Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Forvirret efter Sikkerhedsbesøg

Spørgsmål vedr. Ekoheat samt det tilbehør der laves til Ekoheat pillefyret
Besvar
Brugeravatar
Ecobonde900
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 30
Tilmeldt: 24 okt 2012 14:37
Mit fyr: EcoHeat 900 450L (320kg) magasin
Areal: 115
Brændsel: 8mm piller
Fremviser gerne i postnummer: 5874
Dagligt forbrug: -
Årligt forbrug: 5-6 Ton
Givet likes: 1 gang

Forvirret efter Sikkerhedsbesøg

Indlæg af Ecobonde900 » 06 jul 2013 16:59

Hej Forum.
Jeg har haft besøg af en Montør, for at få udført det meget omtalte Sikkerheds og Kontrolbesøg, og det hele så fint ud sagde han, og han fik skiftet og indstillet det han skulle.
Men så stiller han min kedeltemperatur op fra 65gr til 70gr, det er jo i sig selv fint nok, men så siger han så, at jeg skal skrue min shuntventil ned på 50gr, fordi der er for lidt forskel mellem frem og retur??? Jeg synes da bestemt at jeg husker, at der i instruktionen står at der MAX må være 15gr forskel på frem og retur, men han vil så have at der skal være 20gr.
Shuntventilen stod på 55gr da jeg kørte med kedeltemperatur på 65gr, synes ikke rigtig at jeg kan forstå at han vil have kedeltemperaturen op, og oven i købet shuntventilen ned i temperatur???

Er der andre der har fået samme, i mine øjne, forkerte besked???

PS: Det skal da lige siges at jeg har ladet shuntventilen stå på 55gr, da jeg ikke vil have ballade, i en evt. garantisag.

M.v.h.


nemocharley

Forvirret efter Sikkerhedsbesøg

Indlæg af nemocharley » 06 jul 2013 18:02

Du bliver nødt til at få fat i ham igen og få klar besked - måske endda gerne en skriftlig forklaring. Især hvis der står noget andet i instruktions-manualen. Det handler om at sikre dig selv ordentligt.

Brugeravatar
kovas
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1749
Tilmeldt: 10 feb 2012 09:06
Mit fyr: Ekoheat 1500
Areal: 160+40
Brændsel: Polar Power 8mm
Dagligt forbrug: 22,19 dec 15
Årligt forbrug: 4992 år 2016
Geografisk sted: Løgstør
Modtaget likes: 17 gange

Forvirret efter Sikkerhedsbesøg

Indlæg af kovas » 06 jul 2013 19:28

Hej.
Ved ikke hvad han tænker på. I den engelske manual står: Tilladt keddeltenp 65-80gr fast antikondensventil 55gr
Så er der vel ikke meget mere at snakke om!
Mange hilsner Kovas.

Nu med 4900w solceller på taget.Fronius 3,5kw inverter.
1. år produceret 4782kwh år 2014= 4657kwh, år 2015=4656kwh

Support Team
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 24
Tilmeldt: 25 apr 2013 07:09

Forvirret efter Sikkerhedsbesøg

Indlæg af Support Team » 06 jul 2013 23:49

Ecobonde900 skrev:Hej Forum.
Jeg har haft besøg af en Montør, for at få udført det meget omtalte Sikkerheds og Kontrolbesøg, og det hele så fint ud sagde han, og han fik skiftet og indstillet det han skulle.
Men så stiller han min kedeltemperatur op fra 65gr til 70gr, det er jo i sig selv fint nok, men så siger han så, at jeg skal skrue min shuntventil ned på 50gr, fordi der er for lidt forskel mellem frem og retur??? Jeg synes da bestemt at jeg husker, at der i instruktionen står at der MAX må være 15gr forskel på frem og retur, men han vil så have at der skal være 20gr.
Shuntventilen stod på 55gr da jeg kørte med kedeltemperatur på 65gr, synes ikke rigtig at jeg kan forstå at han vil have kedeltemperaturen op, og oven i købet shuntventilen ned i temperatur???

Er der andre der har fået samme, i mine øjne, forkerte besked???

PS: Det skal da lige siges at jeg har ladet shuntventilen stå på 55gr, da jeg ikke vil have ballade, i en evt. garantisag.

M.v.h.
Hej Ecobonde

Der må være sket en misforståelse fra vores side, du har nemlig helt ret i, at vi skriver i manualen, at der max må være 15 graders forskel. Så når vi har bedt dig om, både at skrue kedeltemperatur op og shunt ventil ned, så er det forkert.
Så vores anbefaling til dig er, at lade din kedeltemperatur stå på 65 og så lad din shunt stå på ca. 50 - 55 grader.
Med venlig hilsen
Finn, Support Team
Ekopower


Besvar