Woddy + akkutank

Spørgsmål vedr. Woody samt det tilbehør der laves til Woody pillefyret
Aerobatic
Stoker IV
Stoker IV
12
Indlæg: 116
Tilmeldt: 05 apr 2012 00:13
Mit fyr: Scotte 10 kw. på BS 1016 kedel
Areal: 138 + 60 garage
Brændsel: RW Pellets
Fremviser gerne i postnummer: 8963
Årligt forbrug: 5 tons
Geografisk sted: Auning
Blevet takket: 1 gang

Woddy + akkutank

Indlæg af Aerobatic »

Jeg har nu fået lidt erfaringer med at bruge akkutank sammen med 10 kw BS her i lavlast sæsonnen. Har de sidste 3-4 uger skiftet mellem at køre kontinuerlig drift og køre VVB priotering på akkutanken, har i den periode haft et meget ensartet forbrug i huset. Ved at køre kontinuerlig drift, hvor den ligger imellem 20-30% ydelse har den et forbrug på 12-14kg./døgn. Ved køre VVB priotering på akkutanken, kører den ca. 1 gang i døgnet ved 80% ydelse og har et forbrug på 9-10kg./døgn. Udover besparelsen har jeg også en meget renere kedel ved at køre VVB priotering, så alt i alt er jeg meget godt tilfreds med akkutanken.

nemocharley

Woddy + akkutank

Indlæg af nemocharley »

Hej - da jeg var ude og se på den nye Biolyt ved BVS-montage, fik jeg at vide at en akkutank giver den bedste drift og er det mest økonomiske at gøre (målt på flere parametre og med visse forbehold). Biolytten må jo siges at være et meget avanceret og fuldt modulerende pillefyr.

Aerobatic - Auning er ikke så langt fra BVS-montage, måske du kan få lidt rådgivning og idéer derfra. Jeg havde ikke selv råd til at investere i så dyr en løsning, men jeg fik da fornyet mod på at gå videre med min egen løsning, efter at have talt tingene lidt igennem med Bent.

Må hellere lige tilføje, at jeg ikke har aktier i BVS-montage eller Hoval.
triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
12
Indlæg: 5481
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Har takket: 405 gange
Blevet takket: 423 gange

Woddy + akkutank

Indlæg af triumph »

Er årsagen til biolyt, valiant, hetz, biowind, m.fl. ofte køre med akutank.
Ikke at der går ca. 20 min med at rense brænderskålen, fra det begynder at lukke ned, stopper indfyringen, rense brænder skålen, tænde op, og komme op i ydelse igen.
Hvis man står under bruseren og venter på varmt vand, så er det rimeligt langt tid.
Jeg ved også at f.eks. en Hertz uden akkutank kan have de samme problemer som alle mulige andre fyr, med pid regulering. (Hvor fyret ikke når at regulere ydelsen ned, inden det stopper pga høj temp)
Akutanken gør reguleringen meget nemmere. Og PID reguleringen i nogle af de dyre fyr, ligger i menuer der er låst, og hvis man får koden, så er der ikke nogen vidensbank at trække på. Jeg tror iøvrit heller ikke at folk der har givet 150 kilo for en installation, gide stå og bøvle med at optimere PID regulering.

Jeg prøver ikke at sige at akutanke nødvendigvis er dårlige, men der kan jo være mange grunde til at nogen kedelfabrikanter foretrækker dem, en anden grund kunne være høj minimumsydelse.
pso
Stoker XIV
Stoker XIV
12
Indlæg: 835
Tilmeldt: 07 nov 2011 23:11
Mit fyr: Woody Mini 2011 model
Areal: 150+30
Brændsel: Fågelfors/Varga/Bella 8mm
Fremviser gerne i postnummer: 2770
Dagligt forbrug: 18,6 for november
Årligt forbrug: ca 5200kg
Geografisk sted: 2770 Kastrup
Blevet takket: 5 gange

Woddy + akkutank

Indlæg af pso »

Jeg har nu kørt sommer drift med akkutank
Når akkutank bliver under 40 grader i top starter woody og kører i par timer til toppen er 59 grader bunden ændre sig kun få grader
Er der sol nok starter woody ikke
Jeg har ingen problem med lagdeling tagman forstår ikke hvofor du mener jeg skulle få det?
Jeg kombinere så med ur således at woody kun må køre aften og nat til kl 3, så er tanken klar til at modtage maximal mængde afsolvarmewoody opvarmer kun ca 300 l akku plus de 150 l vvb det er nok til en dags forbrug
Bruger ca 7 kg piller på en dag uden sol det giver gulvarme + håndklæde tørrer + varmt vand
nemocharley

Woddy + akkutank

Indlæg af nemocharley »

Hej pso - det lyder spændende. Har du overvejet at få lidt mere fangerareal på taget? 50-100liter pr. effektivt apertur m2 - der kan måske være lidt at hente for dig?

pso
Stoker XIV
Stoker XIV
12
Indlæg: 835
Tilmeldt: 07 nov 2011 23:11
Mit fyr: Woody Mini 2011 model
Areal: 150+30
Brændsel: Fågelfors/Varga/Bella 8mm
Fremviser gerne i postnummer: 2770
Dagligt forbrug: 18,6 for november
Årligt forbrug: ca 5200kg
Geografisk sted: 2770 Kastrup
Blevet takket: 5 gange

Woddy + akkutank

Indlæg af pso »

Jo kunne godt klare et par m2 fangere mere men der ikke rigtig plads til flere fangere på mit garage tag
De idelle fangere til det tag er 2.5 m høje men findes hvis ikke?
Jeg er så iøvrigt uenig 50 l tank pr m2 er for lidt jeg vil ikke anbefale under 80l
nemocharley

Woddy + akkutank

Indlæg af nemocharley »

pso skrev:Jo kunne godt klare et par m2 fangere mere men der ikke rigtig plads til flere fangere på mit garage tag
De idelle fangere til det tag er 2.5 m høje men findes hvis ikke?
Jeg er så iøvrigt uenig 50 l tank pr m2 er for lidt jeg vil ikke anbefale under 80l
fair nok. - mener nu bestemt at have set plade fangere på 2.4m eller 2.6m i højden et eller andet sted på nettet.
pso
Stoker XIV
Stoker XIV
12
Indlæg: 835
Tilmeldt: 07 nov 2011 23:11
Mit fyr: Woody Mini 2011 model
Areal: 150+30
Brændsel: Fågelfors/Varga/Bella 8mm
Fremviser gerne i postnummer: 2770
Dagligt forbrug: 18,6 for november
Årligt forbrug: ca 5200kg
Geografisk sted: 2770 Kastrup
Blevet takket: 5 gange

Woddy + akkutank

Indlæg af pso »

fair nok. - mener nu bestemt at have set plade fangere på 2.4m eller 2.6m i højden et eller andet sted på nettet.[/quote]

Sig lige til såfremt du ser så høje fangere igen
nemocharley

Woddy + akkutank

Indlæg af nemocharley »

will do - kan til at starte med smide dig et link på de store fra Batec (men de er nok for lange?): http://vvfs.dk/product_info.php?cPath=22&products_id=5

jeg skal nok holde øje - mener det var et tysk produkt på 2.6m , men er ikke sikker.
pso
Stoker XIV
Stoker XIV
12
Indlæg: 835
Tilmeldt: 07 nov 2011 23:11
Mit fyr: Woody Mini 2011 model
Areal: 150+30
Brændsel: Fågelfors/Varga/Bella 8mm
Fremviser gerne i postnummer: 2770
Dagligt forbrug: 18,6 for november
Årligt forbrug: ca 5200kg
Geografisk sted: 2770 Kastrup
Blevet takket: 5 gange

Woddy + akkutank

Indlæg af pso »

Tak for link og undskyld det sene svar
Men prisen av min arm det kan aldrig løbe rundt at skifte, jeg gav 10kkr ialt for de 4 jeg har

Besvar