Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Scotte eller Pellux

Spørgsmål vedr. Scotte samt det tilbehør der laves til Scotte pillefyret
Besvar
Brugeravatar
bobzinen
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 278
Tilmeldt: 25 sep 2012 21:09
Mit fyr: Pellux 100 m iltstyring
Areal: 205 kvm + 30 kvm r
Brændsel: Piller 6 mm
Fremviser gerne i postnummer: 6310
Årligt forbrug: 6 tons
Geografisk sted: 6310 Broager Downtown Sønderjylland
Givet likes: 3 gange
Modtaget likes: 2 gange

Scotte eller Pellux

Indlæg af bobzinen » 01 aug 2013 21:16

levi skrev:
Du kender mig som debattør NEMO, - og når du skriver noget jeg ikke er enig i, - og når du ikke vil argumentere og komme med Fakta, - så bliver jeg naturligvis lidt mere frembrusende end normalt - men jeg forholder mig faktisk sagligt til emnet, - selvom jeg forlanger noget mere konkret at svare og debattere omkring fra din og Ugelvigs side af.

Det bliver du nødt til at acceptere når du er på et forum hvor der både er forhandlere, - og inkarnerede stokernørder til stede, - du ved selv hvor meget viden der er herinde, - og når du & Ugelvig går direkte imod den viden - så deler det vandene!

Sådan er det på et forum, - og sådan SKAL det være på et forum.

Jeg har før sagt det - og siger det igen, - jeg er fuldstændig ligeglad med hvilket anlæg folk har, - men når man anbefaler et anlæg til en bruger, - så skal man have argumenter og fakta på plads, - og lade andre byde ind med viden og andre argumenter & holdninger!

Hvis man ikke kan acceptere det, - er man ikke egnet til at være på et forum som dette - og det gælder faktisk helt generelt og er ikke specielt bemyndiget på dig NEMO.
Hej Levi
Undskylder min lidt vel bramfrie ytring men jeg havde altså damp på kedlen :oops:
To forgive the Terrorists is up to God
But to send them to him is up to me
Vladimir Putin


levi

Scotte eller Pellux

Indlæg af levi » 01 aug 2013 21:19

bobzinen skrev:
Hej Levi
Undskylder min lidt vel bramfrie ytring men jeg havde altså damp på kedlen :oops:
Det er helt ok - jeg kender det godt :great:

hgj
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 23
Tilmeldt: 20 feb 2011 14:48
Mit fyr: Pellux 100, PB20Max
Areal: 220
Brændsel: Piller + træ
Geografisk sted: Vrå

Scotte eller Pellux

Indlæg af hgj » 01 aug 2013 21:20

Det lyder jo meget godt alt sammen Levi, Man undres jo blot når at Bobzinen og Ugelvig straks skal ned med nakken med krav om saglige og konkrete argumenter, samtidig med at Dunas får en Like af dig for at skrive at Scotte/Woody er lysår foran Pellux. Ingen argumenter, udover at han kan sidde i sin sofa og justere på hans fyr, som så senere åbenbart ikke er nødvendigt længere.
Jeg brugte selv dette forum som primær informationskilde da jeg jagtede nyt fyr, jeg havde blot behov for et fyr der passede sig selv.
Jeg ønsker ikke kompressorer og ekstra computere koblet til mit fyr. Ej heller ønsker jeg et fyr, hvor det åbenbart er acceptabelt at en tænder skal skiftes op til et par gange om året.

nemocharley

Scotte eller Pellux

Indlæg af nemocharley » 01 aug 2013 21:26

levi skrev:
Altså - at pakke tingene ind på den måde fjerner jo fluen fra lorten Nemo....

Vi snakker her om en eltænder i udskiftning 1-2 gange om året - det kan du sku ikke kalde for miljøbelastning/problem....

Hvad tror du belaster miljøet mest ?, - 1 eller 2 eltændere om året - eller A/A kontra A/B i testresultat fra TI ?

Jeg er villig til en helt klar saglig debat om det her emne, - så vær nu lidt seriøs! - Jeres snak om eltændere som en miljøbelastning/problem er for langt ude....

Og hvis det virkelig er jeres eneste argument, - så er jeg godt nok skuffet... :shock:
Jeg mener helt specifikt at der i dette svar er mere end blot saglige tilkendegivelser fra dig. Jeg kender dig hverken som debattør eller som menneske, den slags tager længere tid for mig. Forstår jeg dig ret så lægger du op til at jeg skal acceptere dig som du er/formulerer dig - mens du omvendt ikke tillægger mit synspunkt nogen værdi. Endvidere betegner i et andet svar du det jeg skriver som mystisk? Altså der er ikke plads til dem som har det svært med lugten i bageriet (og det har du jo en forholdsvist stor indflydelse på) - er det sådan jeg skal forstå det. Jeg anerkender, at du er en vigtigere person inde på dette fora end jeg, men jeg synes du gør dig skyld i at gøre fællesskabet herinde ubehageligt at være en del af, når du udtaler dig så bastant.

Du skriver at det ikke er henvendt til mig bestemt - men mit navn står med stort ikke en men to gange?

levi

Scotte eller Pellux

Indlæg af levi » 01 aug 2013 21:29

hgj skrev:Det lyder jo meget godt alt sammen Levi, Man undres jo blot når at Bobzinen og Ugelvig straks skal ned med nakken med krav om saglige og konkrete argumenter, samtidig med at Dunas får en Like af dig for at skrive at Scotte/Woody er lysår foran Pellux. Ingen argumenter, udover at han kan sidde i sin sofa og justere på hans fyr, som så senere åbenbart ikke er nødvendigt længere.
Jeg brugte selv dette forum som primær informationskilde da jeg jagtede nyt fyr, jeg havde blot behov for et fyr der passede sig selv.
Jeg ønsker ikke kompressorer og ekstra computere koblet til mit fyr. Ej heller ønsker jeg et fyr, hvor det åbenbart er acceptabelt at en tænder skal skiftes op til et par gange om året.
Man får en like, - hvis det en person har skrevet er korrekt - eller man er enig i det, - det er ikke altid nødvendigt at skrive mere... - der er like funktionen en god lille ting.

Jeg har slet ikke debatteret mod eller med bobzinen i denne tråd, - mener du ikke NEMO ? - og nej jeg har ikke forsøgt at få dem ned med nakken, - jeg har forsøgt at forstå deres argumenter udfra deres anbefalinger - og jeg må indrømme de argumenter er mig meget mangelfulde....

At en eltænder holder længere, - og at man har set en skæv skrue på et pillefyr er altså ikke holdbare argumenter!

Og at jeg vælger at debattere i en tråd - hvilket ikke sker tit længere, - er udelukkende fordi jeg er lodret uenig i det der bliver skrevet! - hvori består det ikke saglige (?) - jeg har trods alt en hel del viden bag mig (!)

Jeg forsøger netop at forholde mig sagligt i denne tråd, - hvilket jeg også forlanger andre gør, - og jeg har så vidt jeg kan læse hverken provokeret nogen eller noget i denne tråd...

Hvorfor må jeg ikke modargumentere - og forlange argumenter ? - fordi jeg er forhandler ?


levi

Scotte eller Pellux

Indlæg af levi » 01 aug 2013 21:34

nemocharley skrev:
Jeg mener helt specifikt at der i dette svar er mere end blot saglige tilkendegivelser fra dig. Jeg kender dig hverken som debattør eller som menneske, den slags tager længere tid for mig. Forstår jeg dig ret så lægger du op til at jeg skal acceptere dig som du er/formulerer dig - mens du omvendt ikke tillægger mit synspunkt nogen værdi. Endvidere betegner i et andet svar du det jeg skriver som mystisk? Altså der er ikke plads til dem som har det svært med lugten i bageriet (og det har du jo en forholdsvist stor indflydelse på) - er det sådan jeg skal forstå det. Jeg anerkender, at du er en vigtigere person inde på dette fora end jeg, men jeg synes du gør dig skyld i at gøre fællesskabet herinde ubehageligt at være en del af, når du udtaler dig så bastant.

Du skriver at det ikke er henvendt til mig bestemt - men mit navn står med stort ikke en men to gange?
Det indlæg du referer til der - er et svar fra dig - hvor du begynder at involvere klimaminister etc.

Det er jo tråden her fuldstændig uvedkommende - og derudfra kommer "fluen på lorten".

At jeg skriver dit nick med stort, - er fordi alle navne starter med stort. - det lærte jeg i skolen.

Du har ret i vi kender ikke hinanden - men vi ved hvordan vi begge er på dette fora, - jeg har ikke mere indflydelse end du har, - deri tager du grueligt fejl - men jeg har nok mere viden på området her end du har - må jeg ikke dele ud af den viden, - og må jeg ikke debattere pga. det ?

triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5479
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 405 gange
Modtaget likes: 423 gange

Scotte eller Pellux

Indlæg af triumph » 01 aug 2013 21:36

Det er klart at når man er forhandler af et bestemt produkt, så bør man træde mere varsomt end andre. Og passe mere på ikke at nedgøre andre produkter.

Jeg syntes at det er ærgeligt at denne tråd, der kunne have udviklet sig til en intressant debat om hvilken driftsform og set up der er bedst.
I stedet endte med scotte og pellux ejere råbte øv af hinanden

Brugeravatar
bobzinen
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 278
Tilmeldt: 25 sep 2012 21:09
Mit fyr: Pellux 100 m iltstyring
Areal: 205 kvm + 30 kvm r
Brændsel: Piller 6 mm
Fremviser gerne i postnummer: 6310
Årligt forbrug: 6 tons
Geografisk sted: 6310 Broager Downtown Sønderjylland
Givet likes: 3 gange
Modtaget likes: 2 gange

Scotte eller Pellux

Indlæg af bobzinen » 01 aug 2013 21:37

hgj skrev:Det lyder jo meget godt alt sammen Levi, Man undres jo blot når at Bobzinen og Ugelvig straks skal ned med nakken med krav om saglige og konkrete argumenter, samtidig med at Dunas får en Like af dig for at skrive at Scotte/Woody er lysår foran Pellux. Ingen argumenter, udover at han kan sidde i sin sofa og justere på hans fyr, som så senere åbenbart ikke er nødvendigt længere.
Jeg brugte selv dette forum som primær informationskilde da jeg jagtede nyt fyr, jeg havde blot behov for et fyr der passede sig selv.
Jeg ønsker ikke kompressorer og ekstra computere koblet til mit fyr. Ej heller ønsker jeg et fyr, hvor det åbenbart er acceptabelt at en tænder skal skiftes op til et par gange om året.
Jeg har fuldstændig den samme mening som Nemo
Jeg har behov for varme og varmt vand
Gider ikke bruge tid på og sidde og glo på kurver og optimere for at spare 3 kg piller.
Plug and play NO more NO less.

Har stor respekt for dem der har lysten til og trimme fyr og et eller andet sted så tror jeg at det lige præcis er det der skiller vandende i denne debat.
Dem der bar vil have et driftsikkert fyr
og dem der "tænder på" og trimme driftsikkert fyr.
Jeg tror at det i bund og grund er fuldstændigt hva der står på fyret
To forgive the Terrorists is up to God
But to send them to him is up to me
Vladimir Putin

Brugeravatar
Lau
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 794
Tilmeldt: 16 sep 2007 16:39
Mit fyr: MGM Junior
Areal: 135 rimelig iso.
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6621
Årligt forbrug: 3600 kg
Geografisk sted: Vejen (",)
Givet likes: 23 gange
Modtaget likes: 14 gange

Scotte eller Pellux

Indlæg af Lau » 01 aug 2013 21:50

levi skrev: Alle anlæg kræver reservedele Lau - det gør dit også, - spørgsmålet er så om du selv kan skifte dem når de svigter - eller ej.


Forøvrigt har dit anlæg - intet med denne tråd her at gøre...
Efter at have gennemtænkt det en smule.. Jo, mit anlæg har dælme en plads i den her tråd.

Det er nemlig, som iwabo, simpelt opbygget - færre dele der kan gå i stykker og derved også færre dele der kan skabe besvær i en evt. Fejlsøgning.

Hvad jeg gør juleaften, hvor mit måske går i stykker? Jamen det samme som hvis en fjernvarmeinstallation, et gasfyr eller et oliefyr gik i stykker, jeg må arbejde på at skabe noget varme.
Og jo, jeg kikkede fyret grundigt efter, inden jeg købte det, stumperne er rimeligt nemme at skifte - og fejlfindingen skulle ikke kunne give mg grå hår.

Min erfaring med scotte, godt nok svogerens, på 8 mdr. En styring, en sneglmotor (den interne) en lysføler og et varmelegeme.

jeg ville have noget der kunne det samme, men med færre følsomme komponenter.

nemocharley

Scotte eller Pellux

Indlæg af nemocharley » 01 aug 2013 22:03

levi skrev:
Det indlæg du referer til der - er et svar fra dig - hvor du begynder at involvere klimaminister etc.

Det er jo tråden her fuldstændig uvedkommende - og derudfra kommer "fluen på lorten".

At jeg skriver dit nick med stort, - er fordi alle navne starter med stort. - det lærte jeg i skolen.

Du har ret i vi kender ikke hinanden - men vi ved hvordan vi begge er på dette fora, - jeg har ikke mere indflydelse end du har, - deri tager du grueligt fejl - men jeg har nok mere viden på området her end du har - må jeg ikke dele ud af den viden, - og må jeg ikke debattere pga. det ?
Du har mere indflydelse qua din viden, erfaring og mængde af indlæg og self. din titel.

Og så er du decideret fræk med den skole kommentar - du skriver NEMO ikke Nemo, og du ved ligeså godt som jeg, at der er en væsentlig forskel - det svarer jo til at råbe mit nick/navn. Når det så er sagt, så har jeg stor respekt, for det arbejde du har lagt herinde på forum - og det er blandt andet på baggrund af dette, at jeg personligt er af den holdning, at du bør fare mere med lempe i dit skriftsprog. Du ved mindst ligeså godt som jeg, at det hurtigt bliver ømtåeligt, når vi sammenligner stokere - derfor er der særlig god grund til at skrive pænt og holde dialogen mere åben (hvilket naturligvis ikke betyder, at man skal give køb på sine overbevisninger).

At du er forhandler er ikke et problem for mig - det fremgår jo tydeligt i signaturen.
Last edited by 2 on nemocharley; edited 1 times in total


Besvar