Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Bedrageri !!!!!

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
calle

Bedrageri !!!!!

Indlæg af calle » 27 jul 2013 21:13

http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2013/07/27/180027.htm

Man tror sgu det er løgn. Vi kører troskyldigt vores tøj til genbrug, men det er slut nu. Nogen der kender nogen ærlige hjælpeorganisationer ?

Venlig hilsen


Tom_AT
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4113
Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
Areal: 182
Brændsel: Piller, Flis og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 47 gange

Bedrageri !!!!!

Indlæg af Tom_AT » 27 jul 2013 21:25

Ærlige?
De er skam ærlige.
De oplyser jo netop at tøjet bliver solgt videre.

http://www.rodekors.dk/det+gor+vi/genbrug

Men medierne er da gode til at få en historie ud af ingenting.

newpas
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1713
Tilmeldt: 06 nov 2011 13:28
Mit fyr: MGM15 Årg 2007
Areal: 150+kælder
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 9870
Dagligt forbrug: For stort men kræves
Årligt forbrug: 510sæk/år=8T
Geografisk sted: Nordjylland/Hørmested
Givet likes: 35 gange
Modtaget likes: 13 gange

Bedrageri !!!!!

Indlæg af newpas » 27 jul 2013 21:32

Og hvad er lige forskellen om de sælger tøjet i den lokale butik eller en gros på verdensmarkedet og så sender penge til nødhjælp??

pendec

Bedrageri !!!!!

Indlæg af pendec » 27 jul 2013 21:42

calle skrev:http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2013/07/27/180027.htm

Man tror sgu det er løgn. Vi kører troskyldigt vores tøj til genbrug, men det er slut nu. Nogen der kender nogen ærlige hjælpeorganisationer ?

Venlig hilsen
jeg tror desværre du er lidt forkert på den her, der er intet forkert i det de gør , og selvom DR fremlægger det som overskud, så er røde kors en non-profit organisation.

Du kan være sikker på at pengene du ikke giver til røde kors, kommer ind på tøjet du vælger at give, og de hjælper der hvor der er behov for det.

Så tro ikke på alt som DR præsenterer. De prøver at fordreje det til en historie her i sommeren og de har bare fået hedeslag. Der er INTET at komme efter, og helt ærligt, så burde du allerede vide dette, når du ser butikkerne som frelsers hær og andre velgørenhedsforeninger have genbrugs butikker i Danmark.

calle

Bedrageri !!!!!

Indlæg af calle » 27 jul 2013 22:49

Hvorfor denne omvej, hvor tøjet skal sælges for at skaffe penge. Vi har postet MASSER af LÆKKERT nærmest NYT tøj, der ikke tilnærmelsesvis vil kunne indbringe den brugtpris, som tøjet i virkeligheden er værd. Det tøj skulle i virkeligheden bruges af familier, der ellers aldrig ville komme i nærheden af den slags.

Venlig hilsen


Tom_AT
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4113
Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
Areal: 182
Brændsel: Piller, Flis og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 47 gange

Bedrageri !!!!!

Indlæg af Tom_AT » 27 jul 2013 22:58

calle skrev:Hvorfor denne omvej, hvor tøjet skal sælges for at skaffe penge. Vi har postet MASSER af LÆKKERT nærmest NYT tøj, der ikke tilnærmelsesvis vil kunne indbringe den brugtpris, som tøjet i virkeligheden er værd. Det tøj skulle i virkeligheden bruges af familier, der ellers aldrig ville komme i nærheden af den slags.

Venlig hilsen
Det ved du jo faktisk ikke. Det er ren og skær gætteri nu.
Røde Kors er jo en kæmpe stor organisation som opererer over hele verden. Jeg er 100% sikker på de har helt styr på hvilke ressourcer de mest har brug for. Og oftest kommer man nu engang længst med kolde kontanter. Hvad skal man fx med 10 tons tøj hvis det i virkeligheden er en brønd til vand der er mere brug for ?

Bjarke J
Stoker V
Stoker V
Indlæg: 189
Tilmeldt: 29 sep 2011 00:09
Mit fyr: Scotte 10kW
Areal: 172 m2
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 8544
Årligt forbrug: 4 ton (i teorien!)
Geografisk sted: Mørke

Bedrageri !!!!!

Indlæg af Bjarke J » 27 jul 2013 23:07

HVis du vil have tøjet delt ud til socialt udsatte familier eller lignende, så giv det Kirkens Korshær i stedet for. De gør vist sådan noget.

calle

Bedrageri !!!!!

Indlæg af calle » 27 jul 2013 23:12

Tom_AT skrev:
Det ved du jo faktisk ikke. Det er ren og skær gætteri nu.
Røde Kors er jo en kæmpe stor organisation som opererer over hele verden. Jeg er 100% sikker på de har helt styr på hvilke ressourcer de mest har brug for. Og oftest kommer man nu engang længst med kolde kontanter. Hvad skal man fx med 10 tons tøj hvis det i virkeligheden er en brønd til vand der er mere brug for ?
Værdiforringelsen af tøjet kommer man altså ikke uden om. Vi poster faktisk en hel del splinter nyt tøj, samt tøj der måske har været brugt en enkelt gang. Desuden vasker vi det, hvis vi har haft det på.

Venlig hilsen

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Bedrageri !!!!!

Indlæg af Lintz » 27 jul 2013 23:19

calle skrev:http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2013/07/27/180027.htm

Man tror sgu det er løgn. Vi kører troskyldigt vores tøj til genbrug, men det er slut nu. Nogen der kender nogen ærlige hjælpeorganisationer ?

Venlig hilsen
Jeg tror ærligt talt ikke at der findes en ærlig nødhjælpsorganisation - Hvis der gør skulle alt vel gå næsten ubeskåret til nødlidende.
Hvordan var det lige med TDC´s forhenværende direktør (kan ik lige huske navnet på stående fod) men han blev vel ikke just fattigere ved at være ved Røde kors.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

Brugeravatar
Lau
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 794
Tilmeldt: 16 sep 2007 16:39
Mit fyr: MGM Junior
Areal: 135 rimelig iso.
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6621
Årligt forbrug: 3600 kg
Geografisk sted: Vejen (",)
Givet likes: 23 gange
Modtaget likes: 14 gange

Bedrageri !!!!!

Indlæg af Lau » 27 jul 2013 23:26

Tja, når jeg giver til genbrug, sker det altid til:

http://www.kfums-soldatermission.dk/

Så går pengene til støtte af mine gamle kolleger, samt hjemløse og fattige, her i DK.

Deres ansatte, er ulønnede, derved gratis (minus lidt kaffe og kage).

Efter flere ture i udlandet, har jeg altid været glad for det frirum, man som soldat fik ved KFUM - jeg er ikke en skid kristen, men et frirum det giver KFUM.


Besvar