Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

TB Mini - forbrug/justering

Spørgsmål vedr. TB Mini samt det tilbehør der laves til TB Mini Brændere
Besvar
Francis
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 2
Tilmeldt: 05 jan 2008 14:42

TB Mini - forbrug/justering

Indlæg af Francis » 05 jan 2008 15:50

Hejsa,

Jeg har for 2 1/2 maaned siden koebt et hus med Roca (mener 30-4) og TB Mini.

Huset er et nyt traehus, super godt isoleret med omk 145 kvm gulvvarme.

Den tidligere ejer havde angivet et aarligt forbrug for omk dkk4000/4500
traepiller (lyder fantastisk). Nu har jeg allerede efter 2 1/2 maaned haft dette forbrug.

Jeg koere paa effekttrin 2 med 2 cm paa blaeseren - pausefyring. Roeggastemperaturen
er 100/130 grader og 40-60 grader paa kedelsen.

Jeg bruger nu 25-27 kg per dag hvilker jeg synes er ret meget naar man tager huset's
stoerrelse/alder/isolering i betragtning...? Bliver det ikke omkring 6 mton per aar ? i.e.
omkring dkk 12000 aarligt forbrug.

Er jeg for urimelig eller kan TB Mini'en justeres til bedre oekonomi ?

Hvordan ved jeg om den kan koere paa effekt-trin 1 ?

Skulle man normalt ikke faa den mindste forbrug med pausefyrring on vinteren ? kan se ogsaa
bruger el-traending om vinteren...

Kan den have forkert roegvenderplade ? (ved den var koebt seperat)

Haaber i kan hjaelpe...

mvh
TB Mini rookie


BrianPihl75
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 25
Tilmeldt: 28 dec 2007 12:57

Re: TB Mini - forbrug/justering

Indlæg af BrianPihl75 » 05 jan 2008 16:55

Hej Francis det lyder af meget når det er sådan et velisoleret hus,jeg køre selv med tbmini og jeg bruger ca 4,5 ton om året og opvarmer ca 180m2. Det med pausefyrring det bruger flere piller end hvis du køre uden ,det kan godt værre at du kan køre på effekttrin 1 det finder du ud af ved at
hvis fyret køre hele tiden uden at holde nogen form for pause så kan du ikke.MEN prøv at kør på trin 2 o lidt mindre luft end du gør , også kan du sætte en trækstabilisator på dit røgrør det gier mere ens træk i din skorsten og det er lig med mindre piller håber du kan bruge det til noget. MVH Brian :)

Francis
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 2
Tilmeldt: 05 jan 2008 14:42

Re: TB Mini - forbrug/justering

Indlæg af Francis » 08 jan 2008 21:52

Hej Brian,

Tak for dit svar / hjaelp ! Jeg har nu testet med at koere paa effekt trin 1 (pausefyring)
hvilke ser ud til at fungere (den holder pauser..) og den ser allerede ud til at bruge
mindre piller.

Jeg har lige koebt en paller Barlinek - 8mm der skulle blive leveret senere paa ugen. Har du proevet
Barlinek ? koere de ok til TB mini ? Alternativt hvilke piller bruger du til TB mini ?

tak

mvh
Francis

BrianPihl75
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 25
Tilmeldt: 28 dec 2007 12:57

Re: TB Mini - forbrug/justering

Indlæg af BrianPihl75 » 08 jan 2008 22:03

hej det er godt man kan hjælpe hinanden , nej dem har jeg ikke prøvet jeg holder mig til statiol HP piller de er bare super ,ingen slagger eller støv :great:


Besvar