Første sted der annonceres med kl5 godkendte Atmos kedler

Alt om fastbrændsel, brændekedler osv
Atmos, Vigas, Solo Innova, Bonus og alt andet om brændekedler
Brugeravatar
John Skov Jensen
Redaktør
Redaktør
15
Indlæg: 5003
Tilmeldt: 02 maj 2009 20:40
Mit fyr: Atmos DC40GD
Areal: sammenlagt 350 m2
Brændsel: Bøg
Fremviser gerne i postnummer: 8370
Geografisk sted: Ødum, 8370 Hadsten
Blevet takket: 440 gange

Første sted der annonceres med kl5 godkendte Atmos kedler

Indlæg af John Skov Jensen »

Så er dvcenter også på vej ind i kampen med de nye kedler
Dog er hans priser pt lidt for høje, men det er sikkert bare for at se om vi er vågne :P
http://www.dvcenter.dk/catalogsearch/result/?q=atmos

Delphy
Stoker III
Stoker III
12
Indlæg: 68
Tilmeldt: 23 okt 2011 09:45
Har takket: 2 gange

Første sted der annonceres med kl5 godkendte Atmos kedler

Indlæg af Delphy »

Det virker godt nok lidt tilfældigt det her - og den normale partnerrabat på 10% som galdt for de gamle kedler virker ikke på de nye....Så lige nu er VVS1 billigst....kom nu ind i kampen hele vejen rundt, vi er sgu' nogle stykker som venter på at I får taget jer sammen så vi kan få gjort en ordentlig handel! :roll:
Brugeravatar
Ugelvig
Stoker XV
Stoker XV
11
Indlæg: 1354
Tilmeldt: 18 sep 2012 12:19
Mit fyr: Atmos D14P/Iwabo Villa S2
Areal: 212+70
Brændsel: Stampemøllen
Dagligt forbrug: 16 kg pr. døgn
Årligt forbrug: 6 ton
Geografisk sted: Sønderjylland
Kontakt:

Første sted der annonceres med kl5 godkendte Atmos kedler

Indlæg af Ugelvig »

Delphy skrev:Det virker godt nok lidt tilfældigt det her - og den normale partnerrabat på 10% som galdt for de gamle kedler virker ikke på de nye....Så lige nu er VVS1 billigst....kom nu ind i kampen hele vejen rundt, vi er sgu' nogle stykker som venter på at I får taget jer sammen så vi kan få gjort en ordentlig handel! :roll:
Relativ flabet besked... :roll: Man kunne jo vende pilen og sige, at du bare kunne være kommet ind i kampen inden 1. juli, så havde du kunne få nogle af de gamle kedler til særdeles god pris. Det er jo ikke fordi den relative udnyttelse på 4 procentpoint er så skide interessant i forhold til de gode tilbud, der var i forsommeren. Du kommer i hvert fald aldrig til at tjene den lidt bedre udnyttelse hjem igen.

Så Delphy, tag dig nu sammen og betal, hvad det koster. Der er jo ingen, der siger, at det SKAL være billigere?! :wink:
/AJU

Atmos D14P med påmonteret Iwabo Villa S2 og 750l træpiller i Mafa Midi silo fremvises gerne :)
Delphy
Stoker III
Stoker III
12
Indlæg: 68
Tilmeldt: 23 okt 2011 09:45
Har takket: 2 gange

Første sted der annonceres med kl5 godkendte Atmos kedler

Indlæg af Delphy »

Tja, det kan du have ret i - lige så vel som det er flabet af dig at at antage at min interesse i de nye kedler skyldes pris og ydelse. Virkeligheden er, at jeg ikke nåede at få mit nye fyrrum færdigt til at sætte en "gammel kedel op" - og således istedet er tvunget til at sætte en af de nye op. Fint - min fejl, den æder jeg. Problemet er, at de 2 danske importører har siddet så meget hænderne og iøvrigt udvist så lidt interesse for de nye Atmos kedler, at vi i købet af de sidste 4-6 uger som forskellige privat personer har gravet mere info frem direkte fra Atmos fabrikken end vi har kunne få tilsammen fra importørerne og forhandlere. Så jo, jeg vil skam gerne betale prisen det koster - men jeg vil f..... vide hvad jeg betaler for, og det har indtil videre været ganske begrænset med den viden fra de mennekser man ellers ville forvente kunne besvare spørgsmålene. Kombineret med at DVCenter tidligere på stort set alle varer har kørt 10% til StokerPro medlemmer, men lige på disse nye kedler IKKE gør det, vidner blot om mere mangel på engagement og nok viden (De kan ihvertfald ikke svare på noget når man ringer) - mest som det hele er kastet på websitet uden anden tanke. Så tro det eller la'vær - det er ikke prisen der er problemet, det er den manglende viden (og tilsyneladende ønsker herom) der er problemet her - og ja, hvis det at jeg kræver at de enkelte forhandlere og importører sætter sig ind i den danske regler og den tilhørende produktlinje er flabet, jamen så er det det.
Brugeravatar
Ugelvig
Stoker XV
Stoker XV
11
Indlæg: 1354
Tilmeldt: 18 sep 2012 12:19
Mit fyr: Atmos D14P/Iwabo Villa S2
Areal: 212+70
Brændsel: Stampemøllen
Dagligt forbrug: 16 kg pr. døgn
Årligt forbrug: 6 ton
Geografisk sted: Sønderjylland
Kontakt:

Første sted der annonceres med kl5 godkendte Atmos kedler

Indlæg af Ugelvig »

Der hvor jeg kommer fra indgår blandt andet prisen og specifikkationerne i begrebet "...ordentlig handel...", men nok om det.

Det undre mig, at du ikke har kunne få de oplysninger du efterspørger. I april 2013, var der messe i Odense, hvor jeg talte med Jesper (!?) fra Biovarme, den ene importør, af Atmos kedler. Han var overordentlig inde i tingene og kunne fortælle en hel del om den "nye" kedel, der ville komme til Danmark i løbet af juli måned. I maj 2013 snakkede jeg med Passat og Søberg VVS på Aabenraa Dyreskue, her så jeg billeder af den nye kedel der ville komme til Danmark. Her fik jeg også fortalt, at deres DP serie (træpiller) ville fortsætte uændret, da den levede op til klasse 5, som den var.

Loven er jo først trådt i kraft d. 1. juli, hvorfor der har været "run" på, for at få ryddet ud i gamle kedler - derfor de gode tilbud. Det har helt sikkert ikke været importørens interesse, at få de nye kedler hjem, før der var ryddet op på lageret. Dette sammenholdt med en MEGET stor forståelse fra skorstensfejerne, har jo betydet, at det stadig er muligt, at sætte en klasse 3 kedel op (skrev jeg det offentlig?!). Jeg må sige, at 2 uger efter en ny lov, syntes jeg egentlig det er flot, at der allerede er så mange "nye" kedler på markedet, der lever op til klasse 5, Jeg havde frygtet noget af et vakuum resten af 2013!
/AJU

Atmos D14P med påmonteret Iwabo Villa S2 og 750l træpiller i Mafa Midi silo fremvises gerne :)

Brugeravatar
John Skov Jensen
Redaktør
Redaktør
15
Indlæg: 5003
Tilmeldt: 02 maj 2009 20:40
Mit fyr: Atmos DC40GD
Areal: sammenlagt 350 m2
Brændsel: Bøg
Fremviser gerne i postnummer: 8370
Geografisk sted: Ødum, 8370 Hadsten
Blevet takket: 440 gange

Første sted der annonceres med kl5 godkendte Atmos kedler

Indlæg af John Skov Jensen »

Ugelvig skrev:Der hvor jeg kommer fra indgår blandt andet prisen og specifikkationerne i begrebet "...ordentlig handel...", men nok om det.

Det undre mig, at du ikke har kunne få de oplysninger du efterspørger. I april 2013, var der messe i Odense, hvor jeg talte med Jesper (!?) fra Biovarme, den ene importør, af Atmos kedler. Han var overordentlig inde i tingene og kunne fortælle en hel del om den "nye" kedel, der ville komme til Danmark i løbet af juli måned. I maj 2013 snakkede jeg med Passat og Søberg VVS på Aabenraa Dyreskue, her så jeg billeder af den nye kedel der ville komme til Danmark. Her fik jeg også fortalt, at deres DP serie (træpiller) ville fortsætte uændret, da den levede op til klasse 5, som den var.

Loven er jo først trådt i kraft d. 1. juli, hvorfor der har været "run" på, for at få ryddet ud i gamle kedler - derfor de gode tilbud. Det har helt sikkert ikke været importørens interesse, at få de nye kedler hjem, før der var ryddet op på lageret. Dette sammenholdt med en MEGET stor forståelse fra skorstensfejerne, har jo betydet, at det stadig er muligt, at sætte en klasse 3 kedel op (skrev jeg det offentlig?!). Jeg må sige, at 2 uger efter en ny lov, syntes jeg egentlig det er flot, at der allerede er så mange "nye" kedler på markedet, der lever op til klasse 5, Jeg havde frygtet noget af et vakuum resten af 2013!
Med det er stadig for ringe at begge importører, passat og Biovarme stadig reklamerer for de gamle kedler. På passats hjemmeside kan der ikke findes så meget som en eneste stavelse om de nye kedler og på Biovarmes hjemmeside skal man en kryptisk vej rundt via deres "downloads" for at finde de nye kedler eller klikke på et skiftende reklamebanner øverst på siden. De alm links på deres hjemmeside peger fortsat mod de gamle kedler
Run på eller ej, det er sgu for ringe
Brugeravatar
Ugelvig
Stoker XV
Stoker XV
11
Indlæg: 1354
Tilmeldt: 18 sep 2012 12:19
Mit fyr: Atmos D14P/Iwabo Villa S2
Areal: 212+70
Brændsel: Stampemøllen
Dagligt forbrug: 16 kg pr. døgn
Årligt forbrug: 6 ton
Geografisk sted: Sønderjylland
Kontakt:

Første sted der annonceres med kl5 godkendte Atmos kedler

Indlæg af Ugelvig »

Helt enig! Havde jeg været ansvarlig for markedsføring, havde det bestemt også set anderledes ud! Jeg prøver på ingen måder at forsvare, hvad de gør. Måske nærmere en forklaring på, hvorfor det ser ud som det gør.

Jeg tror bare at det er uheldige omstændigheder, for meget at lave og sommerferie, har aldrig været en god kombination...

Det er desværre ikke kun Passat og Biovarme der ikke markedsfører deres nye kedler! Kunne nævne Baxi, Vølund, Bio-Sol, TwinHeat, EkoHeat m.fl. Det er åbenbart så nemt at sælge kedler i dag, at man ikke behøver markedsføre dem!?
/AJU

Atmos D14P med påmonteret Iwabo Villa S2 og 750l træpiller i Mafa Midi silo fremvises gerne :)
levi

Første sted der annonceres med kl5 godkendte Atmos kedler

Indlæg af levi »

Delphy skrev: Kombineret med at DVCenter tidligere på stort set alle varer har kørt 10% til StokerPro medlemmer, men lige på disse nye kedler IKKE gør det, vidner blot om mere mangel på engagement og nok viden (De kan ihvertfald ikke svare på noget når man ringer) - mest som det hele er kastet på websitet uden anden tanke. Så tro det eller la'vær - det er ikke prisen der er problemet, det er den manglende viden (og tilsyneladende ønsker herom) der er problemet her - og ja, hvis det at jeg kræver at de enkelte forhandlere og importører sætter sig ind i den danske regler og den tilhørende produktlinje er flabet, jamen så er det det.
Jeg må hellere lige svare på det her.

Korrekt der er ikke ekstra rabat på de nye kedler, - som det tydeligt fremgår af vores hjemmeside er de nye kedler på tilbud ift. den vejledende pris, - og der ydes derfor ikke ekstra rabat herpå - når kedlerne en dag ikke er på tilbud længere, - så ryger der naturligvis SP rabat på kategorien.

Det er korrekt vi ikke har fået meget info om de nye kedler, - og derfor heller ikke har kunne videregive meget info om de nye kedler (det er dog ikke en ulogisk fremgangsmåde fra importørerne, - man ville jo sælge det lager der var i DK inden man begyndte at promovere de nye modeller) - herfra har vi været ærlige over for vores kunder omkring situationen hele vejen igennem!

Vi har for selv at blive klogere købt en demo kedel (32 kw) som står i vores Aalborg afdeling - netop for at vi kan pille/rode/rage ved den nye model, - og selv konstatere hvordan de nye modeller er strikket sammen (Den er alle velkommen til at køre op og kigge på!).

Jeg har derudover personligt forsøgt at få mere info omkring de nye kedler, - og jeg indrømmer jeg har ikke haft stor succes med at få den info jeg ønskede at få!

Men - Det hænger nok også tildels sammen med at vi er midt i ferien (Og at - Den nye model jo "kun" er 18 dage gammel)...
Brugeravatar
Ugelvig
Stoker XV
Stoker XV
11
Indlæg: 1354
Tilmeldt: 18 sep 2012 12:19
Mit fyr: Atmos D14P/Iwabo Villa S2
Areal: 212+70
Brændsel: Stampemøllen
Dagligt forbrug: 16 kg pr. døgn
Årligt forbrug: 6 ton
Geografisk sted: Sønderjylland
Kontakt:

Første sted der annonceres med kl5 godkendte Atmos kedler

Indlæg af Ugelvig »

Levi et frækt spørgsmål! Får i kedlerne fra Biovarme eller Passat? (Du behøver ikke svare, hvis ikke du ønsker det).

Angående info, kan jeg anbefale Atmos's egen support i Tjekkiet. De er overraskende gode udi engelsk...
/AJU

Atmos D14P med påmonteret Iwabo Villa S2 og 750l træpiller i Mafa Midi silo fremvises gerne :)

Besvar