og så vil de tage kontakt til tyskland og anmode om at få den tyske moms refunderet. Der vil så komme et ekspeditionsgebyr på, sat i forhold til sin indkomst. Dvs, at dem der er lav lønnet, ikke får noget!

Hjemme teori
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2518
Tilmeldt: 28 feb 2008 23:46
Mit fyr: 16kW OPOP20 V.7 /Atmos 25GD+1800L Akku
Areal: 154m2
Brændsel: Brænde, sol , træpiller
Årligt forbrug: 5,5 t pill
Geografisk sted: 4295, Stenlille
Givet likes: 29 gange
Modtaget likes: 233 gange

Forsyningssikkerhedsafgift høring

Indlæg af Hjemme teori » 16 aug 2013 07:18

Lintz skrev:Lige et lille piv fra mig - HVIS denne afgift skulle blive indført så skal vi vel også betale MOMS af den - Mon ikke ???

Så må du da blive helt ekstatisk Lamborg, så få du lov til at gi yderligere 1750 til det vi gir til hinanden :P

Det gør jeg desværre også new9 - men så kan jeg måske få passet mine børn på rimelige vilkår igen :great:
Mvh. Sophus


Landlyst
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4479
Tilmeldt: 13 okt 2009 22:03
Mit fyr: Scotte 16kW V. 10, Blackstar semirens
Areal: 200kvm+ 60kvm
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Dagligt forbrug: 30,8
Årligt forbrug: 6 tons
Geografisk sted: 8830 Tjele
Givet likes: 22 gange
Modtaget likes: 12 gange

Forsyningssikkerhedsafgift høring

Indlæg af Landlyst » 17 aug 2013 10:34

Hmmm.... gad vide om ikke jeg bliver gladere for mine koks.... icon_cheesygrin.gif icon_cheesygrin.gif

Brugeravatar
lamborg
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2672
Tilmeldt: 07 nov 2011 02:01
Mit fyr: woody 30kw. Opop 30 kw blackstar med V10
Areal: 587kvm + 80kvm Kld
Brændsel: forskellige typer
Fremviser gerne i postnummer: 7200
Dagligt forbrug: en hulen masse
Årligt forbrug: ca12-14 tons
Geografisk sted: Urup , Grindsted
Givet likes: 271 gange
Modtaget likes: 361 gange
Kontakt:

Forsyningssikkerhedsafgift høring

Indlæg af lamborg » 17 aug 2013 16:48

Hæ hæ. Min kommentar var nu for sjov.. Men alligevel med lidt alvor ang den netop nævnte fyringsmoral . Nå men Calle jeg ryger altså 40 søm om dagen og køre vw :-) og med hensyn til moms så er det ikke rigtigt slået igennem her hvor jeg bor. :-)
MVH
Claus
Fyrmester på lamborghus
"hvor høj dine trone end er vil du altid sidde på din egen røv"
30Kw scotte. opop 30kw blackstar. 500l pilletank. Magna 25-100. V10
16kw jordvarme og 7kvm solfanger til sommerdrift med samlet 500L VVB

calle

Forsyningssikkerhedsafgift høring

Indlæg af calle » 17 aug 2013 22:53

lamborg skrev:Hæ hæ. Min kommentar var nu for sjov.. Men alligevel med lidt alvor ang den netop nævnte fyringsmoral . Nå men Calle jeg ryger altså 40 søm om dagen og køre vw :-) og med hensyn til moms så er det ikke rigtigt slået igennem her hvor jeg bor. :-)
Hej Lamborg.

Godt at have samvittigheden i orden. Kender til fornemmelsen :)

Venlig hilsen

Brugeravatar
dreamer81
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 270
Tilmeldt: 10 sep 2007 10:54
Mit fyr: scotte 20kw og Pellux100 20kw
Areal: 530
Brændsel: fireheat :(
Fremviser gerne i postnummer: 9500
Årligt forbrug: 15T
Geografisk sted: Randers

Forsyningssikkerhedsafgift høring

Indlæg af dreamer81 » 18 aug 2013 12:25

Jeg forstår da ikke lige folk synes det er lige meget med den afgift. Det er da den største gang U#¤/&=)"(#/¤?="#()¤ den regering har lavet. Og så begrænse grænsehandlen på den diktatoriske måde.... sådan noget juks!

triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5479
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 405 gange
Modtaget likes: 423 gange

Forsyningssikkerhedsafgift høring

Indlæg af triumph » 18 sep 2013 13:49

http://ing.dk/artikel/naeste-aar-skal-d ... ket-161846

http://ing.dk/artikel/tredjedele-af-dan ... kat-135808

Idiotien vil ingen ende tage. Der indføres afgift på brænde. Men kun 1/3 af brændet bliver pålagt afgift. Tilgændgæld kommer der afgifter på plankeværker og rafter.....


Besvar